کاشف مسی عامل موفقیت قطر

به گزارش مجله همراهان، سال 2006 با تکمیل شدن فاز اول آموزشگاه اسپایر، فدراسیون فوتبال قطر به پیشنهاد مشاوران اسپانیایی3500 بازیکن نونهال و نوجوان را در آموزشگاه اسپایر دور هم جمع کرد.

کاشف مسی عامل موفقیت قطر

کاشف مسی عامل موفقیت قطر

روزی که ژاوی هرناندز کاپیتان سابق بارسلونا یا اوسوالدو فریرا پرتغالی در شبکه الکاس از حضور قطر در فینال جام هفدهم ملت های آسیا صحبت کردند خلی ها به آنها خندیدند یا گفتند چون از قطر یها پول می گیرند چنینین پیش بینی داشته اند اما آنها تنها با اطلاع کامل از برنامه ریزی اصولی میزبان جام دنیای آینده در سال 2022 روی موفقیت این تیم دست گذاشتند.

سال 2006 با تکمیل شدن فاز اول آموزشگاه اسپایر، فدراسیون فوتبال قطر که خیز بلندی برای رسیدن به رویای بزرگ یعنی حضور در جام دنیای داشت به پیشنهاد مشاوران اسپانیایی علاوه بر برنامه ریزی برای کسب میزبانی این تورنمنت بزرگ دنیا، نزدیک به 3500 بازیکن نونهال و نوجوان را در آموزشگاه اسپایر دور هم جمع کرد. این ایده در حالی اجرا شد که مشاوران اسپانیایی فدراسیون قطر برای نظارت بر این تعداد نونهال احتیاج به مربیانی داشتند که آمار فوق العاده ای در تیم های پایه از خود به جا گذاشته بودند به همین خاطر فلیکس سانچس از همان روزها با 6 دستیار وارد دوحه شد. مردی که از سال 1996 تا 2006 در آموزشگاه لاماسیا زمینه ساز معربی چهره های بزرگی به دنیای فوتبال شده بود از جمله لیونل مسی که سه سال شاگردی این مربی در تیم جوانان بارسلونا را پشت سر گذاشت.

استعدایاب های آموزشگاه اسپایر هر سال برنامه طراحی شده را مو به مو اجرا کردند تا اینکه از سال 2010 و چهار سال بعد از آموزش نونهالان وارد شده به آموزشگاه نزدیک به 700 نفر از بهترین استعدادها که اکثریت دو ملیتی بودند برای وارد شدن به مرحله دوم برنامه استعدادیابی انتخاب و معرفی شدند. این استعدادها علاوه بر آموزشگاه اسپایر به صورت برنامه ای ویژه به باشگاه های حرفه ای قطر معرفی و در تیم های پایه ای این باشگاه ها را تکمیل کردند. جالب ترین بخش ماجرا به نظارت دقیق تیم استعدادیابی آموزشگاه بر عملکرد این بازیکنان براساس فرمول آموزشگاه های لاماسیا و لافابریکا بود تا جایی که بعد از هر بازی تیم های پایه گزارشی کامل از تک تک این بازیکنان در فایل های کامپیوتری آموزشگاه اسپایر موجود بود. دوملیتی های انتخاب شده اکثرا از کشورهای آفریقایی و آسیایی حاشیه خلیج فارس در این آمارها همواره در صدر جدول بودند تا آینده سازان لقب بگیرند.

3-300

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 152

به "کاشف مسی عامل موفقیت قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشف مسی عامل موفقیت قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید