نویسنده پرفروش آمریکایی راز چاقی خودخواسته اش را برملا کرد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، رکسانه گی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، با احساس و صمیمیت از غذا و بدن می گوید و از احساسات و درگیری های روانی خودش استفاده می نماید تا نگرانی مشترک ما درباره لذت، ظاهر، سلامت و زوال را از جنبه ای متفاوت به تصویر بکشد.

نویسنده پرفروش آمریکایی راز چاقی خودخواسته اش را برملا کرد

او در گرسنگی نگاهی منتقدانه و متفکرانه به کودکی، نوجوانی و دهه سوم زندگی اش دارد. همه چیز با عملی خشونت آمیز علیه او شروع می گردد که تغییرات سهمگینی را در بدن و زندگی اش در پی دارد و مخاطب را به واقعیات، رنج ها و لذت های زندگی امروزش می رساند.

قدرت، لطافت و صراحت کلام گی او را به یکی از تحسین برانگیزترین نویسندگان نسل خود بدل نموده است. رکسانه گی حسی را که سنگین وزن بودن دارد، آن هم در دوره ای که هرچه درشت تر باشی کمتر دیده می شوی، به شکلی عمیق و مؤثر، در کلام جاری می نماید.

در یک جمله باید گفت، او داستانی را روایت می نماید که تا به حال گفته نشده ولی بیان آن لازم است.

رکسانه گی متولد 15 اکتبر 1974 در اوهاما، نویسنده، استاد دانشگاه و مفسر ادبی آمریکایی هائیتیایی و نویسنده مجموعه مقالاتی است با عنوان فمنیست بد که لقب پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز را داراست. رمان کشور اهلی نشده او در زمره نامزدهای نهایی جایزه ادبی صلح دیتون بود؛ و زنان گرفتار و هائیتی عنوان دو مجموعه داستان کوتاه اوست. گی علاوه بر بخش دیدگاه های روزنامه نیویورک تایمز، در نشریاتی چون تایم، مک سوئینیز، ویرجینیا کوارترلی ریویو، لس آنجلس تایمز، نِیشن، رامپوس، بوک فروم و سلان نیز قلم زده است. همچنین داستان کوتاه سرزمین شمالی او در زمره بهترین داستان های کوتاه آمریکایی در سال 2012 و داستان تو را تعقیب خواهم کرد در میان بهترین داستان های رمزآلود آمریکایی سال 2014 به چشم می خورد. او نویسنده دنیا واکاندا برای ماروِل است و در لافایت، ایندیانا و گاهی لس انجلس، زندگی می نماید.

گرسنگی؛ سرگذشت بدن (من) را نیوشا صدر به فارسی برگردانده و انتشارات چترنگ آن را در 308 صفحه و به قیمت 36 هزار تومان منتشر و روانه کتابفروشی ها نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 82

به "نویسنده پرفروش آمریکایی راز چاقی خودخواسته اش را برملا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده پرفروش آمریکایی راز چاقی خودخواسته اش را برملا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید