تور لحظه آخری تایلند: کوشش همگانی در تایلند برای محافظت از زیست بوم سامویی

به گزارش مجله همراهان، اداره گردشگری تایلند با هدف کاهش زباله، گردشگران و ساکنین جزیره کو سامویی را به مقابله با پلاستیک های یک بار مصرف فرا خواند.

تور لحظه آخری تایلند: کوشش همگانی در تایلند برای محافظت از زیست بوم سامویی

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

اداره گردشگری تایلند (TAT) از ساکنین محلی و گردشگران جزیره کو سامویی برای استفاده نکردن از پلاستیک های یک بار مصرف دعوت کرد و آن ها را به کاهش زباله، بازیافت و استفاده مجدد از آن برای حفاظت از زیست بوم جزیره تشویق کرد.

مقامات محلی کو سامویی به شدت در حال مبارزه برای بازیافت و مدیریت زباله هستند و ساکنان و صاحبان مشاغل را در این جزیره به تفکیک زباله ها برای بازیافت و کاهش میزان زباله های فراوری شده در جزیره فراخوانده اند. آقای یوتاساک سوپاسورن (Yuthasak Supasorn)، رئیس اداره گردشگری تایلند، اعلام نمود:

آموزش و آگاهی بخشی کلید موفقیت این ابتکار عمل است. ما، گردشگران و مشاغل مربوط به گردشگری را به کاهش زباله های گردشگری در بهشت سامویی تشویق می کنیم. تغییر رفتار، یک شبه اتفاق نمی افتد. ما شاهد افزایش استفاده از کیسه های پارچه ای چند بار مصرف در زمان خرید به وسیله مردم هستیم و هم بازدیدنمایندگان و هم ساکنان جزیره در ایفای نقش خود در این کوشش و یاری با پاک نگه داشتن جزیره از خود اشتیاق نشان داده اند.

تفکر کاهش زباله به سرعت در میان مشاغلی که با محیط زیست جزیره سر و کار دارند، در حال توسعه است. تعداد بازدیدنمایندگان کو سامویی هر روز بیشتر از روز قبل می گردد که این موضوع به آن علت که این جزیره، بعضی از زیباترین منظره ها تایلند را در خود جای داده است، اصلا اتفاق دور از انتظاری نیست. بنابراین، لزوم برقراری توازن در میان خدمات با کیفیت و اثرات زیست محیطی اهمیت خاصی می یابد. خوشبختانه، با معطوف شدن توجه ها به یافتن راهی برای محافظت از زیست بوم ظریف و شنماینده کو سامویی، مسافران می توانند با فراوری زباله کمتر و به حداقل رساندن اثراتی که از خود در جزیره به جای می گذارند به جامعه محلی تایلند یاری نمایند.

فروشگاه های محلی و مغازه ها در جزیره دست به یک اقدام جمعی علیه پلاستیک های یک بار مصرف زده اند. هتل ها و استراحتگاه ها و کسب وکارهای مربوط به گردشگری در کو سامویی نیز به پیشبرد برنامه های مدیریت مسئولانه زباله یاری می نمایند؛ این برنامه از سه اصل کاهش، استفاده مجدد و بازیافت پیروی می نماید. استراحتگاه های لوکس کو سامویی، در زمره اولین کسانی بودند که به استفاده از نی های گیاهی روی آوردند که در سرتاسر تایلند فراگیر شده اند و در پایدارتر شدن گردشگری منطقه تاثیر به سزایی دارد.

یکی از برنامه هایی که در راس این اقدام جمعی جای گرفته، برنامه قهرمان زباله کو سامویی است که در آن، داوطلبان هر شنبه، ساعت 10 صبح، گرد هم می آیند تا زباله های ساحل های سامویی را جمع نمایند.

در راستای پیاده سازی استراتژی گردشگری مسئولانه اداره گردشگری تایلند که هم اکنون در حال انجام است، یک طرح ابتکاری جمعی نو با نام با سبک نوی به تایلند سفر کنید؛ زباله های پلاستیکی را کاهش بدهید با همراهی دست اندرکاران بخش های مختلف و با هدف کاهش 50 درصدی زباله های مربوط به گردشگری تا سال 2020، در آگوست سال جاری راه اندازی شد.

اداره گردشگری تایلند، با هدف قرار دادن گردشگران و صاحبان مشاغل برای پرداختن به مشکل انباشت زباله در این مقصد مهم گردشگری تایلند، بعلاوه در پی ترویج مصرف اقلام پایدار یا قابل استفاده مجدد از قبیل نی های نوشیدنی گیاهی به جای نی های پلاستیکی، کیسه های پنبه ای به جای کیسه های پلاستیکی، قمقمه های آب به جای بطری های پلاستیکی و ظروف چند بار مصرف غذا به جای اجناس یک بار مصرف پلاستیکی یا فوم، است.

در مارس 2017، اداره گردشگری تایلند با مشارکت بنیاد Ecoalf و شرکت مواد شیمیایی PTT اقدام به راه اندازی طرح ابتکاری احیای اقیانوس ها؛ تایلند کردند. این اقدام، تایلند را تبدیل به اولین کشور آسیایی کرد که برای کاهش زباله ها در امتداد منطقه ها ساحلی تایلند، به خصوص در منطقه ها گردشگری محبوب در سواحل شرقی، در خلیج تایلند و دریای آندامان، با کوشش های جهانی برای پاکسازی اقیانوس ها همگام شده است.

منبع: کجارو / traveldailynews.asia
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2082

به "تور لحظه آخری تایلند: کوشش همگانی در تایلند برای محافظت از زیست بوم سامویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: کوشش همگانی در تایلند برای محافظت از زیست بوم سامویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید