بدری: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی هم از بُعد کیفیت و هم از بُعد قیمت دارد

به گزارش مجله همراهان، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در طرح ساماندهی بازار خودرو، خودروسازان مکلف به ساخت خودروهایی با استانداردهای بین المللی شده اند، گفت: قطعا این طرح تاثیر مثبتی هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت در بازار خودرو خواهد گذاشت.

بدری: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی هم از بُعد کیفیت و هم از بُعد قیمت دارد

صدیف بدری در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به تاثیر تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو در بازار خودرو، بیان کرد: تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی از بعد افزایش کیفیت فراوری خودروها و تکلیف خودروسازان به ساخت خودروهایی با استانداردهای بین المللی قطعا تاثیر مثبتی در بازار خودرو خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد کنترل قیمت ها در این طرح خودروسازان مکلف شدند تا بررسی قیمت تمام شده را با نرخ سود منطقی به شورای رقابت ارائه دهند و مبنای تصمیم گیری در مورد قیمت خودروها قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: نرخ بازار نباید مشخص کننده قیمت خودرو باشد؛ بلکه ملاک باید قیمت تمام شده و نرخ سود منطقی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آزادسازی واردات خودروهای هیبریدی در این طرح، بیان کرد: از آن جا که این خودروها از تکنولوژی روز جهان برخوردار هستند، در بعد محیط زیستی و صرفه جویی در مصرف سوخت اهمیت دارد. بر این طرح واردات این خودروها از امتیازات و معافیت های مالیاتی و گمرکی برخوردار شد و تاثیر مثبتی در زمینه زیست محیطی خواهد گذاشت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خاتمه اظهاراتش، تاکید نمود: به طور کلی تصویب این طرح تاثیر مثبتی را هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت در بازار خودرو خواهد گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 221

به "بدری: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی هم از بُعد کیفیت و هم از بُعد قیمت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدری: طرح ساماندهی بازار خودرو تاثیر مثبتی هم از بُعد کیفیت و هم از بُعد قیمت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید