با یک دلار صاحب خانه در ایتالیا شوید!

به گزارش مجله همراهان، خانه های 1 دلاری در شهر سامبوکا در ایتالیا به فروش می رسند

در جنوبی ترین منطقه زیبا و دیدنی جزیره سیسیل شهری وجود دارد که در آن می توانید صاحب خانه با پرداخت یک دلار شوید. اگر به دنبال ذره ای نور آفتاب و تامین ویتامین D بدنتان هستید این شهر می تواند بهترین گزینه انتخابی برایتان باشد. نکته جالبی که درباره خرید خانه در این شهر ایتالیایی وجود دارد شما می بایست کمتر از پول یک فنجان اسپرسو را برای خرید خانتان پرداخت کنید. شما از این منطقه می توانید کوه آتشفشانی سیسیل و جزایر زیبای اطراف را به تماشا بنشینید و نهایت لذت را از این منطقه بگیرید. سابقه سامبوکا به یونان باستان بر می شود ولی احیانا بنای اصلی شهر را مسلمانانی گذاشته اند که از شمال آفریقا به سیسیل راه یافته بودند؛ این شهر ایتالیایی میراث اسلامی فراوانی دارد. برای آشنایی با شهر سامبوکا در ایتالیا در ادامه همراه با خبرنگاران باشید تا بیشتر درباره خود شهر و همچنین خرید خانه های یک دلاری در آن بدانید.

با یک دلار صاحب خانه در ایتالیا شوید!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

همانطور که در بالا هم اشاره شد، در شهر سامبوکا در ایتالیا شما می توانید با پرداخت یک دلار صاحب خانه شوید. این شهر در جنوب جزیره سیسیل قرار گرفته است و زمانی که به این منطقه بروید با چشم اندازه های بی نظیری از مدیترانه نیز روبرو خواهید شد. علاوه بر تماشای منطقه زیبای مدیترانه شما می توانید به تماشای کوه آتشفشان سیسیل و جزایر زیبایی که در اطراف آن وجود دارد هم ساعت ها بنشینید. قدمت شهر سامبوکا به یونان باستان بر می گردد ولی مطابق با اسناد موجود بنای اصلی این شهر را مسلمانانی گذاشته اند که از شمال آفریقا به سیسیل راه یافته بودند، در این شهر کوچک ایتالیایی آثاری متعددی از دوره اسلامی هم در حال حاضر باقی مانده است.

گفتنی است که بگوییم شهر سامبوکا در ایتالیا در استان آگریجینتو قرار گرفته است و ارتفاع این شهر از سطح دریا 364 متر است. زمانی که شما در این شهر هستید به هر طرف که نگاه کنید مناظر زیبایی از منطقه بی نظیر مدیترانه را خواهید دید که در جای جای این شهر جا خوش کرده است. در شهر سامبوکا در ایتالیا سواحلی وجود دارد که به خانه ها نزدیک است. به تازگی ده ها خانه در این شهر به قیمت 1 دلار یا کمی بیشتر به فروش گذاشته شده است. در واقع هدف از فروش خانه های این منطقه با این مبلغ جذب کردن توریست ها است تا شهر را از این رکود بازپس بگیرند. پیش از این نیز مناطقی دیگر در ایتالیا اقدامی مشابه این موضوع انجام داده بودند. با توجه به این که این شهرها با کاهش شدید جمعیت روبرو هستند، بنابراین سامبوکا اولین شهر ایتالیایی نیست که با چنین پیشنهاد وسوسه انگیزی خارجی ها و به طور گردشگران را شگفت زده کرده است؛ این شهر با کاهش جمعیت روبرو شده و به شدت به توریست احتیاج دارد.

معاون شهردار و عضور شورای گردشگری شهر سامبوکا در ایتالیا، جوزپه در این خصوص گفته است:

برخلاف شهرهای دیگر که فقط این کار را برای تبلیغات انجام داده اند، سامبوکا به معنای واقعی خانه ها را با همین قیمت به فروش می رساند. بین مالکان قدیمی و جدید واسطه ای وجود ندارد. هر کس این خانه ها را بخواهد، بدون اتلاف وقت صاحب آن ها می گردد.

قانونی که در خصوص این شهر وجود دارد این است که مالکان آن باید تعهد بدهند تا خانه هایی که مساحت آن بین 40 تا 150 مترمکعب است در عرض سه سال با هزینه ای که از که از 15000 یورو آغاز می گردد نیز بازسانی نمایند. خریداران همچنین باید مبلغی حدود 5000 یورو به عنوان ودیعه برای انجام این پروژه پیش پرداخت نمایند، ولی بعد از اتمام این مبلغ به آنها پس داده خواهد شد.

معاون شهردار شهر سامبوکا در ایتالیا همچنین در ادامه این چنین گفت که:

با توجه به این که چنین قوانینی درباره خرید خانه های 1 دلاری در شهر سامبوکا در ایتالیا تبیین شده، اما خریداران از این موضوع هرگز ناامید نمی شوند چرا که این شه ربسیار باشکوه بوده و آن ها قطعا از انتخابشان هیچ گاه پشیمان نخواهند شد. شهر سامبوکا در ایتالیا زمین هایی حاصلخیز دارد که به بهشت زمینی معروف شده است، در واقع این شهر گنجینه ای طبیعی و پر از تاریخ است. در شهر سامبوکا در ایتالیا شما شاهد سواحلی بی نظیر، بیشه ها و کوه هایی که در اطراف شهر قرار گرفته است بشوید. محیطی شاعرانه و کاملا ساکت و آرام است که به جرات می توان گفت اقامتی دلنشین را برایتان فراهم می نماید. زمانی که هوا روشن است شما می توانید زیبایی که کوه های سیسیل به وجود می آورند در این شهر را شاهد باشید. آتشفشانی اتنا و جزیره پانتلریا (Pantelleria) را می توان از روی تراس کاخ مجلل زابوت دید. این قصر حتی زمانی به عنوان نگهبان دره هم شناخته می شده است.

میراث مسلمانان در شهر سامبوکا

با توجه به حضور اعراب مسلمان در شهر سامبوکا در ایتالیا میراث بسیاری از آن ها در این شهر باقی مانده است که اکنون هر کدام تبدیل به جاذبه هایی برای گردشگری در این شهر شده اند. در آن موقع مسلمانانی که سیسیل را فتح کرده بودند به این شهر هم پا گذاشتند و مدت ها در آن زندگی می کردند. در واقع تاریخ این شهر به دوران یونانیان باستان بر می گردد ولی در سده های میانه به دست مسلمانان هم نیز افتاد. بنابر گفته های موجود و آنچه که در کتب تاریخی باقی مانده است گفته می گردد که این شهر را مسلمانان تاسیس کرده اند و آن را به مرکزی برای تجارت خود تبدیل کرده بودند. به افتخار امیر زابوت (Emir Al Zabut)، نام شهر تا مدت ها زابوت بود. بعد از آن به نام زابوت سامبوکا معروف شد و در دوره فاشیستی نیز به نام سامبوکا د سیسیلی شناخته شد.

هنوز هم که هنوز روح مسلمانان در این شهر ایتالیایی نهفته است و بیشتر خانه هایی که در معرض فروش قرار گرفته اند در منطقه ساراسن واقع می باشد؛ در سده های میانه اروپایی ها به مسلمانان ساراسِن می گفتند. کوچه ها و خیابان هایی پر پیچ و خم که کمتر از یک متر دارد و سردر خانه های این شهر سنگی هستند. مسلمانان ساکن در این منطقه به منظور دفاع از شهر خودشان و دفاع از آنچه که در این شهر داشتند کوچه هایی که در این شهر وجود داشتند را تنگ و کوچک ساخته بودند، که در حال حاضر هم این شرایط در شهر سامبوکا وجود دارد.

معماری شهر سامبوکا در ایتالیا

شهر سامبوکا در ایتالیا در واقع معماری از تضادهای مربوط به دوره های مختلف تاریخی را در بر می گیرد. زمانی که به این شهر می روید کلیساهایی با گنبدهای گرد به سبک معماری اسلامی را خواهید دید. خانه هایی به سبک باروک با کاشی های لعاب دار و مزین به فرشته های بالدار، تصاویر عجیب و غریب، ستون های درهم پیچیده، مجسمه های نمادین و اسلحه هایی پر تزئین که در حال حاضر هر کدام تبدیل به جاذبه هایی برای بازدید از شهر تاریخی در ایتالیا شده است. معمولا خانه های مسکونی مسلمانانی که در این شهر زندگی می کردند در دو طبقه ساخته شده بودند. این خانه ها از سنگ های قرمز مایل به سرخ ساخته شده و حیاط های اندرونی باغچه هایی از درختان نخل و پرتقال و نارنگی دارد. ورودی خانه ها معمولا ایوان دار است، پله ها به سبک ماجولیکا (majolica) نقاشی های گل دار دارد. بام ها سفالین هستند و سقف ها کاشی کاری شده و تراس ها نیز به سبک معمول سیسیلی است.

شما در شهر سامبوکا در ایتالیا مییراث بسیاری از قوم زابوت را خواهید دید؛ حتی این موضوع را می توانید از اسم خیابان ها و محله هایی که در این شهر وجود دارد هم دریافت کنید. از سوی دیگر برخی غذاها و سنت های منطقه نیز همان سنت های عربی است که به یادگار باقی مانده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 639

به "با یک دلار صاحب خانه در ایتالیا شوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با یک دلار صاحب خانه در ایتالیا شوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید