فانتوم اسپوفک؛ یکی از متفاوت ترین نسخه های سفارشی رولز، رویس
به گزارش مجله همراهان، سیستم تعلیق تطبیقی بادی تازه برای رولز-رویس فانتوم اسپوفک نصب شده که در مقایسه با نسخه استاندارد این خودرو، ارتفاع از سطح زمین را 40 میلیمتر کاهش داده است.
خبرنگاران - اسپوفک یکی از شعبه های گروه نوویتک است که به صورت اختصاصی در زمینه سفارشی سازی خودروهای رولزرویس فعالیت می نماید. این شرکت طی پروژه های مختلف مدل های متنوعی از رولزرویس را شخصی سازی نموده که هر کدام در نوع خود یک اثر هنری محسوب می شوند.
اسپوفک در نوترین پروژه خود سراغ رولز-رویس فانتوم رفته تا امضای خود را بر تن آن حک کند. از رینگ های یکپارچه باشکوه آلومینیومی آغاز کنیم که در مقدار 24 اینچی و پس از چندین مرحله پلیش فلزی درخشان تر از همواره مانند یک جواهر درشت می درخشند. این رینگ ها اسپوفک اس پی3 نام دارند که تیونر در همکاری با برند بسیار مطرح Vossen و با فناوری ماشین های CNC آن را فراوری نموده است.
حفره های کوچکی که محیط یکپارچه رینگ ها را مقداری به چالش کشیده اند در واقع ورودی هوا به سمت سیستم ترمز برای کاهش دما هستند.
سیستم تعلیق تطبیقی بادی نو برای رولز-رویس فانتوم اسپوفک نصب شده که در مقایسه با نسخه استاندارد این خودرو، ارتفاع از سطح زمین را 40 میلیمتر کاهش داده است. سیستم تعلیق مذکور ارتفاع اسپوفک را هنگامی که به سرعت 140 کیلومتر برساعت می رسد، به حالت اصلی(استاندارد) باز می گرداند.
رولز-رویس فانتوم اسپوفک
به رغم تمامی ویژگی هایی که شرح داده شد، مهمترین بروزرسانی رولز-رویس فانتوم اسپوفک به پیشرانه آن مربوط می گردد. مکانی که تپنده 6.75 لیتری 12 سیلندر ریمپ حرفه ای را پشت سر گذاشته تا 114 اسب بخار بیشتر قابل دستیابی باشد. بدین ترتیب اسپوفک 685 اسب بخار خروجی دارد و طی 5 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد. این آمار برای مدل استاندارد رولز-رویس برابر با 5.3 ثانیه محاسبه شده است.
مدل لانگ یا همان نسخه دارای فاصله بین محورهای طولانی تر فانتوم نیز با تغییرات اسپوفک این رکورد را در 5.1 ثانیه می زند که در مقایسه با نسخه استاندارد 5.4 ثانیه بازهم بهبود چشمگیری را نشان می دهد.
منبع: عصر ایران