پورتو ، تجربه قلب جاذبه های تاریخی در پرتغال گردی

به گزارش مجله همراهان، موقعیت شهر پورتو در قسمت شمال غربی کشور پرتغال واقع شده است که به اقیانوس اطلس نیز نزدیک می باشد. شهر پورتو پرتغال نیز قطب اصلی در زمینه تاریخی پرتغال می باشد و جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال دیدنی هستند، گویندگان ماهری در بیان گذشته این شهر در تمدن و تاریخ و فرهنگ و حوادث آن می باشند. امتیازات شهر پورتو باعث شده تا نام این شهر در جایگاه دوم فهرست بزرگ ترین شهرهای پرتغال از نظر وسعت قرار بگیرد. پرتغال گردی در لا به لای جاذبه دیدنی پورتو در پرتغال و خوراکی های مخصوص این شهر از لذت های تکرار نشدنی در زندگی هر گردشگری می باشد. شهر پورتو پرتغال علاوه بر زمینه تاریخی در زمینه های صنعتی و مالی و تجاری هم از قطب های اصلی پرتغال محسوب می گردد. اگر نگاهی به فهرست مقاصد گردشگری جهانگرد ها بیندازیم، در ابتدا نام شهر لیسبون و سپس پورتو به چشممان خواهد خورد. ناگفته نماند که نام دیگر این شهر اوپورتو نیز به ثبت رسیده است. از دیگر امتیازات این شهر این است که هر قشری از جوامع می توانند به پرتغال گردی در این شهر بپردازند. گردشگری در هزار توی آثار باستانی و آب و هوایی معتدل در پورتو حال و هوای این شهر را منحصر به فرد نموده است. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای بازدید از جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال...

پورتو ، تجربه قلب جاذبه های تاریخی در پرتغال گردی

دانستنی های لازم برای سفری بهتر در پرتغال

اقلیم شهر پورتو

شهر پورتو پرتغال از جمله شهر هایی در جهان است که طیف تغییر چشم گیری در دمای هوا در طول سال ندارد و در هر زمان از سال که به این منطقه سفر کنیم یک آب و هوا را شاهد خواهیم بود. بارش باران در فصل پاییز این شهر را با چترهای رنگارنگ تزئین می نماید و تم شهر را به رنگ های مختلف و دلنشینی تغییر می دهد. قدم زدن در هوایی خنک و سوز کم باران های پاییزی و در لا به لای جاذبه تماشای پورتو در پرتغال هر گردشگری را به سمت خود جلب می نماید. با به انتها رسیدن فصل بارانی، پرتو های طلایی خورشید در روز تم خیابان ها و دیوار ها و بناهای این شهر را به رنگ طلایی و در شب درخشش مهتاب در اعماق تاریکی ها و سیاهی ها همراه با نسیمی خنک جهانیی متفاوت را در این شهر می آفرینند.

فصول مختلف در پورتو

اگر از آن دسته گردشگران هستید که برای گردشگری در پی مکانی خلوت و آرامش بخش هستید و بودجه کمی در پرتغال گردی به همراه دارید، شهر پورتو پرتغال در فصل زمستان بهترین گزینه است؛ چرا که به علت بارانی بودن هوا و سردتر بودن نسبت به فصول دیگر این شهر میزبان تعداد کمی از گردشگران می باشد و هتل های با کیفیتی متناسب با بودجه شما در تمام سطح شهر یافت می شوند. ولی اگر برعکس؛ هوادار هیاهو و تخلیه انرژی در سفر می باشید، پورتو پرتغال در فصل تابستان با آب و هوایی دلنشین این احتیاج شما برطرف خواهد نمود با این تفاوت که قیمت اجاره هتل ها نیز هیاهو به پا خواهند کرد و نسبت به فصل سرد زمستان قیمتشان چند برابر خواهد شد. حال با توجه به علایق آب و هوایی و بودجه مورد نظر، فصل مناسب پرتغال گردی را برگزینید.

نکات مهم

1) واحد پول در کشور پرتغال یورو می باشد که به اختصار EUR نیز به ثبت رسیده است.

2) برای تماس با کشور پرتغال کد +351 را در ابتدای شماره تلفن مورد نظر لحاظ کنید.

3) از نظر زمانی شهر تهران دو ساعت و نیم نسبت به شهر پورتو پرتغال جلوتر می باشد.

4) گویش رایج در بین اهالی این کشور، پرتغالی می باشد.

5) 230 ولت ولتاژ برق شهری و 50 هرتز دیگر مشخصه برق این کشور می باشد.

6) در صورت بروز حوادث و یاری فوری با شماره 112 تماس حاصل فرمایید.

7) کد شهر پورتو پرتغال نیز 22 (0) می باشد.

8) فرمان ماشین ها برای رانندگی در سمت راست در این کشور قرار دارند.

9) در صورت احتیاج به کسب اطلاعات بیشتر از جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال با شماره تلفن 351223393472+ تماس حاصل فرمایید.

10) نام فرودگاه واقع در این کشور، فرانسیسکو سا کارنیرو یا به اختصار OPO می باشد.

اقامت در پورتو

در تمام سطح شهر پورتو پرتغال انواع هتل با کیفیت و قیمت های مختلف متناسب با بودجه شما یافت می شود. برای اجاره یک اتاق در هتل 5 ستاره در این شهر برای یک شب باید مبلغی بالغ بر 181 تا 220 یورو را پرداخت کنید. همین مبلغ برای اجاره یک هتل 4 ستاره 78 تا 208 یورو هزینه در پی دارد. هزینه هتل 3 ستاره نیز بین 68 تا 129 یورو متغیر است. هتل های دو ستاره و تک ستاره نیز یافت می شوند که مبلغ لازم برای پرداخت به ترتیب 41 تا 89 یورو، 20 تا 60 یورو می باشد. چنان چه بودجه کمتری برای اجاره اقامتگاه در نظر دارید می توانید از هاستل یا همان خوابگاه در این شهر استفاده کنید که با توجه به مشترک یا اختصاصی بودن اتاق رنج قیمت به ترتیب 10 تا 25 و 30 تا 60 یورو را باید پرداخت کنید. ناگفته نماند که هاستل های خصوصی دارای دو تخت خواب و حمام می باشد. اقامتگاه های رزرو کنید که به جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال و جاذبه تماشای پورتو در پرتغال نزدیک باشند.

راهی دیگر برای اجاره اقامت گاه در این شهر وجود دارد که آن این است که در سایتی به نام کوچ سرفینگ ثبت نام کنید. برای آشنایی بیشتر با این سایت می توان گفت شما با استفاده از این سایت می توانید با بومیان شهر پورتو پرتغال قبل از سفر ارتباط برقرار نموده و از اتاق هایی که مانند سوئیت در ایران خودمان وجود دارند، استفاده کنید که قیمت اجاره این اتاق ها 0 یورو می باشد. بله درست خوانده اید 0 !! یعنی بدون هیچ گونه پولی می توانید در خانه و در کنار ساکنان مهربان شهر دلخواهتان به استراحت بپردازید و همراهشان از جاذبه تماشای پورتو در پرتغال تماشا کنید. امتیاز این گونه اقامت گاه ها علاوه بر رایگان بودن محل اقامت، آشنا شدن با فرهنگ و سبک زندگی ساکنان آن جا می باشد.

جا به جایی در پورتو پرتغال

برای جا به جایی در هر شهری باید مبالغی را تقبل کرد. در پورتو پرتغال برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر از طریق تاکسی باید 20 یورو را پرداخت کنید. همین مسافت از طریق آیروباس 6 یورو هزینه دارد. با مترو هم می توانید مسافت بین فرودگاه تا مرکز پورتو را طی کنید که مبلغ قابل پرداخت برای مترو با بلیط معمولی 8.1 یورو و با بلیط روزانه 6.20 یورو می باشد. برای گردشگری در سطح شهر نیز می توانید از تراموا استفاده کنید که 2 یورو هزینه دارد. توجه داشته باشید که از تاکسی های پورتو استفاده نکنید؛ چرا که برای حمل و نقل وسایلتان نیز باید مبلغی را پرداخت کنید. بنابر این تراموا و اتوبوس و مترو بهترین وسایل نقلیه برای عبور و مرور در سطح شهر می باشند.

خورد و خوراک در پورتو

با غذا های خوشمزه پورتو طعم بهتری را به سفر خود بدهید. در سفر با اطلاع داشتن از قیمت و محل رستوان ها راحت تر می توان به غذای مورد علاقه خود و قیمت مورد نظر دست پیدا کنیم.

- برای میل کردن صبحانه در هتلی که به عنوان اقامت گاه انتخاب نموده اید احتیاجی به پرداخت پول ندارید ولی چنان چه دوست دارید که این وعده را در دل طبیعت زیبای خیابان های شهر پورتو پرتغال میل کنید، به راحتی می توانید در تمام گوشه کنار این شهر کافه هایی با قیمت 3 تا 6 یورو را پیدا کنید و از منطره زیبای شهر در کنار بومیان مهربان صبحانه ای خوشمزه را میل کنید و در کنار سرو کافه از تماشای جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال لذت ببرید.

- برای صرف ناهار نیز می توانید در یکی از رستوران های این شهر غذاهایی خوش طعم و خوش عطر را امتحان کنید و چنان چه دنبال غذایی با قیمت مناسب هستید در رستوران هایی در گوشه کنار های شهر به راحتی می توانید غذای مورد علاقه تان را با قیمتی مناسب تهیه نموده و در کمال ارامش و سکوتی زیبا نوش جان کنید. مبلغ لازم برای تهیه ناهاری خوش طعم 4 تا 8 یورو می باشد.

- برای میل کردن شامی خوش طعم مخصوص این شهر می توانید در رستوران هایی که در پورتو پرتغال به چشم می خورند، غذایی خوش آب و رنگ و ویژه را با قیمت 7 تا 15 یورو نوش جان کنید.

- گردشگرانی که در پرتغال گردی علاقه ای به غذای آماده و فست فود ندارند می توانند از مغازه های موجود در شهر تنها با پرداخت پول اندکی مواد مورد احتیاج برای شام یا ناهاری خانگی را تهیه نمایند. مواد اولیه مورد احتیاج برای طبخ غذایی آسیایی میانه هزینه ای بالغ بر 30 یورو و برای طبخ غذایی غیر از این ملیت مبلغ بالغ بر 41 یورو را باید پرداخت کرد. این مواد اولیه عبارت اند از: نان، برنج، گوشت، مرغ، ماهی، میوه و سبزی جات.

نکته خوشمزه در پورتو پرتغال گردی

پورتو پرتغال هم مثل هر شهر دیگری خوراکی های خوشمزه مخصوص به خود را دارد. بیشتر گردشگران علاقه زیادی به امتحان کردن غذاهای نو و ویژه مقصد گردشگری را در سفر خود دارند. توصیه ما به گردشگران پرتغال گردی در پورتو امتحان کردن ساندویچی به نام ferancescinha می باشد که نحوه آماده سازی این عذای خوشمزه و مقرون به صرفه، مخصوص آشپزان پورتویی می باشد که تنها با پرداخت 7 یورو می توانید از طعم منحصر به فرد این ساندویچ نهایت لذت را در سفر خود ببرید.

مقاصد گردشگری در پرتغال

1) قلب پورتو: اونیدا داز آلیادوس (Avenida dos Aliados)

موقعیت این منطقه در قسمت مرکزی پورتو واقع شده است. گردشگرانی که به سبک های مختلف معماری و آثار تاریخی علاقه مندند، این منطقه را از دست ندهند. مراسم هایی که در زمینه های مختلف اعم از موسیقی، هنری و فرهنگی و... در این شهر به پا می شوند، در این قسمت شهر به چشم می خورند. تالار این شهر یکی از منطقه ها معروف پورتو پرتغال می باشد که موقعیت آن در بالای اونیدا داز آلیادوس دیده می شود. مجسمه معروف پدروی چهارم نیز از جاذبه تماشای پورتو در پرتغال در این شهر واقع است و برای تماشا این سمبل شجاعت، تنها کافی است تا پرتغال گردی در پورتو را به این منطقه بکشانید و از تماشا این مجسمه تاریخی و زیبا حس و حال تاریخی را به سفر خود هدیه دهید. این منطقه شاهد شادی های زیادی از مردم و بومیان این شهر در دل خود بوده است. منطقه اداری این شهر نیز همین اونیدا داز آلیادوس نام دارد. برای ارامش گرفتن در این جاذبه گردشگری، کافه هایی جهت ارائه نوشیدنی های خاص پورتو به چشم می خورند که محل خوبی برای آرامش گرفتن از طبیعت خیابان ها و بناهای چشم گیر این شهر می باشد. حال و هوای متفاوت و خاص این شهر، از معماری های زیبای سازه ها سرچشمه می گیرد و از زیباترین جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال است.

2) منطقه ای به سبک قدیم؛ روا سانتا کاترینا (Rua Santa Catarina)

اگر هوادار خرید کردن و پرتغال گردی می باشید، این منطقه را جزو اولویت های جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال قرار دهید. در این منطقه خوراکی های خوشمزه و منحصر به فردی را امتحان خواهید کرد که تجربه سفری خوشمزه را کسب می کنید. در شهر پورتو پرتغال قدیمی ترین خیابان در سبک معماری و سازه، روا سانتا کاترینا نام دارد که فضایی تاریخی و دلنشینی را در این محل شاهد خواهیم بود. بازاری زیبا و قدیمی نیز با همین نام سانتا کاترینا معروفیت خاصی را به این منطقه بخشیده است. در این یازار پارادوکس معماری مدرن و قدیمی، نمای منحصر به فردی را در این محل ایجاد نموده است. سقف این بازار با قطعات سرامیک گیرایی به شکل موج های خروشان دریا ساخته شده است. ساخنار این خیابان به گونه ای است که بدون خطر برخورد با اتومیبل ها می توانید از انواع مغازه ها و اجناس زیبا لذت ببرید. از دیگر جاذبه تماشای پورتو در پرتغال می توان به کلیساهایی قدیمی و چشم گیر، رستوران و کافه هایی با سبک ها و طرح های مختلف اشاره نمود.

3) سمبل شهر پورتو؛ برجی به نام کلریگوس (Clerigos Tower)

یکی از زیباترین و پرهوادار ترین جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال همین برج می باشد که قدمت این برج به 255 سال می رسد، که از اصلی ترین سمبل های این شهر محسوب می شود و جزو میراث جهانی سازمان یونسکو به شمار می آید. افرادی که به سبک های معماری خاص و بی مانند علاقه دارند، این برج حس خوبی را به آن ها منتقل خواهد نمود. سبک ساخت این برج به سبک باروک می باشد که در اصل در دسته بناهای کلیسایی واقع شده است. ناگفته نماند که نام دیگر این برج، کشیش ها می باشد. نیکولای ناسونی نام فردی است که با فکر خلاقش چنین اثر خیره نماینده ای را در این شهر به تصویر کشیده است. پله های این برج از جالب ترین پله ها با جوی متفاوت می باشد که تماشاش خالی از لطف نخواهد بود. نام این برج به گویش پرتغالی Torre dos Clerigos خوانده می شود. در خصوص ارتفاع این برج زیبا و تماشای نیز باید گفت که ارتفاعش به 76 متر می رسد که در گذشته های به دور، لقب مرتفع ترین برج در کشور پرتغال را از آن خود نموده بود، اما امروزه برج های بلندتری در این کشور ساخته شده اند. با این حال ابهت این برج و باستانی بودنش زبان زد عام و خاص می باشد.

4) کتابخانه افسانه ای در جهان؛ للو و ارمائو (Livraria Lello Irmao)

در ابتدا و قبل از هر گونه توصیفی در خصوص این جاذبه تماشای پورتو در پرتغال باید گفت که افرادی که احتیاج به استراحت روح و روان و آرامش محض دارند، این مکان را در فهرست پیشنهادات خود در جایگاه نخست قرار دهند. از شرایط و قوانین وارد شدن به این کتابخانه افسانه ای، در خصوص ورودی است که باید پرداخت کنید. این کتابخانه رویایی لقب سومین کتابخانه برتر جهان را از آن خود نموده است. طرح به کار رفته در نمای این بنای زیبا به سبک نئوگوتیک می باشد. موقعیت این جاذبه در نزدیکی مرکز شهر می باشد که در صورت رفتن به مرکز شهر به راحتی و بدون احتیاج از طریق نقیله می توانید از این مکان به یاد ماندنی خاطراتی خوش و ناب را در پرتغال گردی خود رقم بزنید. سال احداث این کتابخانه به 112 سال پیش باز می شود که محوطه داخلی این بنا هر انسانی با هر خصوصیات روحی را به سمت خود می کشد و آرامشی تمام نشدنی را به عنوان هدیه به گردشگران هدیه می دهد. جنس مصالح به کار رفته در دیوار های این جاذبه از چوب و جنس سقف آن از شیشه هایی شفاف با رنگ های متنوع می باشد. گویا محوطه داخلی این کتابخانه یاری شایانی به طراح داستان های هری پاتر (جی کی رولینگ) در ساخت این مجموعه نموده است. در صورت خرید کتاب از این کتابخانه به عنوان یادگاری از محیطی جادویی و اسرار آمیز، ورودی که در ابتدا پرداخت نموده بودید در قیمت کتاب به شما یاری خواهد نمود.

5) زیبا ترین کافه در جهان؛ کافه مجستیک (Cafe Majestic)

کشور پرتغال دارای کافه و رستوران های زیادی می باشد که بیشتر و بهترین این کافه ها را بیشتر در جاذبه تماشای پورتو در پرتغال می توان یافت. در خصوص هنری بودن این کافه می توان گفت که در گذشته افراد مشهور در زمینه فرهنگ و هنر، این کافه را به عنوان محلی برای به ارامش رسیدن انتخاب می نموده اند. این مکان بیشتر از این که یک کافه و محلی برای نوشیدن انواع نوشیدنی های مخصوص پورتو پرتغال باشد، بیشتر جزو فهرست جاذبه های گردشگری پر هوادار در شهر پورتو پرتغال به شمار میرود. با ارزش ترین کافه در بین بومیان این شهر همین کافه مذکور می باشد که معروفیت خاص این کافه به علت طرح ونقش های به کار رفته در تزئین و منظره ها و منظره های بیرون و داخل آن می باشد که در هر قسمتی از کافه بنشینید به گونه ای چشم هایتان محسور زیبایی اطرافتان چه در داخل و چه از بیرون شیشه ها خواهد شد. نام دیگر این کافه، زیبای اشرافی می باشد. پرتغال گردی در کافه ای قدیمی که قدمتش به 97 سال پیش باز می شود، در کنار نوشیدنی های خوش طعم و منحصر به فردش می تواند طعم دیگری را به سفرتان در این کشور بدهد.

6) منطقه ای قدیمی در پورتو؛ ریبیرا (Cais da Ribeira)

سرگرمی آبی نظیر قایق سواری در کنار معماری سبک قدیم در محله ای باستانی می تواند تجربه ای متفاوت را در بین جاذبه تماشای پورتو در پرتغال برای گردشگران رقم بزند. نام دیگر این منطقه در این شهر، روح پورتو نیز شنیده می شود. این منطقه در ایامی که مردم به پایکوبی و سرور می پردازند میزبان شادی بومیان خواهد بود. در فهرست میراث جهانی در سازمان یونسکو، نام این منطقه به چشم می خورد. رودخانه دورو، این منطقه باستانی را به اسکله ای زیبا تبدیل نموده است که در بین جاذبه های گردشگری پورتو پرتغال از معروفیت خاصی بر خوردار می باشد. افرادی که به معماری علاقه مندند، این منطقه به راحتی می تواند روح این افراد را از یکنواختی و خستگی در بیاورد. برای صرف ناهار و یا شام در کنار طبیعت خاص این ناحیه، می توانید از رستوران های تحت عنوان تاسکا نهایت لذت را ببرید.

7) زیباترین ایستگاه قطار در پورتو؛ سائو بنتو (Rail Station Sao Bento)

موقعیت این ایستگاه زیبا در منطقه صومعه ای به نام سائو بنتو دی اوماریا به ثبت رسیده است، که در اصل قطب اصلی در جا به جایی بین شهر های اطراف پورتو نظیر براگا و گویمارائس به شمار می اید. گردشگرانی که این منطقه را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری خود در پرتغال گردی انتخاب می نمایند، محو و شگفت زده کاشی هایی می شوند که در روی نما و دیوار های این بنا طیف گسترده ای از تصاویر مربوط به گذشته پورتو، نظیر جنگ ها و حوادث دیگر را ترسیم نموده اند. آمار تعداد این کاشی ها به 20000 عدد می رسد که زیباییشان می تواند خالق یکی از بهترین لحظات سفر به پرتغال باشد. این ایستگاه در واقع از پرقدمت ترین ایستگاه ها و البته جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود.

8) جاذبه ای پر هوادار در پرتغال؛ کلیسای جامع پورتو (Se Catedral)

با قدم گذشتن در این بنای باستانی و کهن، در واقع شما بلیط سفر به گذشته را گرفته و سوار ماشین زمان شده اید تا از انواع حوادث هایی که در این محل رخ داده آگاه شوید. این جاذبه گردشگری در واقع یکی از بهترین گویندگان تاریخ این شهر می باشد. قدمت این بنا به قرن 12 باز می شود. با گذشت زمان حوادث و افراد بسیاری دست به دست هم دادند تا این عمارت شکل اولیه خود را از دست بدهد و دچار تحول های بسیاری شود. تزئینات نمای پنجره های این کلیسا از رز های با شکوه، سبک نقاشی باروک و مجسمه هایی از شکل ها و میزان های مختلف و محرابی از جنس نقره که به دلایل مسائل امنیتی و حفاظتی در دوره ای از تاریخ برای جلوگیری از تخریب آن با رنگ و طرح های مختلف پوشیده شده است، فضایی جادویی را به وجود آورده اند. ساختار ایوان های این عمارت از تماشای ترین جاهای این کلیسا می باشد. این مسائل امنیتی و پوشش محراب در زمان ناپلئون رخ داده است. دستور احداث این بنا در گذشته از طریق فردی به نام دم آفونسو هنریکس صادر شده است.

9) بنایی خیره نماینده در پورتو؛ کازا دا موزیکا (Casa Da Musica)

افرادی که عاشق مکان های لاکچری با طرح های خاص و ناب هستند این مکان را در پرتغال گردی هرگز از دست ندهند. معروفیت این بنا تحت عنوان یکی از سمبل های توصیف فرهنگ و هنر شهر پورتو می باشد. فردی به نام رم کولهاس طرح زیبا و لوکس این عمارت با شکوه را در فکر خود تصور و سپس این تصویر را برای همگان بر روی زمین خاکی شهر پورتو به واقعیت تبدیل کرد که این کازا دا موزیکا در واقع میزبان انواع کنسرت ها و فعالیت های گوناگون فرهنگی می باشد. سال طراحی این بنا به سال 2001 باز می شود. در اصل در این عمارت سه تیم ارکستر پورتو و یک شرکت که در زمینه فرهنگی فعالیت می نماید را خواهیم دید. هدف از احداث این بنا به شهر پورتو باز می شود که قصد تبدیل این شهر به مرکز فرهنگی در قاره اروپا را داشتند. این جاذبه دارای اتاق هایی می باشد که زیباییشان برای هر سنی می تواند گیرا باشد. پس از گردشگری در این مکان، برای استراحت به کافه ای که در این ساختمان احداث شده بروید و از میل کردن خوراکی و غذاهای خوشمزه و ویژه این کافه، خوشمزگی را به سفر خود هدیه کنید.

10) باغی تماشای در پورتو؛ پالا سیو دی کریستال (Palacio de cristal)

برای ورود به این جاذبه گردشگری احتیاج به پرداخت هیچ گونه ورودی نیست و به راحتی همه افراد در هر سنی می توانند تجربه بودن در این مکان گردشگری را به تجارب خود در پرتغال گردی اضافه نمایند. طبیعت این باغ از خیره نماینده ترین طبیعت های کشور پرتغال و شهر پورتو به شمار میرود. رودخانه زیبا و آرامش بخش دورو با تلالو و بازتاب پرتو های خورشید در اطراف این باغ، منظره هیپنوتیزم نماینده ای را در این مکان خلق نموده است که باعث شده تا طبیعت و گل و گیاه های این باغ در میان سایر جاذبه های گردشگری پورتو مانند مرواریدی درخشان بدرخشد. عناصر سازنده زیبایی و معروفیت این باغ، اردک های زیبا و طاووس های رنگارنگ و بازتاب زیبای نور خورشید در دریاچه این منطقه می باشند.

11) آرامش در کنار گونه های جانوری آبزی در SEA LIFE Porto

به جرأت می توان گفت این اکواریوم از بهترین جاذبه های گردشگری پرتغال محسوب می شود. تونل هایی که در دل دریا حفر شده ما را به همسایگی با گونه هایی از جانوران دعوت می نماید که در کمتر جایی مشاهده می شوند. قدم زدن در بین آب های نیلگون دریا و هم مسیر شدن با جانورانی نظیر سفره ماهی، دلقک ماهی، انواع کوسه ها و... از جمله تجاربی است که می تواند خالق بهترین روز در پرتغال گردی باشد و خاطراتی را برایتان به جای بگذارد که در هیچ جای دیگری از جهان چنین خاطره سازی ممکن نباشد. چه تنها، چه با افراد خانواده و دوستان این مکان، زبر دست ترین خالق در آفرینش لحظات و منظره های افسانه ای و رویایی خواهد بود. در حین قدم زدن برای استراحتی کوتاه می توانید از کافه زیبایی که در دل این تونل آبی واقع شده است، خوش طعم ترین نوشیدنی ها را در کنار همسایگانی دریایی نوش جان کنید. اگر در پی آرامش محض هستید، رفتن به این مکان از واجبات زندگیتان به شمار می آید.

12) حسی متفاوت از پرتغال گردی در مرکادو بلهائو (Mercado Belhao)

هستند افرادی که همواره در زندگی و سفرشان در پی حس های متفاوت و تکرار نشدنی می باشند. برای چنین افرادی گردشگری در یکی از جاذبه های گردشگری پورتو را که از دیگر جاذبه ها متمایز می باشد پیشنهاد می کنیم. نام این مکان مرکادو بلهائو می باشد که میزبانی متفاوت از دیگر میزبان هایتان در گردشگری در پرتغال می باشد. در این منطقه شما می توانید طعم لذیذ غذاهای دریایی را چشیده و از مغازه های این بازار گشتنی و تماشای نهایت لذت را ببرید. سر زدن به این منطقه خالی از لطف نخواهد بود.

13) پلی تماشای در پورتو به نام لوییس اول (Ponte de D. Luis)

قایق سواری در زیر این پل یکی از سرگرمیات لذت بخش در گردشگری در این کشور می باشد. طراحی این پل منحصر به فرد، تراوشات فکر خلاق فردی به نام تئوفیل سیریج (Theophile Seyring) می باشد. منظره خاصی از منطقه ای به نام ویلا نوا دی گایا در طرف دیگر این پل انتظار شما را می کشد تا با منظره زیبای ساختمان هایش از گردشگران و سایر افراد پذیرایی کند. قدمت احداث این پل به سال 1886 باز می شود که از آن موقع تا به امروز از منظره ها بدیع پورتو به شمار میرود. ارتفاع این پل به 172 متر می رسد که در گذشته لقب طولانی ترین پل در سراسر جهان را از آن خود نموده بود. این بنای تاریخی می تواند از مکان های خاص در رقم زدن خاطرات باستانی برای علاقه مندان به باستان باشد. تماشا از این مکان را در لا به لای جاذبه های گردشگری و طبیعت پرتغال بگنجانید.

سخن آخر

گردش در شهر پورتو از لذت بخش ترین سفرها در زندگی هر کس می تواند باشد. برای پرتغال گردی تنها کافی است تا با طبیعت و جاذبه های گردشگری این کشور و شهر مورد نظر آشنا بود، تا طعم واقعی خوش گذرانی در سفر را چشید. در این مقاله با انواع جاذبه ها آشنا شده و دیگر می توانید با در نظر گرفتن علایق خود، مقصد مورد نظر را در این سفر یافته و آماده خلق لحظاتی به یاد ماندنی در پرتغال گردی شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2227

به "پورتو ، تجربه قلب جاذبه های تاریخی در پرتغال گردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورتو ، تجربه قلب جاذبه های تاریخی در پرتغال گردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید