افتتاح بزرگترین پروژه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شمال کشور

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، بزرگترین پروژه تجهیز، نوسازی و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی شمال کشور با اعتبار حدود 33 میلیارد ریال در سطح 550 هکتار از اراضی شالیزاری روستاهای شیرخوار کلا، سوخت آبندان و دینه سر افتتاح و تحویل بیش از 500 بهره بردار شد.

افتتاح بزرگترین پروژه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شمال کشور

مجتبی حبیب نژاد روشن فرماندار شهرستان سیمرغ در این مراسم ضمن اشاره به انجام پروژه تجهیز ، یکپارچه سازی و نوسازی اراضی کشاورزی در سطح هزار هکتار از اراضی این شهرستان افزود: امسال نیز این پروژه در سطح 550 هکتار از به بهره برداری رسید.

وی گفت: شهرستان سیمرغ ازجمله شهرستان هایی که دو مولفه آب فراوان و خاک زرخیر برخوردار است اما به دلیل عدم برخورداری اراضی این شهرستان از کانال های آبرسانی و زهکش در فصول بارندگی همواره دچار ماندابی است و باتوجه به مصوبات دولت یازدهم طرح تجهیز، یکپارچه سازی اراضی کشاورزی در این شهرستان اجرا شد و بنا داریم درصورت تأمین اعتبار 1000 هکتار در سال جاری نیز پروژه تجهیز و نوسازی در سطح اراضی این شهرستان صورت پذیرد و آمادگی کامل در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: مجموع 1700 هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان پروژه تجهیز ، یکپارچه سازی و نوسازی اراضی انجام شده و اگر این 1000 هکتار انجام شود کلیه اراضی این شهرستان به عنوان اولین شهرستان در سطح استان تجهیز انجام خواهد شد و به پایان خواهد رسید.

فرماندار شهرستان با اشاره به وجود 22 قطعه آبندان در سطح 440 هکتار در شهرستان سیمرغ اظهار کرد: این آبندان ها ظرفیت ذخیر 9 میلیون مترمکعب آب های جاری را دارا است.

وی افزود: تعداری از این آبندان ها از سرفصل منابع شهرستانی و ملی مورد بهسازی و لایروبی قرار گرفتند و لایروبی آبندان سوخت آبندان مورد انتظار کشاورزان این منطقه است.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 22 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 4

به "افتتاح بزرگترین پروژه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شمال کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین پروژه تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی شمال کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید