شروع عملیات مرمت ماذنه ایوان استاد در مسجد جامع عتیق اصفهان

به گزارش مجله همراهان، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان از شروع عملیات مرمت ماذنه ایوان استاد در مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان اطلاع داد.

شروع عملیات مرمت ماذنه ایوان استاد در مسجد جامع عتیق اصفهان

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، فریدون الله کمک امروز شنبه 18 آبان، با اعلام این مطلب اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده در حوزه پایگاه حفاظتی مجموعه دنیای مسجد جامع عتیق اصفهان، کار مرمت این ماذنه در نیمه دوم آبان ماه امسال شروع شد.

او درباره جزئیات عملیات مرمت این اثر تاریخی تاکید نمود: عملیات مرمت ماذنه تاریخی ایوان استاد در جبهه غربی صحن اصلی مسجد جامع عتیق اصفهان به مدت 1 ماه و شامل مرمت کاشی ها و بندکشی های آن و همچنین مرمت تزئینات چوبی و همچنین استحکام بخشی ستون های آن است.

الله کمک توضیح داد: عملیات مرمت این ماذنه با بودجه ای بالغ بر 500 میلیون ریال صورت می پذیرد.

مجموعه دنیای مسجد جامع عتیق اصفهان با گستره ای بالغ بر 22هزار مترمربع و همچنین با سابقه تاریخی در حدود 1280 سال یکی از کهن ترین مساجد جامع ایران به شمار می رود.

کالبد معماری و تزئینات این مسجد عظیم تاریخی تحولاتی را در طول بیش از 10 دوره تمدنی از سده اول هجری قمری تا سده سیزدهم هجری قمری تجربه نموده، لذا محققین معتقدند، مسجد جامع عتیق اصفهان دائره المعارف متنوعی را از بیش از 1200 سال حیات فرهنگی و تمدنی فرهیختگان این سرزمین کهن در خود جای داده است.

این مسجد عظیم تاریخی در سال 1391 خورشیدی به عنوان یکی از کهن ترین مساجد دنیا اسلام و اولین مسجد ایرانی در فهرست میراث بشری به ثبت دنیای رسید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 485

به "شروع عملیات مرمت ماذنه ایوان استاد در مسجد جامع عتیق اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات مرمت ماذنه ایوان استاد در مسجد جامع عتیق اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید