تور ارزان مالزی: پارک ملی گونونگ گادینگ در مالزی و تماشای یکی از بزرگ ترین گل های جهان

به گزارش مجله همراهان، پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading National Park) در مالزی

مالزی پارک های ملی زیادی دارد که یکی از آن ها، پارک ملی گونونگ گادینگ (Gunung Gading National Park) است، پارکی که وجود مسیرهای طبیعت گردی، آبشارهای چشم نواز، قله ای تماشایی و از همه مهمتر گل کمیاب رافلزیا آن را به یکی از مجذوب کننده ترین پارک های ملی مالزی تبدیل نموده است. اگر می خواهید این پارک ملی را بیشتر بشناسید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

تور ارزان مالزی: پارک ملی گونونگ گادینگ در مالزی و تماشای یکی از بزرگ ترین گل های جهان

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

پارک ملی گونونگ گادینگ زیستگاه رافلزیا، بزرگ ترین گل دنیاست گلی که رشد قطر آن حتی به بیش از یک متر هم می رسد. این گل هیچ فصل تعیینی ندارد اما در فصل های بارانی بیشتر گل می دهد. برای بزرگ شدن این گل 9 ماه زمان ضروری است، پس از آن گل دهی 4 تا 5 روز طول می کشد و بعد از این مدت گل ها می میرند. از آنجایی که این گل کمیاب است و دوره گل دهی کوتاهی دارد برای دیدنی آن باید زمان مناسب را در نظر بگیرید. می توانید زمان گل دهی این گیاه را از کارکنان پارک بپرسید چون معمولا آن ها اطلاعات خوبی درباره این گل دارند. با اینکه این گل ها در تمام روزهای سال شکوفه می دهند اما آبان، آذر و دی برترین ماه برای دیدنی آن هاست.

دیدن یک گل رافلزیا که به طور کامل باز شده مجذوب کننده ترین جاذبه این پارک ملی است اما با این حال این پارک و منطقه لوندا جاذبه های زیادی دارد که ارزش بازدید دارند. قله های ناهموار کوهستانی در این پارک چشم اندازهای دیدنیی از پارک، شهر لوندا و سواحل اطراف به وجود آورده اند و در کنار همه آن ها، راستاهای زیادی برای طبیعت گردی و جنگل گردی هست که می توانند حسابی شما را به چالش بکشند. در این پارک بیشتر کوهنوردی ها در یک راستا اصلی انجام می گردد اما این راستا یک سری زیر شاخه هم دارد که اگر آمادگی بدنی کم تری دارید می توانید آن ها را برای کوهنوردی انتخاب کنید.

برای طبیعت گردی باید آمادگی بدنی کافی داشته باشید، طی کردن راستا قله گونونگ گادینگ 3- 4 ساعت طول می کشد و در قسمت هایی از راستا، کوهنوردی های جدی و سخت در انتظارتان است. در راستا اصلی کوهنوردی هر چه به قله نزدیک تر می شوید شیب راستا بیشتر و راستایابی سخت تر می گردد. راستا قله از انتها راستا آبشار آغاز می گردد و معمولا سه ساعت زمان می برد تا آن را به طور کامل طی کنید. از آن جایی که راستا اصلی تقریبا خلوت است شانس این را دارید تا تعدادی از حیات وحش پارک ملی را هم دیدن کنید. در بالای این قله هیچ چشم اندازی نیست برای همین شاید چندان ذوق و شوقی برای رسیدن به بالا نداشته باشید فقط یک سری تخته های چوبی کوچک خبر از رسیدن به قله می دهند.

بقایای یک اردوگاه نظامی بریتانیایی که قدمت آن برای سال 1960 است هنوز هم روی قله به چشم می خورد کافیست کمی از قوه تخیل خود بهره ببرید و به دورانی برگردید که سربازان در اینجا گشت زنی می کردند. از روی قله به سمت دره بروید این راستا دوساعته تقریبا آسان است و شما را به یک پناهگاه سنگی می برد که روزگاری اردوگاه نظامیان بود. از قلم نیاندازید که در جنگل های بارانی هوا زودتر تاریک می گردد پس حتما چراغ قوه داشته باشید و طوری برنامه ریزی کنید که قبل از تاریکی به جنگل برگردید.

طبیعت گردی در راستاهای شبانه، هم ماجراجویانه است و هم سرگرم کننده در این راستاها گاهی چراغ قوه را خاموش کنید در جایی راحت بنشینید و در سکوت به صداهای شبانه جنگل گوش دهید و گاهی چشم های درخشان حیوانی را از دور ببینید. کوتاهترین و آسان ترین راستا طبیعت گردی راهی است که از کنار 7 آبشار می گذرد، همه این آبشارها برای شنا مناسب نیستند. آبشارهای 1، 3 و 7 بر روی نقشه تعیین شده اند و می توانید فقط در آبشارهای 1 و 7 شنا کنید. آب این آبشارها خیلی سرد است اما بعد از یک طبیعت گردی طولانی مطمئنا شنا در آن ها خیلی می چسبد و می تواند روح تان را تازه کند. در این راستا از راهی پرپیچ و خم از دل جنگل می گذرید و تقریبا حدود 1 ساعت طول می کشد تا به آخرین آبشار یعنی آبشار شماره 7 برسید.

در این پارک ملی هیچ مغازه و یا فروشگاهی وجود دارد پس یا باید با خودتان غذای کافی به همراه ببرید یا گرسنه بمانید! در جنگل یک سری کابین برای اقامت هست که کاملا مجهز هستند و آشپزخانه دارند بهتر است که خوراکی های لازم را از شهر کوچینگ بخرید چون شهر لوندا فقط یک مغازه کوچک دارد که جز چند خوراکی ضروری چیز دیگری برای خرید ندارد.

زیبایی این پارک به این است که در آن احتیاج به هیچ هدایت ندارید خودتان می توانید زمان کافی بگذارید و با هر سرعتی که دوست دارید در این پارک گشت و گذار کنید. تمام راستاهای طبیعت گری به خوبی نشانه گذاری شده اند پس امکان ندارد که راه را گم کنید فقط میزان کافی آب و مواد غذایی همراه خود داشته باشید و به آسانی دل به طبیعت گردی و کوهنوردی بسپارید.

چگونه به پارک ملی گونونگ گادینگ برویم؟

پارک ملی گونونگ گادینگ در نزدیکی شهر کوچک لوندا در جنوب غربی استان ساراواک قرار گرفته است. برای رسیدن به این پارک باید از ترمینال کوچینگ (مرکز استان ساراواک) با پرداخت کرایه حدود 11 رینگت سوار اتوبوس شوید و به سمت شهر لوندا بروید. کمتر از دو ساعت بعد به لوندا می رسید حالا تا پارک فقط 30 دقیقه پیاده روی فاصله دارید. این پارک هر روز از ساعت 8 صبح تا 5 عصر باز است و برای ورود به آن باید حدود 20 رینگت ورودی دهید. حداقل 2 3 روز زمان بگذارید و تمام قسمت های این پارک را کشف کنید.

منبع: goborneotravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1998

به "تور ارزان مالزی: پارک ملی گونونگ گادینگ در مالزی و تماشای یکی از بزرگ ترین گل های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: پارک ملی گونونگ گادینگ در مالزی و تماشای یکی از بزرگ ترین گل های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید