تحرکات تازه عربستان برای عادی سازی روابط با دمشق

به گزارش مجله همراهان، ایسنا نوشت: بعضی تحرکات و اقدامات بازسازی و نوسازی در سفارت عربستان در دمشق حکایت از عادی سازی روابط میان دو کشور در آینده دارد.

تحرکات تازه عربستان برای عادی سازی روابط با دمشق

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش عربی21، نشانه های ازسرگیری روابط سوریه و عربستان پس از سال ها وقفه به دلیل بحران سوریه در حال افزایش است، چراکه فرایند بازسازی و نوسازی مقر سفارت ریاض در دمشق شروع شده است.

به همین دلیل، یک منبع آگاه در دمشق گفت: در حال حاضر صرفا مسأله زمان برای بازگشایی سفارت عربستان در سوریه مطرح است و اقدامات نهایی برای فراهم کردن مقدمات ازسرگیری روابط ریاض و دمشق در حال اجرا است.

بعضی نشانه ها امکان ازسرگیری روابط میان سوریه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را تشدید می نماید، از جمله اینکه اخیرا هیئتی از اتحادیه روزنامه نگاران سوریه به دعوت عربستان در نشست دبیرخانه عمومی اتحادیه روزنامه نگاران عرب در ریاض شرکت کرد و این اولین باری بود که این هیئت سوری به عربستان دعوت می گردد. علاوه بر این پیشتر نیز پس از افتتاح سفارتخانه های امارات و بحرین در دمشق، مقدمات ازسرگیری روابط اعراب حوزه خلیج فارس با سوریه فراهم شده بود.

در همین حال، دولت سوریه نیز از هرگونه اقدام عربی در راستای بازگشایی سفارتخانه ها در دمشق و ازسرگیری دوباره فعالیت آنها پس از سال ها بسته بودن در نتیجه بحران این کشور استقبال نموده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 645

به "تحرکات تازه عربستان برای عادی سازی روابط با دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات تازه عربستان برای عادی سازی روابط با دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید