13 تجربه بی نظیر در سفر به ویتنام که نباید از دست بدهید

به گزارش مجله همراهان، ویتنام یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری در آسیا است. تجربیات خاص و متفاوتی در سفر به ویتنام در انتظار گردشگران است.

13 تجربه بی نظیر در سفر به ویتنام که نباید از دست بدهید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

وقتی صحبت از تنوع تفریحات و جاذبه های گردشگری باشد، ویتنام حرف های زیادی برای گفتن دارد. سفر به پایتخت این کشور یعنی هانوی، بسیار متفاوت از تجربه سفر به شهر هو شی مین است. بازدید از خیابان های مزین شده با فانوس های دست ساز در هوی آن، تجربه ای متفاوت تر از گشت و گذار در شهر هوئه است.

مزارع سرسبز چای، مزرعه های قهوه، خلیج های زیبا و چشم نواز، غارها و خطوط ساحلی دیدنی، همگی گوشه ای از جذابیت ها و ماجراجویی های طبیعی در ویتنام است.

در خصوص ویتنام، یکی از چیزهایی که در سفر هرگز فراموش نکنید، غذاهای لذیذ این کشور است. در ویتنام می توانید تازه ترین و لذیترین غذاهای روی کره زمین را امتحان کنید. آشپزی این منطقه بسیار لذیذ و قابل توجه است و یکی از مهم ترین دلایلی است که بسیاری از افراد سفر به ویتنام را در فهرست آرزوهای همیشگی زندگی خود قرار می دهند.

برای تجربه سفری بی دغدغه و راحت به ویتنام، بهترین تور ویتنام را ازطریق خبرنگاران خریداری کنید.

یک کاسه داغ از نودل لذیذ را در یک غرفه خیابانی شلوغ در یک بازارچه محلی تصور کنید. مطمئنا تجربه ای است که تا مدت ها فراموش نخواهید کرد.

در ادامه فهرستی از جاذبه ها و تفریحاتی که در ویتنام وجود دارد معرفی می کنیم. بعضی از آن ها تجربیات خاصی هستند که در بعضی شهرهای ویتنام وجود دارند و بعضی دیگر سفرهای جانبی و کوتاهی که می توانید از شهر محل اقامت خود برنامه ریزی کنید.

روشن کردن فانوس در هویی آن

هویی آن یکی از شهرهای زیبای ویتنام است که آن را به خاطر فانوس های دست ساز زیبایش می شناسند. هویی آن یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری در آسیا است. از نظر منظره های زیبای طبیعی که مناسب عکاسی باشد، هیچ کم و کسری ندارد. ولی هیچ کدام از این منظره ها جذاب تر و چشم نوازتر از فستیوال فانوس های ماه کامل نیست.

در این جشنواره ماهانه، همه چراغ های شهر خاموش می گردد تا نور رنگارنگ و جذاب فانوس ها، آسمان تیره و جوهری شهر را روشن کند. این مراسم در خیابان های باریک محله قدیمی شهر و هم در رودخانه تو بن برگزار می گردد.

این مراسم برای گرامیداشت ماه کامل برگزار می گردد. در گردشگاه های ساحلی منطقه قدیمی شهر می توانید از دیدن آن لذت ببرید؛ جایی که موسیقی، بازی ها و تفریحات جذاب و هیجان انگیز بر زیبایی و انرژی این فستیوال می افزاید.

برای اینکه تجربه ای آرام تر داشته باشید، می توانید قایقی کرایه کنید و در رودخانه و در بین فانوس ها این تجربه لذت بخش را ثبت کنید. درهرصورت، شرکت در این فستیوال بسیار راحت است. کافی است یک فانوس کاغذی و یک شمع را با قیمت بسیار کمی بخرید که البته قیمت آن به توانایی شما در چانه زدن هم بستگی دارد. شمع را داخل فانوس روشن کنید سپس آن را در رودخانه رها کنید و برای خوشبختی و موفقیت خود آرزو کنید.

امتحان کردن بهترین سوپ نودل ویتنامی در هانوی

خیابان های شهر را می توانید با تورهای غذایی مخصوصی طی کنید تا با انواع غذاهای ویتنامی به خصوص غذاهای خیابانی آشنا شوید؛ از سوپ نودل و ماهی گرفته تا قهوه یخی.

امتحان کردن سوپ نودل ویتنامی یا فو، یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به ویتنام است؛ فرقی نمی نماید که بار اولتان باشد یا دفعه پنجاهم.

فو غذای محبوبی است که در ویتنام بسیار رایج است. این سوپ ویتنامی با سسی مخصوص، نودل برنج، انواع سبزیجات معطر و گوشت تهیه می گردد. معمولا برای تهیه آن از گوشت گوساله استفاده می نمایند؛ ولی گاهی از مرغ هم استفاده می گردد. این سوپ، یک غذای خیابانی محبوب در ویتنام است و در رستوران های سراسر جهان هم سرو می گردد.

این غذا در اوایل قرن بیستم و از شمال ویتنام برخاسته است. بعد از جنگ ویتنام این غذا توسط پناهجویان به سراسر جهان معرفی شده است. چون ریشه این غذا مستند و معین نیست، بحث های زیادی در خصوص تاثیرات فرهنگی که در طی زمان باعث شکل دریافت این غذا شده است، وجود دارد. سوپ نودل شمالی و جنوبی با هم تفاوت دارند. تفاوت آن ها در عرض نودل، مقدار شیرینی سس و انتخاب سبزیجات معطر آن است.

هانوی در شمال ویتنام واقع شده است؛ جایی که به نظر می رسد خاستگاه این غذای ملی است؛ بنابراین بهتر است که برای امتحان کردن بهترین سوپ نودل ویتنامی از پایتخت این کشور آغاز کنید.

بهترین فروشگاه های عرضه این سوپ نودل آن هایی هستند که اصلا فکر نمی کنید بهترین باشند. این مغازه های قدیمی در بین ساختمان های دوران استعمار به سبک فرانسوی قرار دارند. دارای وسایل و تجهیزاتی ساده هستند و حتی ممکن است اصلا میز و جایگاه نداشته باشند. روی گازها دیگ های این سوپ لذیذ در حال جوشیدن دیده می گردد.

جست وجوی رد پای تاریخ در شهر هوشی مین

موزه یادبود جنگ شهر هوشی مین در سال 1975 افتتاح شده است.

تخمین زده می گردد که حدود 2 میلیون ویتنامی در جنگ ویتنام جان خود را از دست داده اند. این جنگ در خود ویتنام، جنگ آمریکایی نام دارد. این جنگ بین سال های 1954 تا 1975 ادامه داشت. فرقی نمی نماید که شما به عنوان یک گردشگر اهل کجای این جهان باشید، در سفر به ویتنام باید با تاریخ اخیر این کشور آشنا شوید تا بهتر بتوانید ویتنام مدرن را درک کنید و آن را ستایش کنید.

برای این کار توصیه می کنیم که ساعاتی از سفر خود را در موزه ها و بناهای یادبود شهر هوشی مین بگذرانید. با این کار از درگذشتگانی که جان خود را در جنگ از دست داده اند، یاد می کنید.

موزه یادبود جنگ در سال 1975 افتتاح شده است. در این موزه جنگ را ازطریق عکس های تاریخی و تجهیزات نظامی خواهید شناخت. مجموعه ای از هلی کوپترهای جنگی، تانک ها و جت های جنگنده و همینطور بازسازی هایی از شرایط زندان ها و گیوتین های فرانسوی در این موزه وجود دارد.

سوار شدن قطار ریونیفیکیشن اکسپرس ( Reunification Express )

ریونیفیکیشن اکسپرس فرصتی عالی برای تجربه تنوع بی نظیر ویتنام است.

این خط آهن ممکن است سریع ترین راه برای گشت وگذار در ویتنام نباشد؛ ولی ریونیفیکیشن اکسپرس که رسما خط آهن شمال به جنوب نامیده می گردد، یکی از جذاب ترین روش ها است.

این خط آهن از هانوی تا شهر هوشی مین ادامه دارد و در راستا 35 ساعته خود، از تعدادی از زیباترین مناظر و چشم اندازها و جاذبه های نمادین این کشور می گذرد.

در این قطار چند نوع کابین وجود دارد از جمله کابین های مخصوص برای کسانی که می خواهند کل راستا را طی نمایند.

یکی دیگر از روش های رایج این است که مسافران در طول راستا خود در چند مقصد توقف نمایند و چند روزی در آن مقصد بمانند تا زیبایی های طبیعی و شهرهای تاریخی این کشور را کامل ببینند. در راستا این قطار چندین منطقه حفاظت شده طبیعی، مزارع زیبای پلکانی برنج، صخره های سنگ آهکی زیبا، شهرهای تاریخی و سلطنتی و شهرهای ساحلی وجود دارد.

تور هوایی هالونگ بی یا خلیج هالونگ

سال جاری تورهای هوایی با هلی کوپتر در خلیج هالونگ راه افتاده است.

خلیج ها لونگ مساحتی در حدود 1553 کیلومترمربع را پوشانده است و شامل 1960 جزیره کوچک است که بیشتر آن ها جزیره های سنگ آهکی هستند. سنگ آهکی که در این خلیج وجود دارد در طول 500 میلیون سال و تحت شرایط و محیط های گوناگون شکل گرفته است. همچنین تکامل کارست های خلیج ها لونگ در طی 20 میلیون سال و تحت تأثیر آب و هوای مرطوب گرراستای روی داده است. تنوع جغرافیایی منطقه، باعث تنوع زیستی قابل قبولی در این منطقه شده است. این خلیج زیبا مامن 14 گونه گیاهی بومی و 50 گونه جانوری بومی است.

خلیج هالونگ به عنوان یکی از چشم نوازترین ونفس گیرترین چشم اندازها و جاذبه های گردشگری در ویتنام شناخته می گردد و دلیلی ساده دارد. این خلیج با آب های زمردین، میزبان جزیره های کوچک سنگ آهکی است. غارهایی مخفی ومرموز و حیات وحش بی نظیری دارد.

بیشتر گردشگران با تورهای کروز در این خلیج به گشت وگذار می پردازند؛ ولی اکنون راه دیگری هم برای دیدن این خلیج زیبا وجود دارد و آن راه، پرواز با هلی کوپتر است.

تورهای هلی کوپتر خلیج هالونگ سال جاری آغاز به کار نموده اند و مناظر بی نظیر این خلیج زیبا را از بالا به نمایش می کشند.

گردشگران می توانند گشت وگذار 8 تا 40 دقیقه ای را انتخاب نمایند. در این تورها، هلی کوپتر از بالای تعدادی از این جزیره های سنگ آهکی، سواحل دیدنی و دهکده های ماهیگیری می گذرد.

گشت وگذار ساحلی در فو کوک

فو کوک شهری در ویتنام است که میزبان طولانی ترین راستا ماشین کابلی دریایی در جهان است. اگر آب های زلال و بی کران و سواحلی شنی زیبا، آن چیزی است که در ویتنام دنبالش می گشت، جزیره مروارید، مقصد مورد نظر شما در این کشور است. این جزیره در خلیج تایلند واقع شده است. این جزیره دیدنی ده ها ساحل بی نظیر در اندازه ها و شکل های گوناگون دارد. در میان این سواحل می توان به ساحلی به نام ساحل سائو اشاره نمود که با عنوان یکی از بهترین سواحل ویتنام شناخته می گردد. دلیل این انتخاب این است که آب هایی زلال و شفاف، درختان نخل و سواحل شنی سفیدرنگ دارد.

در سواحل غربی، ساحل دیگری وجود دارد که اونگ لانگ نام دارد. این ساحل، خلوت تر و آرام تر است و محیطی روستایی تر دارد. در این ساحل فرصت بیشتری دارید تا از دریا و سایر تفریحات آن، به تنهایی و در آرامش کامل بهره مند شوید. با قایق های ماهیگیری می توانید در آن اطراف دوری بزنید بدون اینکه انبوه مسافران، مزاحم گشت وگذار شما شوند.

هنگام غروب آفتاب، در این ساحل می توانید تصاویر زیبایی از سفرتان ثبت کنید. از شنیدن موسیقی زنده لذت ببرید و نوشیدنی های محلی را امتحان کنید.

کروز در رودخانه مکونگ

شرکت های مختلفی در ویتنام تورهای کروز رود مکونگ را عرضه می نمایند.

مکونگ، دوازدهمین رود بلند جهان است، این رود شاهرگ حیاتی جنوب شرقی آسیا است. هنوز هم در اطراف آن دهکده های ماهیگیری، مزارع برنج، جزایر سرسبز، بازارهای مواد غذایی و شهرهای امپراتوری باستانی وجود دارد. کروزهای رود مکونگ برای کسانی مناسب است که سفر کردن با سرعت کمتر و در آرامش را دوست دارند. با یاری این تورهای کروز دسترسی راحت تری به نواحی روستایی و دورافتاده و کمتر شناخته شده دارید. به جاذبه های طبیعی متعددی دسترسی پیدا می کنید که به سختی در دسترسی عموم گردشگران قرار دارند.

این تورهای کروز معمولا از شهر هوشی مین آغاز می شوند. این سفرها بین 5 تا 18 روز طول می کشد و در امتداد گوشه جنوبی ویتنام ادامه می یابد. اگر زمان اجازه بدهد از کشورهایی چون لائوس و کامبوج هم می گذرد.

گردش در بزرگ ترین غار جهان

غار سون دونگ بزرگ ترین غار جهان است و در ویتنام واقع شده است. گردش در این غار تجربه ای نیست که هر روز در زندگی فرصت آن برایتان پیش بیاید. پیشنهاد می کنیم که در سفر به ویتنام، فرصت کامل برای بازدید از این غار در نظر بگیرید. تورهای اکتشافی 4 روزه برای گشتن در این غار برگزار می گردد که توسط شرکت های گردشگری ماجراجویانه در ویتنام ارائه می گردد.

غار سون دونگ به عنوان بزرگ ترین غار جهان شناخته می گردد. بزرگ ترین دهلیز غار سون دونگ بیش از 5 کیلومتر طول، 200 متر ارتفاع و 150 متر عرض دارد. این غار به قدری وسیع است که یک آسمان خراش 40 طبقه در آن جا می گردد.

با وجود این وسعت زیاد، تعجبی ندارد که داخل غار پر از شگفتی های طبیعی بی نظیر باشد. از جمله استالاگمیت های بلند تا رودخانه های زیر زمینی. گونه های منحصربه فرد حیات وحش، دیواره های صخره ای و حتی یک جنگل کوچک، از دیگر دیدنی های جذابی است که گردشگران در این غار بزرگ از نزدیک خواهند دید.

موتور و دوچرخه سواری در شمال ویتنام

شمال ویتنام پر از مناظر و چشم اندازهای کوهستانی است. در ویتنام، موتورسیکلت ها بر جاده ها حکومت می ٌنمایند. به همین دلیل در شهری مثل هانوی، رد شدن از خیابان کار بسیار سخت و چالش برانگیزی است؛ ولی اگر اهل ماجراجویی با موتور یا دوچرخه باشید، مطمئنا در این شهر لذت می برید و فرصت های زیادی برای تفریح کردن دارید.

چندین شرکت توریستی در ویتنام از جمله شرکت های فلامینگو تراول و فلیپ ساید، تورهای دوچرخه سواری و موتورسواری در راستاهای مخصوص دارند. این تورها شامل تورهای همراه با راهنما و کرایه دوچرخه است در صورتی که بخواهید خودتان به تنهایی این راستا را طی کنید.

بسیاری از کسانی که این تجربه را در ویتنام داشته اند تاکید می نمایند که راستا ها گیاینگ که در نزدیکی مرز چین واقع شده است و در شمالی ترین قسمت ویتنام واقع شده است، یکی از جذاب ترین راستاها برای دوچرخه سواری است.

در سفر 4 تا 5 روزه خود از قسمت های مختلفی عبور می نماید و دیدنی های متفاوتی را خواهید دید از جمله رشته کوه، روستاهای بومی، دره های عمیق و جاده ای با چشم اندازی زیبا و خاص.

گشت و گذاری در سا پا

ساپا یک شهر کوهستانی در ویتنام است که به یکی از جذاب ترین و محبوب ترین مقصدهای توریستی در این کشور تبدیل شده است. این منطقه حتی هتل های بسیار لوکس هم دارد. اگر به شمال ویتنام سفر می کنید، توقف چند روزه در ساپا را از دست ندهید.

در این شهر کوهستانی که پایگاه کوهستانی دولت استعماری فرانسوی بوده، می توانید از گشت و گذار در آب و هوای مطبوع ارتفاعات، مزارع پلکانی چای، آبشارهای دیدنی و راستاهای پیاده روی جذاب لذت ببرید. حتی تورهای یکی دو روزه برای صعود از کوه های اطراف هم برگزار می گردد.

تپه های سرسبز این منطقه میزبان صدها مزرعه چای است که انواع چای را فراوری می نمایند از جمله چای سبز، چای سیاه، چای اولونگ و چای دارچینی.

برای اینکه از نزدیک و به طور دقیق و کامل با فرهنگ بومی منطقه آشنا شوید، توصیه می کنیم که در یکی از اقامتگاه های بومی و خانه های سنتی دهکده های کوهستانی اقامت کنید. ولی اکنون هتل های لوکس هم به گزینه های گردشگران برای اقامت در این شهر اضافه شده است.

لذت نوشیدن قهوه در دا لات

دا لات را با عنوان شهر بهار ابدی می شناسند. دا لات در ارتفاعات مرکزی جنوب ویتنام واقع شده است.

ویتنام بعد از برزیل دومین فراورینماینده بزرگ قهوه در جهان است. تعداد زیادی از مزارع ارتفاعات ویتنام به کشت قهوه اختصاص دارد.

دا لات یک شهر کوهستانی در شمال شرقی شهر هوشی مین واقع شده است. در این شهر خواهید دید که صنعت قهوه در این کشور چقدر پرکار و پربازده است. چندین مزرعه در این منطقه به کشت قهوه اختصاص دارد که برای بازدید از آن ها تورهای همراه با راهنما ارائه می گردد. در این تورها یاد می گیرید که چطور کشاورزان دانه های قهوه را می کارند و برداشت می نمایند و آن ها را بو می دهند تا به قهوه ای عالی تبدیل گردد. خودتان می توانید چند نمونه از این قهوه ها را امتحان کنید.

قهوه معطر و لذیذ ویتنام را هر طوری که امتحان کنید چه با شیر و شیرین باشد چه به شکل های دیگری سرو گردد، درهرصورت علاقه مندان به قهوه را راضی خواهد نمود.

تهیه نودل ورمیشل در روستای کو دا

در این روستای قدیمی سالانه صدها تن نودل شیشه ای فراوری می گردد. انواع نودل یکی از مهم ترین مواد اولیه غذایی در آشپزی ویتنامی هستند. از نودل ورمیشل گرفته تا نودل تخم مرغ، نودل شیشه ای، با پو به شکل فتوچینی و... در آشپزی ویتنامی مورد استفاده قرار می گیرند. هیچ جایی در ویتنام به اندازه روستای کودا نودل ندارد.

اینجا بهشتی برای علاقه مندان به نودل است. این روستای قدیمی و باستانی در جنوب هانوی واقع شده است و همیشه در حال فراوری مقادیر زیاد و قابل توجهی نودل ورمیشل زرد و سفید است تا جوابگوی احتیاج مردم باشد.

دیدن مراحل تهیه این نودل ها به تنهایی یک تجربه جذاب و تکرارنشدنی است. وقتی در میان ساختمان های قدیمی روستا که متعلق به دوران استعمار است و سبک فرانسوی دارد قدم می زنید، قفسه هایی از نودل را خواهید دید که برای خشک شدن زیر آفتاب قرار گرفته اند.

برای اینکه با روش های سنتی تهیه نودل آشنا شوید، تورهای نودل برگزار می گردد. در جریان این تورها در کلاس های آشپزی کارگاهی شرکت می کنید و در این کلاس ها از خانواده های محلی، مهم ترین نکات تهیه نودل را می آموزید و آن را به شکل عملی امتحان می کنید.

گشت و گذار در اطراف آثار تاریخی شهر هوئه

شهر تاریخی هوئه، شهر سلطنتی قدیمی ویتنام است. این شهر در زمان حکمرانی امپراتوری نگوین یعنی بین سال های 1802 تا 1945، پایتخت سلطنتی ویتنام بود. این شهر بهترین مقصد در ویتنام برای تحسین کردن زیبایی معماری های باستانی است. قلعه ای که در این شهر وجود دارد یکی از آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. این مجموعه بزرگ تاریخی درکنار رود پرفیوم واقع شده است و شامل معبدهای باستانی، مقبره های پادشاهی و تعداد زیادی پاگودا است.

بهترین راه برای گشت و گذار در اطراف این مجموعه بزرگ تاریخی، گشت وگذار با دوچرخه است. تورهای بازدید از این منطقه در ساعات اولیه روز آغاز می گردد زمانی که همه جا را مه پوشانده است. قبل از اینکه جمعیت گردشگران از راه برسد، در آرامش کامل می توانید از گوشه و کنار آن بازدید کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 517

به "13 تجربه بی نظیر در سفر به ویتنام که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 تجربه بی نظیر در سفر به ویتنام که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید