راهنمای سفر به ونکوور، کانادا

به گزارش مجله همراهان، ونکوور یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهرهای کانادا است. شهری که در آن، جنب و جوش و زرق و برق زندگی شهری، فاصله چندانی با مناظر زیبای طبعیت کوهستانی ونکوور ندارد. برای آشنایی با این شهر و اطلاع از میانگین هزینه های سفر به ونکوور با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به ونکوور، کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

در این شهر دیدنی می توانید از چشیدن طعم لذیذ غذاهای ژاپنی، شنیدن موسیقی روز، تاریخچه غنی و کیفیت بالای زندگی لذت ببرید. این راهنمای سفر به شما یاری می نماید که برای سفری به یادماندنی و کم هزینه به ونکوور برنامه ریزی کنید.

هزینه های معمول

هزینه اقامت در هاستل ها

برای اقامت در یک هاستل باید شبی 20 دلار کانادا بپردازید. این مبلغ برای اجاره اتاق خصوصی به 55 دلار نیز می رسد.

هزینه اقامت در هتل های ارزان قیمت

برای یک اتاق یک تخته، هزینه اقامت برای هر شب بین 50 تا 100 دلار و برای اتاق دوتخته میانگین هزینه در حدود 140 دلار است. البته این مبلغ به محل قرارگیری هتل و اینکه چقدر به مرکز شهر نزدیک باشد بستگی دارد.

میانگین هزینه خورد و خوراک

میانگین قیمت غذاهای اصلی در رستوران های ونکوور در حدود 20 دلار است. اگر خودتان آشپزی می کنید باید بابت تهیه مواد غذایی برای یک هفته در حدود 65 تا 100 دلار هزینه کنید. البته این شهر، رستوران های ارزان قیمت و بی نظیری دارد که غذاهای محلی کشورهای مختلف را سرو می نمایند. بیشتر غذاهای حاضری و پیشنهادات ویژه وعده ناهار در حدود 13 دلار قیمت دارند. با پرداخت 3 دلار می توانید پیتزا به همراه نوشیدنی و با 8 دلار می توانید شاورما (کباب ترکی) بخورید که در غذاخوری های گوشه و کنار شهر به وفور یافت می شوند. قیمت نوشیدنی ها نیز بین 9 تا 13 دلار است.

هزینه های حمل و نقل

هزینه تهیه بلیط برای بزرگسالان در مرکز شهر و در منطقه یک ، 3.25 دلار است. سفر به مناطق اطراف مانند ونکوور شمالی، برنابی (Burnaby) و ریچموند بین 3 تا 7 دلار هزینه دارد. البته این مقدار به ساعتی که سفر می کنید و تعداد نواحی ترانزیتی که از آن عبور می کنید بستگی دارد.

بلیتی که دریافت می کنید برای یک ساعت و نیم از زمان خرید اعتبار دارد. در این زمان می توانید از اتوبوس، از سرویس قطار هوایی (قطار شهری ونکوور) یا SeaBus (سیستم حمل و نقل عمومی فرابر) بهره ببرید.

انتخاب دیگری که پیش روی مسافران است، استفاده از بلیت های یک روزه است. این بلیت ها با قیمت 10 دلار امکان استفاده نامحدود از وسایل حمل و نقل عمومی را برای مدت یک روز فراهم می نمایند. برای استفاده از Canada Line برای رفتن به فرودگاه می توانید 7 دلار به این بلیط اضافه کنید.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

برای رفتن به فرودگاه از قطار شهری Canada Line بهره ببرید

این قطار سریع ترین راه برای حمل و نقل بین فرودگاه و مرکز شهر است. با پرداخت کمتر از 13 دلار می توانید خود را از فرودگاه به مرکز شهر برسانید.

از پارک ها و باغ های رایگان بهره ببرید

اگر می خواهید با پرداخت کم ترین هزینه روز خود را با گردش و تفریح بگذرانید، می توانید گشتی در پارک ها و باغ های عمومی شهر بزنید. حتی می توانید دوچرخه ای کرایه کنید تا بهتر بتوانید از اطراف شهر بازدید کنید.

بلیت های بازدید از رویدادهای ورزشی را همان روز تهیه کنید

مرکز گردشگری ونکوور بلیت هایی تحت عنوان Tickets Tonight به مسافران ارائه می نماید که نیم بها هستند و از آنها می توانید برای شرکت در رویدادهای ورزشی که همان شب برگزار می شوند، بهره ببرید.

سه شنبه ها از نگارخانه هنر ونکوور بازدید کنید

روزهای سه شنبه از ساعت 5 بعدازظهر به بعد می توانید با پرداخت هر مبلغی که دوست دارید از نگارخانه هنر ونکوور بازدید کنید. هزینه ورودی این نگارخانه در روزهای عادی، 20 دلار برای بزرگسالان و 15 دلار برای دانش آموزان است.

شب ها اسکی کنید

بلیت های Lift tickets در ارتفاعاتی مانند Grouse، شب ها با تخفیف ارائه می شوند.

از کامیون های غذای سیار، غذا بخرید

در ونکوور این کترینگ های سیار در گوشه و کنار شهر دیده می شوند. با پرداخت هزینه کم می توانید نمونه هایی از غذاهای ملل مختلف را بچشید. این کترینگ ها به خصوص در فصل تابستان بهترین انتخاب برای خوردن غذای لذیذ و کم هزینه هستند.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های ونکوور

از ارتفاعات Grouse دیدن کنید

برای کسانی که عاشق طبیعت و فعالیت های تفریحی در فضای باز هستند، این ارتفاعات بهترین جاذبه گردشگری ونکوور خواهند بود. با استفاده از تله کابین SkyRide بالای این ارتفاعات بروید و از دیدن مناظر دیدنی لذت ببرید. در فصل زمستان می توانید اسکی کنید و در تابستان می توانید از پیاده روی در راستاهای جنگلی لذت ببرید.

یک مسابقه ورزشی تماشا کنید

در این شهر رویدادها و مسابقات ورزشی متعددی برگزار می گردد. فرقی نمی نماید که هوادار چه ورزشی باشید، حتما رویدادی که توجهتان را جلب کند در ونکوور وجود دارد. اگر از هواداران فوتبال کانادایی هستید، می توانید بازی های تیم BC Lions را تماشا کنید. کانادا کشور ورزش هاکی نیز هست. اگر دوست دارید شور و شوق کانادایی ها نسبت به ورزش هاکی را ببینید باید از یک مسابقه هاکی از نزدیک دیدن کنید.

از جزیره گرانویل آیلند (Granville Island) دیدن کنید

این جزیره مکانی عالی برای گذراندن یک روز از تعطیلات است. در این بخش از ونکوور می توانید تمام روز را به خرید کردن بگذرانید و غذاهای لذیذ بخورید. در بازار این جزیره می توانید مواد غذایی تازه و غذاهای خوشمزه ای تهیه کنید. در گرانویل از اجراهای خیابانی متعدد و بی نظیری لذت خواهید برد.

در پارک دره لین (Lynn Canyon) گردش کنید

این پارک نه تنها انتخاب خوبی برای یک سفر نیم روزه است، بلکه رایگان هم هست. برای مشاهده آبشار زیبای پارک، حتما از Lynn Creek نیز دیدن کنید.

به تماشای نهنگ ها بنشینید

اگر کمی هزینه کنید می توانید از تورهای قایق سواری تماشای نهنگ های قاتل یا اُرکا که از خانواده دلفین های اقیانوسی هستند، بهره ببرید. این تورها معمولا برای یک روز در حدود 170 دلار قیمت دارند. قبل از استفاده از تور درباره تخفیف هایی که ارائه می شوند پرس وجو کنید. معمولا نهنگ های زیادی ازآب بیرون می آیند و شما در سفرتان شانس دیدن آنها را خواهید داشت اما اگر این اتفاق نیافتاد نگران نباشید. بیشتر ارائه نمایندگان تور، بن هایی برای یک سفر دیگر در اختیار شما می گذارند.

در خیابان رابسون (Robson) گردش کنید

این خیابان یکی از بهترین مکان ها برای خرید و تماشای فروشگاه ها و شام خوردن در رستوران است. ظهرها نیز زمان مناسبی برای دیدن اهالی شهر و آشنایی با سبک زندگی آنها از نزدیک است. به علاوه، این خیابان فاصله چندانی با نگارخانه هنر ندارد. این نگارخانه محل نمایش بیش از 9000 اثر هنری است.

در پارک استنلی گردش کنید

این پارک بزرگ و دیدنی که دقیقا در مرکز شهر قرار گرفته است، مکان مناسبی برای فرار از شلوغی و ازدحام شهر است. راستاهای پیاده روی زیبا و یک راستا در کنار دریا برای دوچرخه سواری و پیاده روی در این پارک وجود دارد. زمانی که در این پارک قدم می زنید، فراموش می کنید که در یکی از بزرگ ترین شهرهای کانادا هستید.

از پل معلق Capilano بازدید کنید

این پل معلق و طولانی که 134 متر ارتفاع دارد و روی رود Capilano قرار گرفته برای کسانی که از ارتفاع می ترسند اصلا مناسب نیست. این پل، خارج از شهر واقع شده و راستاهای پیاده روی زیبا و مناظر شگفت انگیز اطراف آن، این پل را به یکی از جاذبه های گردشگری دیدنی در ونکوور تبدیل نموده است.

از شنبه بازار محصولات کشاورزی خرید کنید

این بازار بهترین مکان برای ارائه غذاهای محلی و محجصولات کشاورزی تازه است. محل برگزاری این بازار در ایام سال متغیر است. بنابراین قبل از برنامه ریزی برای سر زدن به این بازار در سایت eatlocal.org، زمان، تاریخ و محل برگزاری بازار را آنالیز کنید.

در بازار شبانه ریچموند گشتی بزنید

بین ماه های مه تا سپتامبر، این بازار شبانه برگزار می گردد. این بازار که الهام گرفته از بازارهای آسیایی است، محل مناسبی برای لذت بردن از طعم غذاهای آسیایی، آشنایی با فرهنگ های گوناگون و خرید کردن است. انواع اسنک، دامپلینگ و سایر غذاهای متنوع با قفیمتی بین 2 تا 8 دلار در این بازار عرضه می شوند.

از نگارخانه هنر ونکوور بازدید کنید

این نگارخانه، مجموعه بی نظیری از آثار هنر معاصر ملی و بین المللی را به معرض نمایش گذاشته است. یک نیم روز را می توانید با دیدن این آثار هنری بگذرانید.

از آکواریوم ونکوور دیدن کنید

یکی از جاذبه های گردشگری دیدنی در ونکوور، این آکواریوم است که بیش از 70 هزار آبزی و جاندار مختلف را در خود جای داده است. موجوداتی از قطب شمال گرفته تا آمازون. در این آکواریوم می توانید از تماشای نمایش روزانه نهنگ های سفید، دلفین ها و سمورهای دریایی لذت ببرید.

از برج Lookout دیدن کنید

این برج که در Harbour Centre واقع شده، 131 متر ارتفاع دارد و بهترین مکان برای مشاهده منظره زیبای شهر است. در این برج علاوه بر دیدن شهر از ارتفاع زیاد، تفریحات دیگری نیز وجود دارد که بدون شک از آنها لذت خواهید برد.

از باغ چینی سنتی Dr. Sun Yat-Sen بازدید کنید

این اولین باغ چینی ساخته شده در خارج از چین است که در محله چینی های ونکوور قرار گرفته است. در این باغ، همه چیز، از صخره ها و آب و گیاهان گرفته تا معماری، هماهنگ و آرامش بخش هستند.

از محله Gastown دیدن کنید

این منطقه دیدنی در ونکوور، پر از مغازه های فروش سوغاتی و رستوران است. علاوه بر گشت و گذار در مغازه های مختلف، یک ساعت بخار قدیمی از جاذبه های گردشگری اصلی این منطقه است.

در منطقه Yaletown گردش کنید

این منطقه صنعتی که اکنون تغییر کاربری داده، تعدادی از بهترین غذاخوری ها و کافه های شهر را در خود جای داده است و یکی از مناطق محبوب جوانان به شمار می رود. با استفاده از مترو یا با کمی پیاده روی می توانید به این منطقه برسید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 828

به "راهنمای سفر به ونکوور، کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به ونکوور، کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید