اهدای تندیس جاویدان به چهره های جاودان فرش ایران

به گزارش مجله همراهان، نمایشگاه فرش های محرابی به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد افتتاح موزه فرش 24 بهمن 97 در این موزه برگزار می گردد.

اهدای تندیس جاویدان به چهره های جاودان فرش ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تهران، پریسا بیضایی مدیر موزه فرش با اعلام این خبر گفت: بافتن فرش های محرابی از دوره سلجوقیان شروع شد. این فرش ها کوچک و شبیه سجاده های امروزی بودند.

او ادامه داد: آیین تقدیر از بزرگان فرش دستباف ایران و به همت موزه فرش ایران در 24 بهمن 1397 در بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد فعالیت موزه فرش ایران با رای هیات داوران به دو چهره ممتاز و فعال فرش ایرانی که در روز مذکور معرفی خواهند شد تندیس جاودان اعطا می گردد.

موزه فرش که امروزه به عنوان یکی از نام آشناترین موزه های شهر تهران و کشورمان شناخته می گردد، در روز 22 بهمن ماه سال 1356 در ضلع شمالی پارک لاله افتتاح شد. این موزه با هدف پژوهشی در سوابق، تحصیلات و کیفیت تاریخی هنر و صنعت فرش خاصه فرش ایرانی تشکیل شده است.

نمایشگاه فرش های محرابی در خیابان دکتر فاطمی تقاطع خیابان کارگر شمالی موزه فرش ایران (سالن اجتماعات) 24 بهمن ماه 97 ساعت 14 الی 17 برگزار می گردد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 288

به "اهدای تندیس جاویدان به چهره های جاودان فرش ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای تندیس جاویدان به چهره های جاودان فرش ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید