آمریکا ادوات جنگی در اختیار اوکراین قرار می دهد

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرانس پرس، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای از تصمیم واشنگتن برای تجهیز اوکراین به تسلیحات پیشرفته خبر داد- اقدامی که قطعاً به درگیری میان نیروهای مخالف و موافق دولت کی یف در منطقه دونباس دامن خواهد زد.

آمریکا ادوات جنگی در اختیار اوکراین قرار می دهد

لازم به ذکر است درگیری در این منطقه از سال 2014 میلادی به قیمت جان 10 هزار انسان تمام شده است.

علاوهبراین، انتظار می رود تصمیم آمریکا رابطه واشنگتن- مسکو را بیش از پیش تیره کند.

این درحالی است که به ادعای وزارت خارجه آمریکا، تجهیز اوکراین به تسلیحات پیشرفته با هدف یاری به این کشور برای دفع تهاجم و دفاع از تمامیت ارضی خود صورت می گیرد.

در بخشی از این بیانیه ادعا می گردد: یاری تسلیحاتی آمریکا ماهیتی کاملاً دفاعی دارد و واشنگتن به پیمان صلح مینسک پایبند است.

این درحالی است که پیشتر پیوتور ایلیچوف معاون نماینده روسیه در سازمان ملل، به آمریکا و کانادا درباره عواقب ارسال سلاح به اوکراین هشدار داده و گفته بود: این اقدام دولت کی یف را به ماجراجویی های نظامی جدید ترغیب خواهد نمود.

وی تاکید نمود: واضح است که تغذیه اوکراین با ادوات جنگی آمریکا و کانادا، دولت کی یف را که در توافق صلح مینسک کارشکنی می نماید، به ماجراجویی های جدید وا خواهد داشت حال آنکه همه می دانند درگیری دونباس با زور حل وفصل نمی گردد و آنهایی که سلاح در اختیار قاتلین می گذارند، مسئول مرگ مردم آن منطقه هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 533

به "آمریکا ادوات جنگی در اختیار اوکراین قرار می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا ادوات جنگی در اختیار اوکراین قرار می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید