جاهای دیدنی و جاذبه های شهر آکتائو قزاقستان

به گزارش مجله همراهان، آکتائو دومین شهر بزرگ در غرب قزاقستان و بندر اصلی این کشور در دریای خزر است که در شبه جزیره Mangyshlak قرار گرفته است. به علت سیستم آدرس بلاک منحصر به فرد خود شناخته شده است. تقریباً تمام خیابان های داخل شهر هیچ نامی ندارند و آدرس های آکتائو عموماً از سه شماره منطقه، شماره ساختمان و شماره آپارتمان تشکیل شده اند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با جاذبه های آکتائو قزاقزستان آشنا شوید. این مطلب کامل ترین و به روزترین راهنمای آنلاین سفر در قزاقستان است. اگر مجذوب این کشور پهناور و زیبا و عاشق مقاصد غیرعادی آن هستید، این راهنمای سفر همه چیزهایی را که برای آماده شدن برای سفر به قزاقستان باید بدانید را به شما می گوید.

جاهای دیدنی و جاذبه های شهر آکتائو قزاقستان

آنچه در این مطلب می خوانید

  • آشنایی با شهر آکتائو یا آق تاو
  • روش های سفر به آکتائو
  • آب و هوا و برترین زمان سفر به شهر آکتائو
  • جاذبه های آکتائو قزاقستان
  • جابجایی و حمل و نقل در شهر آکتائو
  • رستوران های شهر آکتائو
  • مراکز خرید شهر آکتائو
  • برترین هتل های شهر آکتائو
  • هزینه ها در شهر آکتائو
  • سخن پایانی

آشنایی با شهر آکتائو یا آق تاو

آکتائو در زبان قزاقستانی به معنای کوه سفید است و در مرکز منطقه منگیستاو قرار گرفته است. در حالی که خود شهر نسبتاً جوان است، تعدادی مکان تاریخی و طبیعی باستانی با اهمیت دارد که می توان در این منطقه از آنها بازدید کرد.

این منطقه یکی از پایین ترین نقاط دنیا در 130 متر زیر سطح دریا است که محل زیارتگاه های صوفیانه مانند بکت آتا، شکپک آتا، شوپان آتا و ماسات آتا می باشد، زیرا منگیستاو در مسیرهای تجاری زمینی باستانی در اطراف خزر قرار گرفته است. این منطقه بعلاوه دارای جاذبه های طبیعی زیبا، مانند کوه آتش (Отпантау)، واحه های تمشالی و سورا و چشمه های آب گرم رادون و حمام های گلی است. منطقه منگیستاو عمدتاً محل سکونت قزاق های قبیله آدی بوده که یکی از قبایل برادر کوچک در تاریخ قزاقستان است.

این شهر به علت مقدار زیادی نفت و گاز صادراتی از قزاقستان رونق گرفته است و اکنون میزبان بسیاری از پیشرفت های تازه می باشد.

روش های سفر به آکتائو

برای سفر به سواحل دریای خزر و تماشای جاذبه های آکتائو در تور قزاقستان راه های مختلفی پیش روی شما است:

با هواپیما

بیشتر مردم به فرودگاه آکتائو در 24 کیلومتری شمال مرکز شهر پرواز می نمایند و رانندگان تاکسی معمولاً در قسمت ورودی فرودگاه منتظر مسافران در حال ورود هستند. ارزان ترین راه برای پرواز به آکتائو با SCAT یا آذربایجان ایر از باکو یا تفلیس می باشد. پروازهای مستقیم بین المللی از مسکو (Transaero)، استانبول یا تفلیس (SCAT) شما را به آکتائو می رساند. سایر خطوط هوایی محلی نیز از ماخاچکالا، ایروان و آستاراخان به آکتائو پرواز دارند. یک پرواز چارتر مستقیم به ارومچی وجود دارد که در 15 هر ماه حرکت می نماید و حدود 20 همان ماه باز می گردد.

بیشتر بخوانید: جاهای تماشای قزاقستان | مقصد تازه بدون ویزا برای ایرانیان

با قطار

همه قطارها از ایستگاه Mangyshlak)) که حدود 20 کیلومتر از مرکز آکتائو فاصله دارد، حرکت می نمایند. خدمات قطار 24 ساعته از مبداء آتیراو به طور منظم وجود دارد. بعلاوه امکان یک سرویس قطار دو روزه از آستانه و یک سرویس قطار سه روزه از آلماتی وجود دارد که دو روز پس از حرکت از آکتائو از شیمکنت عبور می نماید. تاکسی های زیادی درست بیرون ایستگاه قطار در دسترس هستند تا شما را به آکتائو برسانند.

با کشتی

کشتی باکو-آکتائو در واقع از آلات به کوریک حرکت می نماید. گفتنی است هر دو بندر در فاصله قابل توجهی خارج از شهر مورد نظر خود قرار دارند.

آب و هوا و برترین زمان سفر به شهر آکتائو

بسته به کاری که می خواهید در طول سفر خود انجام دهید، می توانید در هر زمانی از سال از قزاقستان تماشا کنید. قزاقستان دارای آب و هوای قاره ای با زمستان های سرد و تابستان های گرم است و دمای هوا بسته به منطقه کشور متفاوت می باشد.

دوره بین ماه می تا اکتبر برترین زمان برای سفر به قزاقستان، به ویژه منطقه شمالی و منطقه جنوب شرقی است. در این ماه ها دمای هوا برای پیاده روی و کمپینگ در مکان هایی مانند چارین کانیون، دریاچه های کولسای و کوه های تیان شان در اطراف آلماتی و بعلاوه در ارتفاعات رشته کوه آلتای عالی است.

اگر می توانید با گرما کنار بیایید، دوره خوبی برای رفتن به یک سفر جاده ای یا سفر با قطار برای بازدید از استپ ها و سایر نقاط کشور است. بهار و پاییز هر سال حدود یک ماه طول می کشد که آوریل و اکتبر در جنوب و می و سپتامبر در شمال است. دمای هوا به طور میانه می تواند 20 درجه سانتیگراد باشد که برای گشت و گذار در استپ ها و بازدید از جاهای تماشای آکتائو در قزاقستان ایده آل است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به قزاقستان | سفر به قزاقستان بدون ویزا؟

جاذبه های آکتائو قزاقستان

آکتائو یکی از مجذوب کننده ترین و غیرمعمول ترین شهرهای قزاقستان است که بیشتر به خاطر سواحل و دریا معروف است. با این حال، می توانید از تعداد زیاد جاذبه های آکتائو قزاقستان تماشا کنید. نه چندان دور از شهر، می توانید از منظره ها بی نظیر و مریخ مانند شگفت زده شوید. این منطقه بعلاوه دارای مکان های تاریخی و مذهبی بسیاری است که در ادامه معرفی می کنیم:

موزه ملی قزاقستان از جاذبه های آکتائو قزاقزستان

موزه ملی جمهوری قزاقستان در آستانه واقع شده است. زمانی که این موزه در سال 2014 ساخته شد، بزرگ ترین موزه در آسیای مرکزی بود. ساختمان آن از شیشه آبی و سنگ مرمر سفید ساخته شده است و تاریخ و فرهنگ قزاقستان را از دوران ماقبل تاریخ تا کنون به تصویر می کشد.

برج بایترک

بنای یادبود برج بایترک در سال 2002 در مرکز مرکز قزاقستان افتتاح شد و مرحله تازهی را در زندگی مردم شروع کرد و به نمادی نه تنها برای آستانه، بلکه برای کل کشور تبدیل شد. این پروژه به ابتکار رئیس جمهوری قزاقستان، نورسلطان نظربایف، در جشن 10 سال استقلال اتحاد جماهیر شوروی سابق شروع شد و معمار پروژه اکمورزا رستم بکوف بود. این برج در شهر آستانه، مرکز قزاقستان ساخته شده است. Bayterek در وسط بلوار نورژول واقع شده است که بیشتر به نام مسیر تابشی شناخته می گردد.

دریاچه نورسلطان

این دریاچه به همراه تالاب ها و منطقه سبز اطراف آن، زیستگاه گونه های بسیاری از پرندگان، ماهی ها و سایر حیات وحش است که یکی از زیباترین جاذبه های نزدیک آکتائو قزاقستان می باشد.

ساحل اکتائو از پرطرفدارترین جاذبه های آکتائو قزاقزستان

آکتائو واقع در سواحل خزر، یکی از مکان های تفریحی محبوب قزاقستان برای تعطیلات در ساحل است.در مرکز شهر، ساحل شیب دار و صخره ای وجود دارد که مکان مجذوب کنندهی برای علاقه مندان به پرش از صخره است. در داخل شهر سواحل زیادی با تمام امکانات رفاهی برای اقامتی راحت وجود دارند. بعضی از آنها ورودی رایگان دارند اما برای امکانات رفاهی مانند چتر و تخت های آفتابگیر هزینه دریافت می نمایند.

شهربازی و آکواریوم

شهربازی و آکواریوم یکی دیگر از جاهای تماشای آکتائو در قزاقستان هستند که گردشگران زیادی را به خود جذب نموده اند. با تماشا انواع حیات و موجودات دریایی و تجربه بازی های هیجان انگیز می توانید سفر خود به آکتائو را خاطره انگیزتر کنید.

پارک ملی آلتین امل از مهیج ترین جاذبه های آکتائو قزاقزستان

اگر در پی برترین مکان ها برای بازدید در قزاقستان با ظرافت و زیبایی طبیعی بکر هستید، هیچ مکان دیگری به مقدار پارک ملی آلتین امل عالی نخواهد بود. حتی با وجود اینکه مکان کاملاً دور افتاده است، می توان لندفرم های متنوعی را پیدا کرد، از طبقه های صخره ای گرفته تا تپه های ماسه ای بزرگ و چندین کوه مرزی.

این پارک زیستگاه بیش از 230 گونه پرنده است و از این رو پرنده نگری یک فعالیت محبوب در این مکان می باشد. مهم نیست چه زمانی از روز در این پارک ملی باشید، اسب های تنها، از جمله اسب های پرژوالسکی، در اطراف زمین پارک پرسه می زنند. وجود فولادهای سنگی و سنگ نگاره ها وجود قبایل ساکا و سکاها را در این منطقه ثابت می نماید.

یادبود شعله های ابدی جنگ دنیای دوم از معروفترین جاذبه های آکتائو قزاقزستان

یادبودهای متحرک و بناهای تاریخی معروف اغلب در برنامه سفر بسیاری از مسافران قرار دارند. وقتی در اکتائو هستید، در یادبود شعله ابدی جنگ دنیای دوم با بخش مهمی از تاریخ محلی آشنا می شوید. این یادبود جنگی چشمگیر شامل یک شعله ابدی است که به وسیله پنج صفحه سفید بزرگ احاطه شده است که یک یورت باز بزرگ (چادر دایره ای از نمد یا پوست بر روی یک چارچوب تاشو که به وسیله عشایر در مغولستان، سیبری و ترکیه استفاده می شد) را می سازد و هر پانل با صحنه های غم انگیز از هر سال جنگ حک شده است.

جابجایی و حمل و نقل در شهر آکتائو

حمل و نقل عمومی در آکتائو قزاقستان به خوبی پیشرفته است. می توانید با اتوبوس، ماشروتکا (مین اتوبوس) و تاکسی اشتراکی در این شهر بگردید. برای تماشا منظره ها اطراف شهر که چند کیلومتری با هتل شما فاصله دارند نیز می توانید از اتوبوس، مینی بوس و تاکسی استفاده کنید.

رستوران های شهر آکتائو

آکتائو تنها شهر قزاقستان است که در آن می توانید ماهی بارمک بخورید. بشبرمک نیز یک غذای سنتی قزاقستانی که با گوشت اسب یا گوشت گوسفند مخلوط با خمیر و سس پیاز درست می گردد. همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، فیش بارمک غذای دیگری است که در آن به جای گوشت از ماهی استفاده می گردد.

از جاهای تماشای آکتائو قزاقستان می توان به رستوران های آن اشاره نمود که در ادامه فهرستی از آن ها را تهیه نموده ایم:

  1. Chechil Pub Aktau
  2. Lighthouse
  3. Barbeque From Uncle Gadim
  4. Karvon
  5. Fusion
  6. Barashka Dine & Drink
  7. Barkhan Burger Shop
  8. Daredzhani
  9. The Bridge Restaurant
  10. Antrekot Grill Pub

مراکز خرید شهر آکتائو

از جاهای تماشای آکتائو در قزاقستان می توان به مراکز خرید آن اشاره نمود. چهار مرکز خرید اصلی در آکتائو وجود دارند که عبارتند از مرکز خرید آکتائو، آستانه، آرداگر و شوم. بعلاوه دو بازار بزرگ برای فروش انواع میوه و سبزیجات به اضافه غرفه های گوشت و ماهی در اطراف بازارها وجود دارد. مغازه های کوچک زیادی نیز در شهر وجود دارند که وقتی در آکتائو هستید باید از آنها تماشا کنید!

برترین هتل های شهر آکتائو

هر ساله هتل های زیادی در آکتائو ساخته می شوند. در آکتائو می توانید گزینه های اقامتی برای هر سلیقه و بودجه ای پیدا کنید؛ از یک هتل لوکس گرفته تا یک هاستل ارزان در دسترس شما هستند تا از جاذبه های آکتائو قزاقستان لذت ببرید. Rixos Water World Aktau، تنها هتل بزرگ در قزاقستان است که به تازگی درهای خود را باز نموده است. یک پارک آبی، یک ساحل شنی و باشگاه های ورزشی آن، همه چیزهایی هستند که برای یک تعطیلات عالی احتیاج دارید. Caspian Riviera Grand Palace یکی دیگر از هتل های درجه یک دنیای است که مهمانان خود را با آکواریوم های دیواری و کفی که بیش از 400 گونه ماهی در آن زندگی می نمایند شگفت زده نموده است. نه چندان دور از شهر، مراکز تفریحی Tree of Life و Stigl وجود دارند که می توانید با اقامت در آنها از تعطیلات آرامش بخش لذت ببرید.

معرفی هتل رکسوس واتر ورلد قزاقستان

رکسوس واتر ورلد اولین و تنها هتل تفریحی لوکس پنج ستاره با مفهوم All Inclusive All Exclusive در قزاقستان است. این هتل مجلل در ساحل زیبای دریای خزر با ساحل شنی شگفت انگیز و آب نیلگون کریستالی واقع شده است. این استراحتگاه خانوادگی منحصر به فرد در 20 کیلومتری شهر آکتائو قرار گرفته است و مهمانان را در فضایی از تعطیلات فراموش نشدنی ساحل غرق می نماید. این هتل یک پناهگاه مجلل خالص با ذات اصلی مهمان نوازی ترک و فرهنگ قزاقستان است.

هزینه ها در شهر آکتائو

ممکن است در خصوص نحوه بودجه بندی سفر خود نگران باشید و بپرسید که آیا سفر در آکتائو قزاقستان ارزان است؟ مانند بیشتر کشورهای آسیای مرکزی، سفر در قزاقستان نسبتاً ارزان است.

یک وعده غذایی خوب در یک رستوران محلی حدود 3 دلار، یک تخت خوابگاه در یک هاستل حدود 7 دلار و یک بلیط قطار حدود 15 دلار در هر 1000 کیلومتر یا بیشتر هزینه دارد. گردشگری هنوز در قزاقستان بسیار تازه است، اما با بازتماشامایندگان بیشتری که هر ساله از جاهای تماشای آکتائو در قزاقستان بازدید می نمایند، خدمات بیشتری آماده و ارائه می شوند که به این معنی است که تورها و فعالیت ها هنوز نسبتاً ارزان هستند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی جاذبه های آکتائو قزاقستان پرداختیم که برترین مکان ها برای بازدید در این شهر شگفت انگیز هستند و ارزش سفر و بازدید از آنها را دارند. اگر قصد سفر به قزاقستان را دارید، نباید فراموش کنید که برترین جاذبه های گردشگری و جاهای تماشای آکتائو در قزاقستان را در فهرست کارهای خود قرار دهید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور قزاقستان از خبرنگاران کلیک کنید.

خرید تور قزاقستانمنبع: ستاره ونک
انتشار: 2 آبان 1402 بروزرسانی: 2 آبان 1402 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2333

به "جاهای دیدنی و جاذبه های شهر آکتائو قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی و جاذبه های شهر آکتائو قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید