فعالیت های کانون پرورش فکری اصفهان در شبکه اجتماعی دنبال می گردد

به گزارش مجله همراهان، مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اصفهان گفت: فعالیت های اعضای کانون در شرایط کرونایی که امکان حضور آنها در مراکز وجود ندارد در شبکه های اجتماعی دنبال می گردد.

فعالیت های کانون پرورش فکری اصفهان در شبکه اجتماعی دنبال می گردد

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، محمد قلمکاریان دوشنبه 25 فروردین اضافه نمود: بر این اساس مربیان مراکز کانون با استفاده از امکان شبکه های اجتماعی ارتباط خود را با اعضای کودک و نوجوان کانون حفظ کردند.

وی اظهار کرد: در این راستا بیش از 20 برنامه فرهنگی و هنری شامل قصه گویی، شعرخوانی، انیمیشن، داستان نویسی و کاردستی در قالب مسابقه در شبکه های اجتماعی برگزار گشت و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اصفهان اضافه نمود: همچنین در این مدت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با معرفی کتاب های جذاب و تاثیرگذار در اولویت برنامه های آموزشی اعضا قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به اینکه بیشتر اعضای کانون از امکان داشتن سیستم های رایانه ای، تلفن همراه، تبلت و سایر برنامه های هوشمند برخوردار هستند می توانند به راحتی فایل کتاب های معرفی شده ازسوی مربیان را دریافت نمایند و در هرشرایطی به مطالعه آن بپردازند.

قلمکاریان گفت: بعضی از خانواده ها نگران شرایط روحی و جسمی بچه ها خود به لحاظ ارتباط نداشتن با دنیای بیرونی و تفریحات فیزیکی هستند. براین اساس معرفی بازی های بومی و گروهی در دستور کار مربیان قرار گرفته و آنها با این شیوه می توانند از حالت رخوت و سستی خارج شوند.

وی اضافه نمود: یکی از برنامه های مهم کانون برای تغییر روحیه اعضای کانون در شرایط حاضر، برگزاری نخستین مهرواره شعر، داستان و تصویرگری طنز با عنوان نقل سپید خنده بوده و مهمترین هدف از برپایی این برنامه مجازی، پرکردن اوقات فراغت بچه ها و نوجوانان بصورت مفید و موثر است.

قلمکاریان اضافه نمود: موضوعات این برنامه فرهنگی و هنری فراخوان این مهرواره شامل، تعطیلی های کشدار، دلتنگی های قرنطینه، عید بدون عیدی، نوروز در قرنطینه، چشم های به در، درد و دل های دست هایم، پدرهای خانه نشین است.

وی مهلت ارسال آثار به نشانی [email protected] را تا 10 اردیبهشت ذکر کرد و گفت: علاقمندان می توانند در قالب های مختلف شعر، داستان، کاریکاتور، تصویرگری و اینفوگرافی آثار خود را ارسال نمایند.

قلمکاریان بیان نمود: در کنار تمامی برنامه های فرهنگی و هنری کانون در فضای مجازی با توجه به شرایط حاضر به لحاظ شیوع ویروس کرونا، مضامینی شامل کاهش رعب و وحشت از بیماری در بچه ها و نوجوانان، امنیت و آرامش دادن به آنها، آگاهی دادن برای مراقبت های فردی و گروهی، استفاده بهینه از زمان و حضور مداوم در کنار خانواده، امکان خلق آثار و ایجاد انگیزه و امید به آینده و بهبود شرایط نیز مدنظر قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اصفهان با اشاره به نامشخص بودن زمان بازگشایی مراکز آموزشی و فرهنگی و هنری گفت: مهمترین مساله در این شرایط سلامت و تندرستی افراد جامعه به ویژه بچه ها و نوجوانان است و امید است با بهبود شرایط در آینده ای نزدیک امکان حضور آنها در این مراکز فراهم گردد.

اکنون کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اصفهان دارای 61 مرکز و 120 هزار نفر عضو است که 13 مرکز آن در شهر اصفهان دایر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 999

به "فعالیت های کانون پرورش فکری اصفهان در شبکه اجتماعی دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های کانون پرورش فکری اصفهان در شبکه اجتماعی دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید