گوگل پیکسل 6 پرو واقعا با سرعت 30 وات شارژ نمی شود

به گزارش مجله همراهان، گوگل پیکسل 6 پرو در نیم ساعت حدود 50 درصد شارژ می شود و وب سایت GSM آرنا در بررسی خود تقریبا به همین عدد رسید (در عرض نیم ساعت 48 درصد به دست آمد). با این حال، عجیب بود که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی پیکسل 6 پرو نزدیک به دو ساعت طول کشید تا به طور کامل با یک شارژر 30 واتی شارژ شود.

گوگل پیکسل 6 پرو واقعا با سرعت 30 وات شارژ نمی شود

بررسی ها و آزمایش های اجرا شده از طریق متخصصین وب سایت Android Authority علاوه بر ثبت جریان واقعی شارژر، تعیین کرده که در چه نقاطی جریان شارژ دچار تغییراتی می شود. این عملکرد متناوب در هر گوشی هوشمندی که شارژ می شود عادی است، اما این آزمایش اطلاعات بیشتری را درباره سرعت شارژ واقعی گوگل پیکسل 6 پرو به ما می دهد. شایان ذکر است که گوگل هرگز به صراحت اعلام نکرده که گوگل پیکسل 6 پرو با سرعت واقعی 30 وات شارژ می شود، بلکه ادعا می کند که این گوشی در مدت نیم ساعت با شارژر 30 واتی به شارژ 50 درصد می رسد.

Android Authority تایید می کند که حداکثر توانی که هر دو پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو از شارژر می گیرند، در واقع 22 وات با میانگین 13 وات در طول یک چرخه است. آزمایش ها نه تنها با شارژر 30 واتی گوگل، بلکه با چند آداپتور دیگر USB C Power Delivery PPS نیز انجام شد. همان طور در قسمت بالا هم به آن اشاره شد، در مدت نیم ساعت حدود 50 درصد از ظرفیت باتری این گوشی شارژ می شود و برای پر شدن کامل شارژ آن به زمانی حدود یک ساعت و نیم احتیاج داریم. گوگل از گذشته تا حالا درباره عادات شارژ باتری پیکسل های خود بسیار محافظ کارانه عمل می کند و گوشی پیکسل 6 پرو از همان شارژر 25 واتی که مثلاً گلکسی S21 اولترا با باتری 5000 میلی آمپر شارژ می شود، بهره نمی برد.

گلکسی S21 اولترا با شارژر 25 واتی، در عرض 30 دقیقه به 54 درصد شارژ رسید اما تنها 1 ساعت و 11 دقیقه وقت لازم داشت تا به شارژ کامل 100 درصد برسد. رویکرد محافظه کارانه شارژ باتری، گوشی ها را در معرض گرمای کمتری (در حدود 25 درجه سانتی گراد) قرار می دهد. اما Android Authority احتمال می دهد که گوگل در سری گوشی های پیکسل 6 خود از باتری های ارزان قیمتی استفاده کرده است.

گفتنی است که پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را می توان یکی از بهترین پرچم دارهای سال 2021 دانست که شاید از لحاظ قدرت سخت افزاری در مقایسه با بهترین های بازار خیلی عملکرد خوبی ندارند اما با این حال با توجه به اینکه از لحاظ نرم افزاری خیلی بهینه هستند، عملکردی نزدیک به پرچم داران قدرتمند دارند و این خوب تلقی می شود. گوگل در طراحی این گوشی های تازه خود هر آنچه از فناوری می دانست پیاده کرده است. از جمله می توان به دوربین های قدرتمند، طراحی خوب و مجذوب کننده، تراشه نسبتا قدرتمند، تجربه نرم افزاری عالی و بسیاری قابلیت های دیگر اشاره کرد.

با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، پیکسل 6 پرو حداقل روی کاغذ با بهترین های بازار نظیر آیفون 13 پرو مکس و گلکسی S21 اولترا قابل مقایسه است که هر دو عملکرد فوق العاده خوبی در این زمینه دارند و جزء بهترین ها به حساب می آیند. با این حال حتی اگر در عمل هم پیکسل 6 پرو نتواند با این دو گوشی رقابت کند، باز هم باتری با چنین ظرفیتی آغاز خوبی محسوب می شود برای گوگل که می خواهد از امسال به صورت جدی فعالیت خود را در زمینه سخت افزار آغاز کند.

در دیگر آزمایش های اجرا شده بر روی باتری گوگل پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو، عملکرد خوبی از باتری این گوشی ها به ثبت رسیده است. طول عمر باتری پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو نه آن قدری زیاد است که بخواهیم بگوییم این دو گوشی فراتر از انتظار ظاهر شده اند، نه آن قدر کم که از آن ها ناامید شویم. آنچه در این رابطه می توان گفت، دقیقا همان عبارت رضایت بخش است. اما آنچه بیشتر از همه ما را شگفت زده کرد، عملکرد پیکسل 6 به عنوان پرچم دار ارزان قیمت تر گوگل بود. محصولی که از یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی بهره می برد اما در تمامی تست ها بهتر از پیکسل 6 پرو ظاهر شد. باید دید در ادامه گوگل و در نسل بعدی گوشی های پیکسل از باتری های با ظرفیت بیشتری استفاده می کند یا خیر.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1920

به "گوگل پیکسل 6 پرو واقعا با سرعت 30 وات شارژ نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 6 پرو واقعا با سرعت 30 وات شارژ نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید