تخصیص اعتبارات ویژه برای حمایت از صنایع دستی محلی سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون فرهنگی، گردشگری و اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به توسعه صنایع دستی محلی استان با راه اندازی هلدینگ های این صنعت از انعقاد تفاهم نامه با انجمن سینمایی کشور عمان برای ساخت فیلم و مستندهای محلی اطلاع داد.

تخصیص اعتبارات ویژه برای حمایت از صنایع دستی محلی سیستان و بلوچستان

نصیر بارکزهی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد چابهار در بودجه های سالانه های نگاه ویژه به توسعه هنرهای محلی سیستان و بلوچستان دارد، توضیح داد: به همین دلیل هلدینگ صنایع دستی دستکار بلوچ در منطقه آزاد چابهار ثبت و راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد چابهار هرساله رشته صنایع دستی را به علاقه مندان آموزش می دهد که تا به امروز بالغ بر 3000 نفر در این رشته آموزش دیده اند.

به گفته معاون فرهنگی منطقه آزاد، به افراد آموزش دیده گواهی نامه پودمانی دانشگاه علمی و کاربردی اهدا می گردد و کسانی که راغب باشند در این رشته کار نمایند برای دریافت وام و تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

بارکزهی با اشاره به حمایت منطقه آزاد از فیلمنامه ها و نمایش هایی که زندگی مردم محلی سیستان و بلوچستان را به تصویر می کشد از انعقاد تفاهم نامه با انجمن سینمایی کشور عمان اطلاع داد و گفت: از آنجایی که بیش از یک سوم مردم کشور عمان را بلوچ ها تشکیل می دهند به زودی بامشارکت انجمن سینمایی این کشور یک فیلم و یک مستند درباره زندگی مردم محلی بلوچستان ساخته می گردد.

وی به حمایت منطقه آزاد از موسسات مردم نهاد اشاره و اظهار کرد: در بودجه سازمان برای حمایت از موسسات مردم نهاد اعتبار تخصیص داده شده و تا به امروز همایش ها و سمینارهای مختلفی را با آنها برگزار کردیم که ازجمله آن ها همایش توانمند سازی موسسات غیردولتی و برگزاری همایش ملی روانشناسی با مشارکت دانشگاه تهران و یکی از موسسات مردم نهاد استان بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد از طرح توانمندسازی معلمین دوره ابتدایی کشور به میزبانی منطقه آزادچابهار هم اشاره نمود و گفت: 7000 نفر از معلمین و مدیران دوره ابتدایی به همراه 33 مولف کتب درسی این دوره در این همایش که چندی قبل برگزار گردید شرکت کردند و بنابه توافقات این فرایند در سال های آینده هم ادامه می یابد.منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 890

به "تخصیص اعتبارات ویژه برای حمایت از صنایع دستی محلی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص اعتبارات ویژه برای حمایت از صنایع دستی محلی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید