میزان چرخش سیاه چاله ها آنالیز شد

به گزارش مجله همراهان، ایسنا نوشت:محققان آژانس فضایی اروپا توانستند با آنالیز یک سیاه چاله میزان چرخش آن ها را مشخص نمایند.

میزان چرخش سیاه چاله ها آنالیز شد

محققان توانستند با استفاده از داده های تلسکوپ فضایی XMM- نیوتون(XMM-Newton) به مطالعه سیاهچاله ای بپردازند که در حال بلع یک ستاره است. تلسکوپ فضایی XMM- نیوتون یک رصدگر اشعه ایکس است که در سال 1999 توسط آژانس فضایی اروپا راه اندازی شد و به افتخار نیوتون، فیزیکدان و ستاره شناس بزرگ که جاذبه زمین را کشف کرد، به این نام انتخاب شد.

این اطلاعات که توسط آژانس فضایی اروپا جمع آوری شده است، منجر به کشف یک سیگنال نورانی و پایدار شده است که به محققان این امکان را می دهد که میزان چرخش سیاهچاله را معین نمایند. این گونه به نظر می رسد که سیاهچاله ها در مرکز کهکشان های بزرگ قرار دارند و در سراسر کیهان پراکنده شده اند.

سیاه چاله ها ناحیه ای از فضا-زمان هستند که آثار گرانشی آنها چنان نیرومند است که هیچ چیز حتی ذرات و تابش های الکترومغناطیسی مثل نور نمی تواند از میدان گرانش آنها بگریزد. محققان دانشگاه ام آی تی در مطالعه دیگری نشان داده اند که معین محدوده چرخشی سیاهچاله ها امری بسیار سخت است.

5656

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 139

به "میزان چرخش سیاه چاله ها آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان چرخش سیاه چاله ها آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید