آیا دوربین گلکسی S21 اولترا واقعا می تواند از سطح ماه عکاسی کند؟

به گزارش مجله همراهان، اینطور که به نظر می رسد، گلکسی S21 اولترا می تواند با تکیه بر زوم 100 برابری خود، تصاویر بسیار باکیفیت و دور از انتظاری از سطح ماه ثبت کند.

آیا دوربین گلکسی S21 اولترا واقعا می تواند از سطح ماه عکاسی کند؟

گلکسی S21 اولترا در حال حاضر قدرتمندترین گوشی هوشمندی است که سامسونگ تا به امروز تولید کرده و از جمله بهترین قابلیت های آن می توان به زوم 100 برابری اشاره کرد. سامسونگ در راستای نمایش قدرت بزرگ نمایی این محصول تصویری از سطح ماه منتشر کرد که نشان می داد این گوشی می تواند عملکرد خیره کننده ای از خود به نمایش بگذارد. اما برخی از کاربران سامسونگ را به انتشار تصاویر جعلی متهم کردند.

کاربران معتقد بودند گلکسی S21 اولترا واقعا توانایی عکاسی از سطح ماه را ندارد اما در عوض بافتی از شکل واقعی ماه را روی هر شکلی که شبیه آن باشد یا به عبارتی خود گوشی آن را ماه تشخیص دهد، اعمال می کند. اما سامسونگ معتقد است پرچم دار قدرتمندش می تواند به کمک قابلیت AI Super Resolution، چندین فریم از سطح ماه را ثبت کرده و با ترکیب آن ها با یکدیگر، یک تصویر باکیفیت و پرجزئیات را ثبت کند.

اما جالب اینجاست که تصویر ثبت شده آنقدر خوب است که سخت می توان باور کرد گلکسی S21 اولترا واقعا توانسته باشد آن را ثبت کند. حتی یکی از کاربران با نام الکسی بکسی در توییتر اینطور نوشت:

اتهام از سوی کاربران و انکار از سوی سامسونگ، ریموند وانگ (Raymond Wong) از رسانه Input Mag را برآن داشت که شخصا تحقیقی در این زمینه انجام دهد تا مطمئن شود داستان از چه قرار است. او حتی از برخی از خبرنگاران حوزه فناوری خواست تا تجربه خود از عکاسی از سطح ماه با گلکسی S21 اولترا را با وی به اشتراک بگذارند تا به این نتیجه برسد آیا واقعا پرچم دار سامسونگ توانسته این تصویر را ثبت کند یا از تکنیک های نرم افزاری برای ثبت تصویری جعلی استفاده کرده.

یکی از این خبرنگاران مدعی شد هیچ جعلی در کار نبوده و هیچ بافتی از ماه برای ترکیب با عکس در فایل APK دوربین وجود نداشت، در نتیجه تصویر ثبت شده در واقع نتیجه قدرت بالای خود گلکسی S21 اولترا است. خبرنگار دیگر گفت در پس زمینه گوشی پردازش نرم افزاری زیادی در حال انجام بود. در واقع هیچ یک از این گفته ها به وانگ کمکی نکرد تا در نتیجه او خود دست بکار شده و با یک گلکسی S21 اولترا، به عکاسی از ماه بپردازد.

او برای اینکار، گلکسی S21 اولترا را با دوربین عکاسی بدون آیینه سونی آلفا A7R III مقایسه کرد که از لنزی به بزرگی 600 میلی متر بهره می برد. تصویر اولی که در زیر مشاهده می کنید، همان تصویری است که وانگ با زوم 100 برابری گلکسی S21 اولترا ثبت کرد. دومین تصویر هم توسط سونی آلفا A7R III به ثبت رسید.

  • مقایسه گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس؛ بهترین پرچم دار سال 2021 کدام است؟

در نهایت و در کمال تعجب، تصویری که توسط گلکسی S21 اولترا به ثبت رسید بهتر از تصویر ثبت شده توسط دوربین بدون آیینه آلفا A7R III سونی بود. دوربینی که با لنز 600 میلی متری، حدودا 3 برابر بیشتر از گلکسی S21 اولترا قیمت دارد! مهم تر اینکه الگوها کاملا مشابه هم هستند به این معنا که هیچ بافتی روی تصاویر قرار نگرفته. بنابراین به نظر می رسد اگر شرایط آب و هوا مساعد بوده و آلودگی نوری کمی وجود داشته باشد، گلکسی S21 اولترا واقعا می تواند تصویر خوبی از ماه ثبت کند؛ البته به لطف کلی پردازش نرم افزاری سنگین در پس زمینه.

  • مقایسه دوربین گلکسی S21 اولترا با آیفون 12 پرو مکس، نوت 20 اولترا و پیکسل 5

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1519

به "آیا دوربین گلکسی S21 اولترا واقعا می تواند از سطح ماه عکاسی کند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا دوربین گلکسی S21 اولترا واقعا می تواند از سطح ماه عکاسی کند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا دوربین گلکسی S21 اولترا واقعا می تواند از سطح ماه عکاسی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید