تور تایلند لحظه آخری: بسته شدن خلیج تایلند بر روی گردشگران خارجی

به گزارش مجله همراهان، بسته شدن خلیج تایلند

خلیج مایا بی بهشت اسرار آمیز جزایر فی فی له در کشور تایلند است که قرار است به دستور اداره حفاظت از گیاهان، حیات وحش و پارک های ملی تایلند (DNP)، بخشی از پارک ملی هات نوپارت تارا جزیره کو فی فی، خلیج مایا بی، از تاریخ 1 ژوئن تا 30 سپتامبر سال جاری به عنوان بخشی از یک برنامه چهار ماهه رویش طبیعت و طراوت بخشی تعطیل شد. در واقع سفر بیش از میزان گردشگران موجب آسیب رسیدن به این منطقه زیبا شده و مقامات تایلندی در صدد هستند تا با بسته شدن خلیج تایلند به احیای آن بپردازند. برای اطلاع از جزییات خبر با خبرنگاران همراه باشید.

تور تایلند لحظه آخری: بسته شدن خلیج تایلند بر روی گردشگران خارجی

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

لوکشین مشهور فیلم خلیج

چند سالی است که خیلج مایا با استقبال زیاد گردشگران روبرو شده که همین امر موجب بسته شدن خلیج تایلند شده است. این ساحل پس از بازی لئونادرو دی کاپریو در فیلم خلیج (The Beach) که در آن جا فیلم برداری شد، معروفیت دنیای به دست آورد. این خلیج از سه سمت با صخره های غول آسا به ارتفاع نزدیک به 100 متر احاطه شده است و حیات زیر آب آن رنگارنگ و بسیار زیبا است. در این خلیج چندین ساحل کوچک پنهان نیز وجود دارند که با جزر و مد، پیدا و پنهان می شوند.

ساحل اصلی آن از شن های سفید و نرم پوشیده شد و حدود 200 متر طول دارد. یکی از زیبایی های اصلی این خلیج مرجان های زیبا و رنگارنگ زیر آب و ماهی هایی در حال شنا کردن هستند. رفت و آمد بیش از میزان گردشگران به خلیج تایلند آسیب های زیادی وارد کرد است و آنالیز های اخیر نشان داده که بخش مهمی از صخره های مرجانی این منطقه از بین رفته است.

فیلک خلیج در سال 1999 با فیلم نامه ای برگرفته از رمانی از آلکس گارلند ساخته شد. زیبایی فوق العاده خلیج مایا در این فیلم به تصویر کشیده شد و موجب شد علاقه مندان طبیعت همگی رویایی سفر به آن را در سر بپرورانند. با یک مقایسه آماری می توان تاثیر گذاری این فیلم در آمار گردشگری منطقه را مشاهده کرد.

تا سال 2000 که این فیلم خلیج پخش شد این مکان تقریبا ناشناخته بود و تایلند با طبیعت فوق العاده زیبایش در سال حدود 10 میلیون نفر گردشگر داشت ان در حالی است که در سال 2017 بیش از 35 میلیون گردشگر از سراسر دنیا به کشور تایلند سفر نموده اند.

سیاست کشور تایلند به گونه ای است که به طبیعت و منطقه ها گردشگری خود که یکی از عوامل عایدی زایی این کشور هستند اهمیت زیادی می دهد. در واقع آن ها برای این که به حفظ حیات دریایی سواحل یاری نمایند هر سال بین ماه های مه تا اکتبر بخش هایی در پارک های ملی خود تعطیل می نمایند (بسته شدن خلیج تایلند هم نمونه ای از آن است) تا طبیعت بتواند خود را احیا کند و خودشان نیز کوشش می نمایند که سرعت احیا به بیشترین حالت ممکن برسد.

اما تقاضای بالای گردشگران همیشه مانع بسته شدن خلیج تایلند بوده است تا این که با کم شدن تراکم مرجان ها تصمیم گرفته اند برای مدتی آن را تعطیل نمایند. به طور میانگین هر روز حدود 4 هزار گردشگر همراه با 200 قایق برای زیبایی شگفتی های طبیعت به خلیج مایا می رفتند.

مسئولان محیط زیست این نظر را دارند: مانند این است که کسی دهه ها کار نموده و هرگز به خود استراحت نداده باشد. این ساحل نیز بیش از حد کار نموده و خسته است و دارد زیبایی خود را از دست می دهد و برای همین احتیاج به استراحت دارد. آن ها امیدوارند طبیعت آبی آن و به ویژه مرجان ها به سرعت خود را ترمیم خواهند کرد.

اداره گردشگری تایلند (TAT)بیانه ای صادر نموده است که طبق آن قایق ها مجاز به ورود به خلیج یا لنگر انداختن در لوه ساماه، در هر دو بخش جزیره کو فی فی، نیستند. مسافران می توانند به جای بازید از خلیج تایلند تحت نظارت های شدید DNP از خلیجی بازدید نمایند که بین دو صخره قرار گرفته است و یک ورودی طبیعی به تالاب را تشکیل می دهند.

بعلاوه در بیانیه اعلام شده این مطلب عنوان شده که در مدت این چهار ماه، مطالعات ارزیابی کیفی روی محیط ساحلی و دریایی و شرایط منابع صخره ای و ساحلی، کنترل زیست محیطی و مدیریت گردشگری منطقه انجام خواهد شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 اسفند 1400 بروزرسانی: 18 اسفند 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2020

به "تور تایلند لحظه آخری: بسته شدن خلیج تایلند بر روی گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: بسته شدن خلیج تایلند بر روی گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید