برقراری مستمری برای 5 قلو های لارستانی

به گزارش مجله همراهان، خبرگزاری خبرنگاران- معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برقراری مستمری برای 5 قلو های تازه به جهان آمده در لارستان شیراز اطلاع داد.

برقراری مستمری برای 5 قلو های لارستانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حبیب الله مسعودی فرید درباره حمایت سازمان بهزیستی از 5 قلو های لارستانی در فایل صوتی افزود: اخیرا به وسیله رسانه ها متوجه شدیم که مادر خانواده ای لارستانی زایمان 5 قلو در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز داشته است.

سازمان بهزیستی کشور با توجه به سیاست های جمعیتی که در کشور وجود دارد و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و مصوبات مجلس شورای اسلامی، چند سالی است که حمایت از خانواده های دارای فرزند چندقلو را در دستورکار خودش قرار داده است. به همین دلیل ما این خانواده را از شهریورماه سال جاری تحت پوشش خدمات مستمر و مستمری ماهانه قرار می دهیم.

وی افزود: بعلاوه غیر از این خدمات مستمر به صورت موردی هم برای مواردی مانند پوشک یا احیانا اگر شیرخشک لازم داشته باشند، یاری می کنیم و سایر حمایت های لازم را از این خانواده به انجام خواهیم رساند.

معاون اجتماعی بهزیستی با اظهار امیدواری از اینکه این 5 نوزاد در کمال صحت و سلامت، مراحل رشد و تکامل خود را طی نمایند، یادآور شد: علاوه بر این سازمان از خانواده های دارای فرزند 2 قلو هم که در سه دهک پایین درآمدی هستند، حمایت می نماید. اکنون نزدیک به 11 هزار و 500 خانواده دارای فرزند 2 قلو در سه دهک پایین درآمدی هم از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره مند می شوند.

مسعودی فرید افزود: امیدواریم که با حمایت های بیشتر دولت و مجلس شورای اسلامی بتوانیم خدمات خود را از لحاظ کیفی ارتقا بدهیم و بعلاوه بتوانیم در سنین بالاتر از 6 سال که آنجا هم خانواده های دارای فرزند چندقلو، احتیاج های بیشتری به خدمات دارند، بتوانیم در سنین بالاتر هم، حتی بعد از سنین نوجوانی این خدمات ارتقا پیدا کند.

اکنون خدمات حمایتی بهزیستی برای چندقلو ها فقط برای سنین بدو تولد تا 6 سال است که امید است بتوان با حمایت هایی که انجام می گردد، این خدمات را افزایش داد.

دیروز شنبه 20 شهریور، بانوی 29 ساله اهل جویم لارستان در سن 31 هفتگی با درد های زودرس زایمانی به بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز مراجعه کرد که در دومین بارداری خود، صاحب پنج فرزند دیگر شد. او پیش از این یک فرزند پسر داشت و از پنج فرزند جدیدش هم چهار نوزاد پسر و یکی از آنها، دختر است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1830

به "برقراری مستمری برای 5 قلو های لارستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری مستمری برای 5 قلو های لارستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید