جرج آر. آر. مارتین به زودی سرنوشت بازی تاج و تخت را روشن می کند

به گزارش مجله همراهان، جرج آر. آر. مارتین نویسنده سری رمان های ترانه یخ و آتش اعلام کرده است به زودی کار نوشتن کتاب بادهای زمستان را تمام خواهد کرد تا سرنوشت جهان بازی تاج و تخت در جهانی ادبیات هم روشن شود.

جرج آر. آر. مارتین به زودی سرنوشت بازی تاج و تخت را روشن می کند

رمان های ترانه یخ و آتش طی دو دهه اخیر همواره از محبوب ترین و پرفروش ترین داستان های خیال پردازی حماسی بوده اند و مجموعه تلویزیونی پیروز بازی تاج و تخت (گیم آف ترونز) نیز در افزایش این محبوبیت بی تأثیر نبوده است. سری رمان های ترانه یخ و آتش مشکل از 7 کتاب به نام های بازی تاج و تخت، نبرد پادشاهان، طوفان شمشیرها، ضیافتی برای کلاغ ها، رقصی با اژدهایان، بادهای زمستان و رویای بهار است که تا به امروز 5 جلد نخست آن منتشر شده است و بسیاری از دوست داران ترانه یخ و آتش و سریال بازی تاج و تخت منتظر کتاب بادهای زمستان هستند. رقصی با اژدهایان در سال 2011 عرضه شد و مارتین با وجود گذشت بیش از 9 سال از انتشار این کتاب هنوز کار نوشتن بادهای زمستان را تمام نکرده است. اما این طور که پیداست به زودی دفتر جدید داستان های وستروس در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

مارتین با انتشار پستی در وبسایت شخصی خود بیان کرده است که شرایط زندگی مدتی او را از نوشتن دور کرده بود، اما هم اکنون فرصت کافی برای بازگشت به دنیای وستروس را در اختیار دارد و امیدوار است تا پیش از سال 2021 کتاب بادهای زمستان را به انتها برساند. گزیده صحبت های او در این باره به این شرح است: من می خوابم و روز بعد بیدار می شوم. روزهایم به همین منوال در حال سپری شدن است. قبل از کرونا ویروس حداقل هفته ای یک بار به بیرون می رفتم و در رستوران غذا می خوردم، ولی از ماه مارس (اسفندماه) شرایط زندگی ام تغییر کرده است. من مدت هاست که از خانه به بیرون نمی روم و شخص خاصی را ملاقات نمی کنم، زمان به سرعت در حال گذر است. اما این اتفاق برای نوشتن کتاب ها مفید بوده است.

  • بازی تاج و تخت بهترین سریال قرن بیست و یکم شد

طی سال های اخیر و پس از انتشار رقصی با اژدهایان چند کتاب کوتاه و فرعی پیرامون دنیای ترانه یخ و آتش روانه بازار شده است. رمان شاهزاده خانم و ملکه و شاهزاده شریر آخرین آثار منتشر شده در این دنیای حماسی و فانتزی هستند که به پیش زمینه و فرایند شکل گیری خاندان های حاضر در کتاب های اصلی می پردازند.

انتها بندی سریال بازی تاج و تخت باب میل بسیاری از علاقه مندان به این مجموعه تلویزیونی نبود و حتی عده ای کمپین هایی برای ساخت دوباره فصل انتهای بازی تاج و تخت تشکل دادند! بسیاری از بینندگان و منتقدین تغییرات و تصمیمات ناگهانی شخصیت ها و روایت سریع و شتاب زده داستان را عامل اصلی افت کیفی این سریال می دانند. به این دلیل که هنوز دو کتاب انتهای ترانه یخ و آتش منتشر نشده است، شبکه اچ بی او برای فصل های انتهایی سریال خود مجبور شد با دریافت مشاوره هایی از مارتین، بر اساس نظر تیم نویسندگی خودش انتها قصه را رقم بزند. انتهای که با انتها مد نظر مارتین برای کتاب های ترانه یخ و آتش تفاوت هایی دارد.

سریال بازی تاج و تخت چندی قبل در جوایز دیجیتال اسپای توانست عنوان بهترین سریال قرن بیست و یکم را به خود اختصاص دهد تا بدانیم برخلاف تصورات، انتها ضعیف این مجموعه باعث از بین رفتن محبوبیت آن در میان عامه مردم نشده است. این جایزه تنها پیروزیت بازی تاج و تخت پس از فصل انتهای اش نیست، بلکه این سریال پیش از این توانسته بود در مراسم امی 2019 نامزد ده رشته مختلف شود و در نهایت دو جایزه از جوایز بخش بازیگری را به خود اختصاص دهد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1211

به "جرج آر. آر. مارتین به زودی سرنوشت بازی تاج و تخت را روشن می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جرج آر. آر. مارتین به زودی سرنوشت بازی تاج و تخت را روشن می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید