تصمیمی برای تغییر تابعیت نداشتم، برای مسابقات دغدغه اینترنت دارم!

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، دی ماه سال گذشته و در روزهایی که موج مهاجرت ملی پوشان رشته های مختلف از ورزش ایران به راه افتاده بود، سارا خادم الشریعه اولین استاد عظیم بانوان ایران با انتشار پستی کناره گیری خود از تیم ملی شطرنج ایران را اعلام نمود.

تصمیمی برای تغییر تابعیت نداشتم، برای مسابقات دغدغه اینترنت دارم!

این اقدام خادم الشریعه درست پس از تصمیم علیرضا فیروزجا برای بازی زیر پرچمی غیر از ایران و حمایت خادم الشریعه از وی انجام شد. همین مسئله ابهاماتی مبنی بر تغییر تابعیت سارا خادم الشریعه ایجاد نموده بود اگرچه طی ماه های گذشته حرکتی که موید این احتمال باشد، انجام شد.

با این حال ابهامات در خصوص سارا خادم الشریعه و چگونگی ادامه همکاری او با شطرنج ایران وجود داشت تا اینکه نشست هفته گذشته این شطرنج باز با سرپرست فدراسیون و اعلام آمادگی رسمی وی برای حضور در تیم ملی به همه برآورد ها در خصوص او خاتمه داد.

این ملی پوش که طی سال های گذشته همواره بهترین بانوی شطرنج باز ایران در رنکینگ دنیای بود، در بازگشت به تیم ملی دعوت نامه فدراسیون دنیای برای حضور در مسابقات آنلاین برق آسا را دریافت کرد و بر همین اساس قرار است از 26 اردیبهشت ماه در این رقابت ها شرکت داشته باشد.

خادم الشریعه با تاکید بر اینکه از ابتدا هم تصمیمی برای خارج از شدن از ایران و بازی در کشوری دیگر نداشته، شرکت در رقابت های آنلاین در آستانه بازگشتش به تیم ملی ایران را به فال نیک گرفته است. وی می گوید کماکان قهرمانی بانوان دنیا و کسب استاد عظیمی در بخش بانوان دو هدف عمده ای است که پیگیری می نماید.

به خاطر یکسری مسائل نمی خواستم ادامه همکاری بدهم

این استاد بین المللی شطرنج بانوان ایران در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به خاطر مسائلی که در فدراسیون وجود داشت، علاقه ای به ادامه همکاری نداشتم. مسائلی که مدت ها وجود داشت اما هیچ اقدامی برای رفع شدن شان نمی شد و همین مسئله روی انگیزه من و خیلی دیگر از شطرنج بازان تاثیر گذاشته بود.

نمی خواستم افتخاراتم به نام رئیس قبلی ثبت گردد

وی توضیح داد: مدیری که مسئولیتی نمی پذیرد و قدمی برای ورزشکاران و قهرمانان بر نمی دارد، صلاحیت ندارد که افتخار و موفقیت آنها را به نام خود و شیوه مدیریتش ثبت کند تا اینگونه نشان داده گردد که موفقیت های به دست آمده نتیجه حمایت های او بوده است. به همین دلیل تصمیم به کناره گیری گرفتم تا اینگونه ابهامات برای کسی ایجاد نگردد.

همه دل پُری داشتیم

خادم الشریعه تاکید نمود: دل همه از فدراسیون و مدیریتش پُر بود. گله های صدساله از شرایط مان داشتیم اما به خاطر خیلی مسائل مدام سکوت می کردیم تا اینکه یکباره منفجر شدیم.

هیچ تصمیمی برای تغییر تابعیت نداشتم

این ملی پوش شطرنج در خصوص پست جنجالی خود برای کناره گیری از تیم ملی که حواشی زیادی هم ایجاد کرد، گفت: این تصمیم من تقریباً با اقدام بعضی ورزشکاران برای رفتن از ایران همزمان شد. به همین دلیل خیلی ها فکر می کردند که من هم چنین برنامه ای ندارم در حالی که اصلاً به آن فکر هم نمی کردم. از ابتدا هم هیچ تصمیمی برای رفتن از ایران و بازی زیر پرچم کشور دیگر نداشتم.

شرایطم بعد از کناره گیری فرق نکرد

خادم الشریعه در خصوص چگونگی پیگیری برنامه های تمرینی اش طی این مدت که از تیم ملی شطرنج دور بود، توضیح داد: راستش شرایطم خیلی فرق ننموده بود چون قبل از آن هم حمایت و پیگیری از طرف فدراسیون نمی دیدم. قبل از این اتفاقات هم همه پیگیری ها با خودم بود. فدراسیون قدمی بر نمی داشت و حمایت لازم را از من و دیگر ملی پوشان نداشت. اصلاً یادم نمی آید آخرین بار چه زمانی در فدراسیون و طبق برنامه مسئولان تمرین نموده باشم. همین ها باعث شد تصمیم به کناره گیری بگیرم.

امکان تقلب در مسابقات آنلاین نیست

شطرنج باز ملی پوش ایران با بیان اینکه طی این مدت با یاری حامی اقتصادی خود و از راه دور، تمریناتش با مربی اش را پیگیری کرد در خصوص مسابقات آنلاین برق آسای فیده و ویژه برگزاری این رقابت ها شرح داد و گفت: مسابقات آنلاین جذابیت های خود را دارد و به همین دلیل خیلی از شطرنج بازان اوقات فراغت خود را به اینگونه رقابت اختصاص می دهند. البته همواره معضل تقلب هم وجود داشت که اخیراً برای رفع شدن راهکار هایی تصویب و ارائه شده است.

وی در این زمینه ادامه داد: بر این اساس هنگام بازی آنلاین، یک دوربین باید پشت سر شطرنج باز وجود داشته باشد تا داوران شرایط پیرامون را ارزیابی نمایند. یک دوربین هم باید مقابل صورت بازیکن وجود داشته باشد تا اطمینان حاصل گردد که او از صفحه دیگری برای رقابت استفاده نمی نماید.

برای حضور مسابقات آنلاین دغدغه اینترنت دارم

استاد عظیم شطرنج بانوان با بیان اینکه به دعوت از فیده در مسابقات آنلاین برق آسا شرکت می نماید، اعلام کرد: اینکه بعد از بازگشت دوباره به تیم ملی به حضور در مسابقات دعوت شدم را به فال نیک می گیرم اما بابت اینترنت و کُند بودن آن در ایران دغدغه دارم. برای این مسابقه باید اینترنت با سرعت بالا داشت. البته سرپرست فدراسیون در جریان است و برای همراه بودن و رفع کردن مشکل، اطمینان خاطر داده است. در هر صورت یا از محل فدراسیون یا محل کار همسرم در مسابقه شرکت می کنم.

دو هدف عمده دارم

سارا خادم الشریعه در خاتمه با تاکید بر اینکه در بازگشت دوباره به تیم ملی شطرنج همچنان پیگیر اهداف قبلی خود است، گفت: قهرمانی بانوان دنیا و کسب استاد عظیمی مردان دو هدف عظیمی است که دستیابی به آنها را در برنامه دارم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1062

به "تصمیمی برای تغییر تابعیت نداشتم، برای مسابقات دغدغه اینترنت دارم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیمی برای تغییر تابعیت نداشتم، برای مسابقات دغدغه اینترنت دارم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید