تور لحظه آخری ارزان ترکیه: ارسال بسته ها در ترکیه با پهپاد

به گزارش مجله همراهان، ترکیه برنامه های خود را برای تحویل بسته های پستی با پهپاد بین شهرهایی با فاصله بیش از 300 کیلومتر اعلام نموده است.

تور لحظه آخری ارزان ترکیه: ارسال بسته ها در ترکیه با پهپاد

بهترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

پهپادها در چند سال گذشته از یک ایده نوپا به یک فناوری امتحان پس داده تبدیل شده اند که اکنون می توانند تحویل خریدهای آنلاین و داروهای ضروری را به خانه مردم بر عهده بگیرند.

اکنون ترکیه یکی از کشورهایی است که برای کوشش در استفاده از پهپادهای مخصوص حمل بار مورد توجه قرار گرفته است. این کشور تحقیقات اولیه برای توسعه و استقرار پهپادهای باری را به خاتمه رسانده است و در حال توسعه سیستم هایی است که تحویل بسته ها را بین شهرهای با فاصله بیش از 300 کیلومتر به انجام برسانند.

این یک ادعای بلند پروازانه است، زیرا یک هواپیمای بدون سرنشین یا همان پهپاد به اسم مثال باید برای تحویل یک بسته از استانبول به آنکارا حدود 442 کیلومتر مسافت را طی کند که فاصله بسیار زیادی برای یک پهپاد است.

ترکیه اعلام نموده است که حمل و نقل محموله ها با پهپادها با قوانین سختگیرانه ای همراه خواهد بود و ایمنی پهپادها، مردم و پرندگان از اصلی ترین نگرانی ها است.

پهپادهای مورد استفاده در این سیستم قادر خواهند بود تا چهار کیلوگرم محموله را به وسیله یک بزرگراه هوایی معین در یک ارتفاع معین حمل نمایند. گام بعدی، مشخص ویژگی هایی مانند مسیری که باید طی گردد، ارتفاعی که پهپادها در آن پرواز می نمایند و مکان های فرود و برخاست آنها است.

بعلاوه اداره کل هوانوردی غیرنظامی این کشور تحقیقات جامعی را در خصوص پهپادها در ترکیه انجام می دهد. این سازمان تا به امروز به بیش از 50 هزار پهپاد با بیش از 600 هزار خلبان از راه دور مجوز داده است.

هیچ زمان بندی معینی برای این هدف مشخص نشده است و معین نیست که این کشور چگونه به این هدف بلندپروازانه دست خواهد یافت. با شرایط و فناوری مناسب، ممکن است تحقق این هدف چندان دور نباشد.

سیستم های مشابهی مانند سرویس وینگ(Wing) که سرویس تحویل بسته ها به وسیله پهپادها است که به وسیله شرکت الفبت(Alphabet) در استرالیا پیشرفته و اجرایی شده است. این شرکت به لطف محبوبیتی که در لوگان استرالیا که شهری 300 هزار نفری در حومه بریزبن است، تا به امروز 100 هزار تحویل انجام داده است. ساکنان این منطقه از تحویل قهوه، تنقلات و بسته های میان وعده به وسیله پهپادها استقبال نموده اند، زیرا این تجارت به ویژه در دوران همه گیری بیماری کوید-19 به کار آمده و رونق یافته است.

چنین پیشرفت هایی دستاوردهای حیرت انگیزی برای فناوری پهپادها است که شاید هنوز ارزش واقعی خود را در مقیاس وسیع نشان نداده است.

سرویس وینگ بعلاوه میخواهد در آینده به شهرهای بزرگتری توسعه یابد و زمان نشان خواهد داد که آیا ترکیه می تواند این فناوری را توسعه دهد یا خیر.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1877

به "تور لحظه آخری ارزان ترکیه: ارسال بسته ها در ترکیه با پهپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری ارزان ترکیه: ارسال بسته ها در ترکیه با پهپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید