تجهیز منابع اقتصادی 470 هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه

به گزارش مجله همراهان، تهران (پانا) - سخنگوی شورای عالی بورس گفت در دوره 9ماهه نخست امسال بالغ بر 470هزار میلیارد تومان تجهیز منابع اقتصادی از بستر بازار سرمایه اجرا شده است، در این میان حدود 145هزار میلیارد تومان از رقم مزبور شامل تجهیز منابع اقتصادی از محل بدهی بوده که شامل انتشار انواع ابزارها است.

تجهیز منابع اقتصادی 470 هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران، حسن قالیباف اصل با اشاره به تجهیز منابع اقتصادی در بازار سرمایه و میزان انتشار ابزارهای تجهیز منابع اقتصادی اظهار کرد: عصر دیروز جلسه شورای عالی بورس با محور آنالیز تجهیز منابع اقتصادی اجرا شده در بازار سرمایه تا پایان آذرماه سال 1399 برگزار گردید. جزئیات نشان از آن دارد که در دوره 9ماهه نخست امسال، بالغ بر 470هزار میلیارد تومان تجهیز منابع اقتصادی از بستر بازار سرمایه اجرا شده است. در این میان حدود 145هزار میلیارد تومان از رقم مزبور شامل تجهیز منابع اقتصادی از محل بدهی بوده که شامل انتشار انواع ابزارها است.

وی گفت: همچنین مابقی آن یعنی رقمی بیش از 325هزار میلیارد تومان به مجموع تجهیز منابع اقتصادی از محل افزایش سرمایه و عرضه اولیه سهام شرکت ها، تاسیس شرکت های سهامی عام و اضافه ارزش صندوق ها اختصاص داشته است.

قالیباف با اشاره به اینکه در بخش سرمایه چهار سرفصل اصلی مورد آنالیز نهاده شد؛ ادامه داد: تاسیس شرکت های سهامی عام، افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام (به جز مازاد تجدید ارزیابی)، افزایش سرمایه شرکتهای سهامی عام (از محل تجدید ارزیابی) و عرضه اولیه سهام شرکت ها در بورس و فرابورس از اصلی ترین محورها بود.

سخنگوی شورای عالی بورس گفت: در این میان 65هزار و 270میلیارد تومان به افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام (به جز مازاد تجدید ارزیابی) و 35هزار و 380میلیارد تومان نیز به افزایش سرمایه شرکت های سهامی عام (از محل مازاد تجدید ارزیابی) اختصاص یافته است.

وی اضافه نمود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه نیز حدود بر 28هزار میلیارد تومان به عرضه اولیه سهام شرکتها در بورس و فرابورس اختصاص داشت، به همین دلیل آنالیز ها نشان می دهد که افزایش ارزش صندوق های سرمایه گذاری فعال در بازار سرمایه، نسبت به ابتدای سال بیش از 196هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1444

به "تجهیز منابع اقتصادی 470 هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز منابع اقتصادی 470 هزار میلیارد تومانی از بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید