این 9 شهر در جهان بهترین حمل و نقل عمومی را دارند

به گزارش مجله همراهان، سیستم حمل و نقل کدام کشورها بهترین است؟

در این مبحث ما به یکی از جالب ترین و مهمترین بخش های سفر یعنی حمل و نقل عمومی می پردازیم. مسلما اگر شما قصد گشت و گذار در یک شهر غریبه را داشته باشید، نیازمند یافتن وسیله ای برای رفتن به مناطق مختلف آن شهر خواهید بود. اگر شما به هر دلیلی قادر نبوده یا اینکه تمایلی به اجاره خودرو در محل اقامت خود ندارید، تنها گزینه پیش رو، استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی است. استفاده از خدمات حمل نقل عمومی در واقع می تواند راهی بسیار آسان، امن، راحت و مالی برای گشت و گذار شهری محسوب گردد. در حقیقت بعضی شهرها در دنیا وجود دارند که دارای سیستم حمل و نقل عمومی مناسبی بوده و استفاده از این خدمات باعث خرسندی افراد می گردد. اگر شما هوادار استفاده از مترو، اتوبوس های شهری، تراموا، اتوبوس های برقی و یا انواع دیگر وسایل نقلیه عمومی هستید، قطعا از این نوشتار بهره مند شده و در هنگام سفر به این 9 شهر که در خصوص آن ها شرح خواهیم داد، لذت برده و از خدمات حمل و نقل شهری آنها که جز بهترین ها در سراسر دنیا محسوب می گردد؛ استفاده خواهید کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا با این شهرها آشنا شویم.

این 9 شهر در جهان بهترین حمل و نقل عمومی را دارند

پاریس - فرانسه

ساختار متروی شهر پاریس پایتخت کشور فرانسه متشکل از 16 خط مجزا و 300 ایستگاه بزرگ و دارای ظرفیت بالا است که حمل و نقل شهری بسیار سریع، قابل اعتماد و مناسبی را بین بخش های مختلف شهر فراهم می نماید. کلان شهر پاریس همچنین از یک شبکه پیچیده و گسترده اتوبوسرانی و تراموا بهره می برد که مشتمل بر 347 خط مختلف از جمله اتوبوس های پر سرعت، شبکه ترن زیر زمینی و امکان دسترسی به جهتهای داخل شهری و حومه شهر را فراهم می نماید.

برلین - آلمان

سیستم حمل و نقل عمومی شهر برلین شامل چند مجموعه پیچیده محسوب می گردد. این مجموعه شامل سیستم قطارهای ریلی شهری U-Bahn و S-Bahn ، خدمات راه آهن ناحیه ای؛ سیستم تراموا؛ شبکه اتوبوسرانی، و تعداد محدودی قایق های مسافربری است. سرویس حمل و نقل عمومی پایتخت آلمان کاملا کارآمد و با کیفیت بوده و دسترسی به آن بسیار آسان و به خوبی جوابگوی نیازهای این شهر است. هزینه سفر درون شهری در یک جهت متروی برلین حدود 3 دلار خواهد بود.

بارسلونا - اسپانیا

سیستم حمل و نقل عمومی شهر بارسلونا بسیار گسترده و کارآمد است. این سیستم مرکب از مترو، خطوط اتوبوس رانی؛ تراموا، ترن و اتوبوس های برقی بوده و تقریبا تمامی گوشه و کنار شهر را تحت پوشش قرار می دهد. در جریان نوسازی و بهینه سازی اخیر متروی شهر بارسلونا؛ 11 خط جدید به این سیستم افزوده شده و در حال حاضر امکان دسترسی به تمام نقاط شهر از جمله ساحل مشهور لا بارسلونتا La Barceloneta به وسیله خطوط مترو امکان پذیر است.

توکیو - ژاپن

سیستم حمل نقل شهر توکیو با یاری اپراتورهای متعدد و با تکیه بر شبکه گسترده، بسیار تمیز و همواره آماده، دسترسی به بخش های مختلف این شهر را آسان می نماید. اتوبوس، مونوریل و تراموا در شهر توکیو در درجه دوم اهمیت قرار دارند. لازم به ذکر است متروی شهر توکیو با انتقال و سرویس دهی به بیش از 3 میلیارد و 200 میلیون مسافر در طول سال، پس از متروی شهر پکن به عنوان دومین متروی شلوغ و پر مسافر در دنیا شناخته می گردد. هزینه یک سفر کوتاه با متروی توکیو در حدود 1 دلار و 40 سنت هزینه در بردارد.

لندن- انگلستان

شهر لندن به دلیل متروی خاص خود دارای شهرتی دنیای است و این خطوط مترو با عنوان خطوط زیرزمینی لندن شناخته شده و تقریبا قدیمی ترین خط متروی موجود در دنیا محسوب می گردد. به هر روی سیستم حمل و نقل عمومی شهر لندن تنها متکی بر مترو نبوده و انواع وسایل نقلیه دیگر از جمله اتوبوس، تراموا، ترن، قایق ها و کشتی های مسافری نیز در زمینه جابجایی مسافر در این شهر فعالیت می نمایند. در حقیقت سیستم حمل و نقل عمومی شهر لندن به عنوان قطب و مرکز تمامی انگلستان عمل می نماید.

سئول - کره جنوبی

شهر سئول دارای یکی از پیشرفته ترین و پیچیده ترین زیرساخت های حمل و نقل عمومی در دنیا محسوب می گردد . متروی این شهر دارای 14 خط مختلف است که تقریبا تمامی بخش های شهر و حومه آن را تحت پوشش قرار می دهد. بیشتر مردم این شهر از سیستم حمل نقل عمومی به دلیل ارزان بودن و راحتی آن استفاده می نمایند. هر سفر با این سیستم حدود 1 دلار هزینه دربردارد. سیستم متروی شهر سئول با جابجایی روزانه 8 میلیون مسافر، یکی از پرکارترین خطوط مترو در دنیا محسوب می گردد.

دبی - امارات متحده عربی

سیستم حمل و نقل عمومی در شهر دبی چندان قدیمی نبوده و به نسبت سایر موارد ذکر شده، تاریخچه ای طولانی ندارد اما این سیستم بسیار کارآمد و مقرون به صرفه بوده و هزینه یک سفر شهری با متروی دوبی حدود 68 سنت هزینه در بر دارد. البته متروی شهر دبی تنها دارای دو خط سبز و قرمز بوده و تقریبا بیشتر بخش های مهم شهر را تحت پوشش قرار می دهد. در شهر دبی همچنین قطارهای فوق مدرن بدون راننده ای نیز که با استفاده از سیستم ناوبری اتوماتیک عملی می نمایند، اقدام به جابجایی مسافران نموده و بخشی از بار حمل و نقل عمومی را بر دوش می کشند.

پکن - چین

شهر پکن با دارا بودن حدود 22 میلیون نفر جمعیت؛ دارای یکی از بزرگ ترین، وسیع ترین و پیچیده ترین سیستم های حمل و نقل عمومی در دنیا است. در این شهر 18 خط مترو و 334 ایستگاه مختلف وجود دارد که بر اساس آمار سال 2014 میلادی به طور سالانه به بیش از 3 میلیارد و 410 میلیون مسافر سرویس دهی نموده و عنوان پرکارترین خطوط متروی دنیا را از آن خود نموده است. متروی شهر پکن همچنین یکی از ارزان ترین های دنیا بوده و بلیط تک سفره آن تنها 30 سنت ارزش دارد. علاوه بر سیستم مترو، انواع مختلف وسایل حمل نقل عمومی از قبیل هزار دستگاه اتوبوس عمومی، اتوبوس های برقی و …. نیز در این شهر به حمل و نقل مسافرین مشغول هستند.

مونترال - کانادا

شهر مونترال نیز مانند بسیاری از دیگر کلان شهرهای دنیا دارای مشکل ترافیک سنگین شهری است که این موضوع بر ارزش حمل و نقل عمومی شهر افزوده است. سیستم حمل و نقل عمومی شهر مونترال مرکب از شبکه اتوبوس رانی؛ مترو و ترن های شهری و حومه شهری است که تقریبا تمامی بخش های این شهر را پوشش می دهد. متروی این شهر همچنین پر فعالیت ترین متروی کانادا محسوب شده و حدود یک میلیون مسافر را در طول روز جابجا می نماید.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 475

به "این 9 شهر در جهان بهترین حمل و نقل عمومی را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 9 شهر در جهان بهترین حمل و نقل عمومی را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید