آتش سوزی در کلیسای 500 ساله شهر نانت فرانسه

به گزارش مجله همراهان، کلیسای جامع شهر نانت فرانسه که قدمت آن به قرن 15 میلادی بازمی شود، چند ساعتی است که دچار حریق گسترده ای شده است.

آتش سوزی در کلیسای 500 ساله شهر نانت فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از اسکای نیوز نوشت: بر اساس تصاویر منتشر شده از کلیسای جامع شهر نانت فرانسه که با نام کلیسای سنت پیر و سن پل نیز شناخته می گردد، شعله های عظیم آتش از درون این ساختمان تاریخی زبانه زده است و صدها نفر از نیروهای آتش نشان به همراه پلیس در کوشش برای فرو نشاندن این آتش سوزی هستند و تا حدودی آتش را کنترل نموده اند.

بنابر اعلام مقامات قضایی فرانسه احتمال بروز آتش سوزی عمدی در کلیسای جامع شهر نانت وجود دارد و گروهی در حال آنالیز این موضوع هستند.

بخشی از این کلیسا در سال 1944 و در جریان جنگ جهانی دوم و بمباران متفقین نیز تخریب شده بود و در سال 1977 نیز آتش سوزی سقف کلیسا را تخریب کرد که 13 سال بعد این سقف بازسازی شد.

ساخت کلیسای جامع شهر نانت فرانسه در سال 1434 شروع شد و تکمیل ساخت ان 457 سال به طول انجامید و در سال 1891 تکمیل شد. این کلیسا از سال 1891 از سوی وزارت فرهنگ فرانسه در فهرست آثار تاریخی این کشور نهاده شد.

آتش سوزی در کلیسای نانت فرانسه در حالی روی داده است که حدود یک سال پیش وقوع یک آتش سوزی عظیم در کلیسای نوتردام پاریس صدمات فراوانی به این بنای تاریخی وارد کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1148

به "آتش سوزی در کلیسای 500 ساله شهر نانت فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش سوزی در کلیسای 500 ساله شهر نانت فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید