تندیس جشنواره موسیقی ناقارا به گروه لیان رسید

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، نخستین جشنواره بین المللی ریتم ناقارا در جمهوری آذربایجان که از تاریخ 31 مرداد تا 6 شهریورماه برگزار گشت دیپلم افتخار و تندیس این جشنواره را به گروه موسیقی بومی بوشهری لیان به سرپرستی محسن شریفیان اهدا کرد.

تندیس جشنواره موسیقی ناقارا به گروه لیان رسید

گروه موسیقی لیان در کنسرت خود که در تاریخ 2 شهریورماه در شهر شکی در جمهوری آذربایجان برگزار گردید قطعاتی از موسیقی ریتمیک بومی جنوب ایران را اجرا کرد.

ویژه برنامه ای که محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی لیان برای این کنسرت درنظر گرفته بود به دونوازی نی انبان و نقاره اختصاص داشت که در این بخش از برنامه ناطق شیرینوف نوازنده صاحب نام نقاره شریفیان نوازنده نی انبان را همراهی کرد.

علاوه بر گروه موسیقی لیان که به عنوان نماینده موسیقی ایران در جشنواره بین المللی ریتم ناقارا در جمهوری آذربایجان حضور داشت گروه های موسیقی دیگر چون آبوس از ازبکستان، ریتم ناطق از جمهوری آذربایجان و استانبول هارم از ترکیه در این جشنواره موسیقی نیز حضور داشتند.

همچنین عباس کاسیموف، نوازنده دایره از ازبکستان و ناطق شیرینوف، نوازنده نقاره از آذربایجان نیز از مهمانان ویژه این جشنواره بودند.

نخستین جشنواره بین المللی ناقارا آذربایجان، به طور مشترک توسط وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان و شهرداری شهر شکی برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 826

به "تندیس جشنواره موسیقی ناقارا به گروه لیان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس جشنواره موسیقی ناقارا به گروه لیان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید