غیاثی: مگر عقده دارم که بخواهم جلوی مدال آوری تفتیان را بگیرم؟، خوشحالم حرف سازمان تیم های ملی درست از آب درآمد

به گزارش مجله همراهان، سخنگوی سازمان تیم های ملی فدراسیون دوومیدانی به صحبت های شب گذشته حسن تفتیان پس از قهرمانی در بازی های داخل سالن آسیا واکنش نشان داد.

غیاثی: مگر عقده دارم که بخواهم جلوی مدال آوری تفتیان را بگیرم؟، خوشحالم حرف سازمان تیم های ملی درست از آب درآمد

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، حسن تفتیان قهرمان دوی سرعت آسیا شب گذشته و در فینال دوی 60 متر در بازی های داخل سالن آسیا پیروز شد به مدال طلا دست پیدا کند. وی پس از این قهرمانی گفت: خسته نباشید می گویم به آنهایی که نمی خواستند مدال بگیرم. حرف و حدیث هایی مطرح شد، اما ترجیح دادم که سکوت کنم و در واقع منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دادم.

طرف صحبت تفتیان، تیمور غیاثی سخنگوی سازمان تیم های ملی فدراسیون دوومیدانی بود. غیاثی سه هفته قبل درباره تفتیان صحبت کرد و گفت: کسب مدال ارزشمند تفتیان در رقابت های قهرمانی آسیا که با رکورد 10.25 ثانیه و در شرایط خاصی به دست آمد، قابل احترام است، ولی غافل از این امر نباشیم که تعدادی از دوندگان مطرح آسیایی که در رقابت های اخیر جهانی نیز حضور داشتند و عملکرد به مراتب بهتری از تفتیان نیز داشتند، در هند غایب بودند.این امر تاسف بار و به دور از اخلاق گرایی و حرفه ای گری در ورزش است که یک قهرمان مغرورانه برای سازمانی مدعی گردد.امیدوارم که تفتیان در تصمیم گیری برای فرایند عمر قهرمانی اش تجدید نظر کند و افتخارات مهم و بسیاری را برای خانواده دوومیدانی ایران به ارمغان آورد.

غیاثی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران درباره صحبت های دیشب تفتیان گفت: تفتیان می خواست به فرانسه برود، اما پس از جلسه سازمان تیم های ملی تصمیم گرفته شد که او در ایران بماند و تمریناتش را در همین جا تا زمان اعزام به ترکمنستان پیگیری کند. خوشبختانه همه دیدند که حرف ما درست از آب درآمد و تفتیان به مدال طلا رسید.

وی اضافه کرد: از خدایم است که تفتیان طلا بگیرد و نمی دانم چرا این صحبت ها را عنوان نموده است. ما فقط می خواستیم جلوی هزینه ها را بگیریم.

دارنده 2 مدال طلا در رقابت های قهرمانی آسیا (1973 و 1975) و دو طلا و یک نقره در بازی های آسیایی (1970، 1974 و 1966) ادامه داد: مگر من عقده دارم که بخواهم جلوی مدال آوری تفتیان را بگیرم؟ من چندین طلای آسیا در کارنامه ام است و حالا به لحاظ وظیفه ای که دارم، باید کوشش کنم تا ورزشکاران بهترین نتیجه را بگیرند.

غیاثی درباره حمایتش از تفتیان پس از قهرمانی در آسیا و انتقاد سه هفته پیش از او گفت: من باید از ورزشکار دوومیدانی حمایت کنم. ضمن اینکه تا مجموعه درست نباشد، ورزشکار نیز مدال نمی گیرد. در نهایت باید بگویم که از قهرمانی تفتیان خوشحالم و اینکه حرف سازمان تیم های ملی نیز درخصوص عدم اعزام او به فرانسه در آن مقطع زمانی ثابت شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 833

به "غیاثی: مگر عقده دارم که بخواهم جلوی مدال آوری تفتیان را بگیرم؟، خوشحالم حرف سازمان تیم های ملی درست از آب درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غیاثی: مگر عقده دارم که بخواهم جلوی مدال آوری تفتیان را بگیرم؟، خوشحالم حرف سازمان تیم های ملی درست از آب درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید