اصلاحات سیاسی و رسانه ای به زودی در مصر

به گزارش مجله همراهان، رئیس مجلس مصر از اصطلاحات سیاسی در این کشور اطلاع داد.

اصلاحات سیاسی و رسانه ای به زودی در مصر

مجلس مصر

خبرگزاری مصر (منا) روز چهارشنبه گزارش داد که رئیس مجلس مصر به مردم قول داد به زودی شاهد بعضی اصلاحات سیاسی و رسانه ای در این کشور باشند.

براساس این گزارش، علی عبدالعال رئیس مجلس مصر گفت، اگرچه هنوز بعضی اعتراضات مردمی را در کشور شاهد هستیم اما این مردم در آینده نزدیک شاهد موج جدیدی از اصلاحات سیاسی، حزبی و رسانه ای خواهند بود.

بعد از آنکه مخالفان مصر طی چند هفته اخیر خواهان انجام بعضی اصلاحات سیاسی در کشور شدند، وی دیروز در مراسم افتتاحیه پنجمین نشست شورای نمایندگان کشورش گفت در مرحله بعد مصر شاهد اصلاحات سیاسی، رسانه ای و حزبی خواهد بود.

عبدالعال ضمن تاکید بر اینکه مخالفان و معترضان مصر نیز بخشی از حاکمیت مصر به حساب می آیند اضافه کرد: در واقع هر اکثریتی در جامعه اعتبار و مشروعیت خود را از کسانی کسب می نماید که مخالف آنها هستند.

اصلاحات سیاسی

شواهد حاکی است که اعتراضات داخلی و فشارهای خارجی موجب شده است دولت این کشور از موضع قبلی خود فاصله گرفته و به نوعی به خواسته مخالفان داخلی و منتقدان خارجی تن دهد.

خبرگزاری آل افریکا نیز امروز به نقل از کمیساریای حقوق بشر و آزادی مصر اعلام نمود: بعد از آنکه روز دوشنبه سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای مصر را زندان بزرگ مخالفان و منتقدان خواند، سازمان امنیت این کشور دیروز ده ها تن از کسانی را که در جریان تظاهرات 20 و 27 سپتامبر بدون هیچ گونه اتهامی بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه از دولت مصر خواسته بود تا از اقدامات سرکوبگرانه دست بردارد، به موج بازداشت ها و خشونت ها انتها داده و به حق آزادی بیان و اجتماعات معترضان احترام بگذارد.

مصر طی هفته های اخیر شاهد اعتراض های ضد دولتی است و معترضان با حضور در خیابان ها خواهان برکناری عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور عربی شمال آفریقا هستند.

کانون اعتراض ها در شروع بندر سوئز بود اما در ادامه معترضان در شهرهای قاهره به ویژه میدان التحریر این شهر، اسکندریه، حلوان، السویس، المحله، دامیتا و منصور نیز به خیابان ها آمدند.

سوسیال دموکرات

با تشدید روند اعتراضات، چندین حزب و گروه سیاسی مصری از جمله گروه اخوان المسلمین، حزب سوسیال دموکرات مصر، حزب سوسیالیست های انقلابی و حزب الاستقلال مصر نیز به حرکت معترضان پیوسته اند.

پیش از این مراکز حقوق بشری مصر اعلام نموده بودند، به دنبال تظاهرات مصری ها با هدف مطالبه برای برکناری السیسی، نیروهای امنیتی حدود دو هزار تن از شهروندان معترض را بازداشت کردند.

دادستانی مصر نیز چند روز پیش با صدور بیانیه ای اعلام نمود، تحقیقات از حدود یکهزار تن به اتهام تحریک برای برگزاری تظاهرات در این کشور ادامه دارد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 444

به "اصلاحات سیاسی و رسانه ای به زودی در مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصلاحات سیاسی و رسانه ای به زودی در مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید