بیش از سه هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد

به گزارش مجله همراهان، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهاربیش از سه هزار و 300 میلیارد تومان هزینه شده است.

بیش از سه هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهاربیش از سه هزار و 300 میلیارد تومان هزینه شده که تحول بزرگی در رونق اشتغال و جذب کالا در این بندر ایجاد شده که البته سرمایه گذاری یک هزار و 400 میلیارد تومانی نیز در این رونق بی تاثیر نبوده است.

علی فتحی در بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با بیان اینکه توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، منظره دولت در سواحل مکران است اظهارداشت: هم اینک بندر چابهار بندری بدون محدودیت در پذیرش کالا و سایز کشتی است.

وی بیان نمود: از آنجایی که بندر شهید بهشتی چابهار یک کریدور جهانی و مرکز طلایی برای ترانزیت کالاست که به آب های آزاد و به بازار های جهانی راه دارد جا دارد که زیرساخت های آن هرچه زودتر فراهم و از ظرفیت این بندر برای واردات و صادرات کالا بیش از پیش بهره برداری گردد.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در هفت ماهه نخست سالجاری در اسکله بندر شهید بهشتی چابهار، 83 فروند کشتی بزرگ حامل کالا های نفتی وکالای اساسی، پهلوگیری نموده اند که با تخلیه و بارگیری این کشتی ها، ظرفیت تخلیه و بارگیری به بیش از 2.5 میلیون تن رسیده است.

قاسم عسکری نسب بیان نمود: از ابتدای سالجاری تا به امروز، بیش از 400 هزار تن کالای فله از بندر شهید بهشتی چابهار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه، با رشد 80 درصدی صادرات کالا همراه بوده است.

وی گفت: با تمهیدات اتخاذ شده، در صدد هستیم با بسترسازی مناسب، این بندر در بخش کانتینر و ترانزیت، به یک بندری کانتینری تبدیل گردد.

خبرنگاران سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2201

به "بیش از سه هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از سه هزار میلیارد تومان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار هزینه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید