روزگار ناخوش چاپخانه داران خراسان رضوی

به گزارش مجله همراهان، رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی گفت: گرانی مواد اولیه سبب شده چاپخانه داران خراسان رضوی با مسائل متعددی دست و پنجه نرم نمایند.

روزگار ناخوش چاپخانه داران خراسان رضوی

جهت دریافت مشاوره خدمات محاسبه هزینه چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش از ، علی مغانی رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی با اشاره به روز صنعت چاپ گفت: یکی از مسائل فعلی حوزه چاپخانه ها این است که متولی مشخصی برای رسیدگی به امور چاپخانه ها به ویژه در حوزه سخت افزاری وجود ندارد.

او اضافه کرد: طبق تصمیمی که در سال 96 اتخاذ شد رسیدگی به مسائل محتوایی چاپخانه ها برعهده وزارت ارشاد است، اما در امور سخت افزاری و تامین مایحتاج همچون ماشین آلات و مواد اولیه وزارت صنعت باید وارد عمل گردد.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی ادامه داد: زیرمجموعه وزارت صنعت در خراسان رضوی تا به امروز و پس از ابلاغ این مصوبه پیگیری خاصی برای بهبود شرایط چاپخانه های استان نداشته و همین مهم بخشی از مسائل را سخت نموده است.

  • رشد 200 درصدی مواد اولیه در صنعت چاپ، صنعت چاپ را به نابودی می کشد/ حمایت از فراوری کننده راه نجات صنعت چاپ است

مغانی بیان نمود: از نظر اشتغال زایی این صنعت در خراسان رضوی صندلی خوبی دارد و حدود 3000 اشتغال با وجود تمامی محدودیت ها ایجاد نموده، اما در حال حاضر با توجه به مسائل اقتصادی چاپخانه ها که بخشی نیز متاثر از شرایط است آن ها عمدتا به سمت اموری همچون بسته بندی و امور تجاری گرایش پیدا نموده اند.

او توضیح داد: در حوزه تامین ماشین الات نیز با توجه به گرانی ها و همچنین عدم قرارگیری ارز در اختیار چاپخانه داران، با مسائل متعددی روبرو هستیم و فرسودگی ماشین آلات نیز فعالان این صنعت را اذیت می نماید.

رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی تاکید نمود: بسیاری از مواد اولیه مورد احتیاج چاپخانه داران در این شرایط باید از بازار آزاد تهیه گردد که گرانی آن نیز مضاعف شده است.

منبع:تسنیم

/ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1207

به "روزگار ناخوش چاپخانه داران خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزگار ناخوش چاپخانه داران خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید