جاذبه های طبیعی سوییس

به گزارش مجله همراهان، به راستی سوییس سرزمین شگفتی ها و زیبایی هاست.

فرهنگ های متعددی که بر این سرزمین حاکم است جاذبه های توریستی فراوانی را به آن هدیه داده است. شرایط آب و هوایی و منظره ها طبیعی از یک سو و آثار تاریخی، هنری و معماری از سوی دیگر دهان توریست های این منطقه را از حیرت باز می گذارد. شما هم اگر قرار است روزی به این سرزمین سفر کنید بهتر است از جاذبه ها و مکان های دیدنی این سرزمین مطلع باشید. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های طبیعی سوییس

لوسرن و دریاچه لوسرن (Lucerne and Lake Lucerne)

لوسرن شهری پر از میادین سنتی، بناهای تاریخی، نماهای رنگ شده، خیابان های باریک و پر از فروشگاه های کالاهای سنتی در سوییس است. یکی دیگر از دارایی های این شهر پل های قرون وسطایی معروف آن است که به خوبی محافظت شده اند. قدمت یکی از این پل ها به سال 1333 باز می شود. اگر به این شهر آمدید حتماً از دریاچه آن هم تماشا کنید. این دریاچه میان کوه های سر به فلک کشیده قرار گرفته، شکلی بسیار عجیب دارد و اغلب آن را به آبدره های مشهور نروژ تشبیه می کنند.

پارک ملی سوئیس (Swiss National Park)

سوئیس فقط یک پارک ملی دارد، ولی واقعا پارک منحصر به فردی است. پارک ملی سوئیس بخشی از ذخیره زیست کره یونسکو است و پر از منظرههای زیبا می باشد. بازتماشامایندگان می توانند به وسیله یک راستا 80 کیلومتری محیط زیست آلپی محافظت شده را مشاهده کنند. رودهای فیروزه ای وحشی و خروشان، قله های پرشکوه و جنگل های انبوه آلپ مکان هایی هستند که در سفر به سوییس باید انتظار تماشاشان را داشته باشید.

قصر شیلون (Chateau de Chillon)

این بنا شبیه قصرهای قصه های شاه پریان است که در کنار دریاچه ژنو یکی از زیباترین و معروف ترین دریاچه های جهان به روی جزیره ای صخره ای قرار گرفته است. قصر شیلون در واقع قلعه ای قرون وسطایی است و از منظرههای شگفت انگیزی در بیرون و داخل قلعه برخوردار است. در این قطعه بیش از هزار سال تاریخ را می توان بصورت دست نخورده مشاهده کرد. در نقاشی های هنرمندان و آثار نویسندگان متعددی همانند ژان ژاک روسو و لرد بایرون از این ساختمان الهام گرفته شده است. تا خودتان نبینید متوجه نمی شوید.

زرمات و ماترهورن (Zermatt and the Matterhorn)

زرمات یک دهکده آلپی است که هیچ خودرویی در آن تردد ندارد. زیبایی کارت پستالی این دهکده و بعلاوه نزدیک بودنش به ماترهورن آن را به منطقه دوست داشتنی و محبوبی تبدیل نموده است . زمانی شیب های تند این کوه معروف برای کوهنوردان بسیار ترسناک بود. اما پس از اولین کوشش پیروز در سال 1865 و فتح این کوه، کوهنوردان شجاع و جسور زیادی توانستند به این قله برسند. این ناحیه یکی از زیباترین جاذبه های مهم کشور سوئیس به شمار می رود و البته بهره مندی از این منظره زیبا کم هزینه هم نیست. اقامت در زرمات درواقع یکی از گرانترین اقامت ها در این کشور است.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2031

به "جاذبه های طبیعی سوییس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های طبیعی سوییس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید