افشاگری روز: هزینه صد میلیاردی استقلال

به گزارش مجله همراهان، امیرقلعه نویی مدعی شده این استقلال برای تصمیم گیرانش صد میلیارد تومان هزینه داشته است. سوال این است که چرا استقلال صد میلیاردی نباید به جامی برسد و چرا این همه هزینه به جایی نرسیده؟

افشاگری روز: هزینه صد میلیاردی استقلال

امیرقلعه نویی در مصاحبه ای به انتقاد از رفتار بازیکنان و مربیان استقلال بعد از پیروزی در اصفهان پرداخته و برخی واکشن ها را غیرمنطقی خوانده است. سرمربی سابق آبی ها که 3 قهرمانی را با استقلال در کارنامه دارد این جملات را مقدمه ای برای اشاره به هزینه های مالی استقلال در فصل جاری کرده است. قلعه نویی مدعی شده استقلال در فصل جاری 100میلیارد تومان هزینه کرده است. عددی که تا همین یکی، دوسال پیش در فوتبال ایران به مانند رویا می مانست اما باشگاه استقلال خیلی زود توانسته رویا را به واقعیت تبدیل کند.

اینکه قلعه نویی درباره هزینه های جاری استقلال رقم درستی را به زبان آورده دقیقا تعیین نیست اما با توجه به روابطی که او همیشه با استقلالی ها داشته هیچ بعید نیست که ادعایش درباره هزینه های جاری این باشگاه صحت داشته باشد. بدون شک اگر استقلال چنین مبلغی را مصروف تیمداری در فصل جاری کرده باشد و در نهایت نتواند جامی را هم به دست آورد، که بعید است بتواند در لیگ به پرسپولیس برسد، باید مدیران این باشگاه را بابت نتیجه نگرفتن با وجود این حجم عظیم از هزینه ها به پاسخگویی درباره چرایی قهرمان نشدن استقلال فراخواند.

100 میلیارد تومان رقم کوچکی نیست و ادعای امیر قلعه نویی را نباید ساده و سرسری گرفت. با چنین مبلغی می شد کارهای بزرگ تری انجام داد و لااقل اگر استقلال به جامی نمی رسد با چنین بودجه ای دست کم باید زمین کمپ ناصرحجازی ترمیم می شد یا اینکه زمین ورزشگاه کاظمی که به استقلال تعلق یافته، از زمین چمن مصنوعی به زمین چمن طبیعی تغییر می یافت اما تمام بودجه هایی که در اختیار استقلال قرار گرفته صرف خرید بازیکن و مربی شده است.

در عین حال بارها شنیده شده مدیران باشگاه استقلال بودجه فصول آینده را هم به اصطلاح پیش خور کرده اند و با چنین بودجه ای نتوانسته اند رقیبی جدی برای قهرمانی های متعدد پرسپولیس در سال های اخیر باشند. شگفتی دیگر این است که استقلال پیش از شروع نیم فصل دوم با وجود این هزینه ها قادر به برگزاری اردوی میان فصل خود در کشور قطر نبود و برای صرفه جویی کشور ترکیه را برگزید و تعیین نیست که چرا با این بودجه چشمگیر نتوانسته برخی امکانات جانبی را هم برای خود فراهم کند.

البته وقتی به دریافتی وینفرد شفر نگاه می کنیم که مبلغی نزدیک به یک میلیون دلار، معادل 14میلیارد تومان از استقلال دستمزد می گیرد(به علاوه هزینه های اسکان، ایاب وذهاب و...) یا 550 هزار دلار به پاتوسی می دهد و رقمی در حدود 400 هزار دلار برای منشاء درنظر می گیرد و حول و حوش همین عدد را هم به اسماعیل گونسالوس پرداخت می کند(به این هزینه ها مبالغی که بابت فسخ قرار داد نویمایر و الحاجی گروه شد را هم بیفزایید) به این نتیجه می رسیم که لااقل یک سوم این 100 میلیارد تومان هزینه جذب خارجی ها شده و ادعای قلعه بیراه نیست.

البته در کنار آن ها باید هزینه های دیگر استقلال برای جذب نورافکن، تبریزی، شجاعیان و بازیکنانی همچون منتظری و رحمتی را هم یادآورد بود که دستمزد های بالایی دریافت می کنند. به هر حال این استقلال 100میلیاردی که حالا امیرقلعه نویی از آن رونمایی کرده باید نتایج بهتری در لیگ می گرفت و دست کم یک جام را به هوادارانش هدیه می داد اما در عمل می بینیم که چنین نشده و این رقیب سنتی است که درآستانه قهرمانی درلیگ برتر قرارگرفته و اگر قدری به خودش زحمت بدهد، شاید قهرمان جام حذفی هم بشود و اولین دوگانه تاریخ فوتبال ایران را به نام خودش ثبت کند!

تکلمه: البته نباید فراموش کنیم که همین تیمی که در اختیار قلعه نویی است نیز رقم کمی برایش هزینه نشده است. سپاهان نیز در فصل جاری با جذب بازیکنان گران قیمت جزو تیم های پرهزینه لیگ بوده و اگر 100میلیارد با همین حوالی هزینه نکرده باشد اما قطع به یقین جزو تیم های پر هزینه لیگ محسوب می شود. این سنتی است که همیشه در سپاهان اجراء شده و کننده فوتبال اصفهان نیز هیچ گاه از پرداخت دستمزدهای آن چنانی به ستاره های فوتبال ایران غافل نبوده است. هرچند که 5قهرمانی اصفهانی ها در لیگ برتر تا حدودی بودجه هایی که صرف تیمداری در اصفهان شده را توجیه پذیر جلوه می کند.

10-270

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 188

به "افشاگری روز: هزینه صد میلیاردی استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری روز: هزینه صد میلیاردی استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید