وقت تایید مدارک سفارت اتریش
به گزارش مجله همراهان، رؤیای سفر به سرزمین موسیقی و کوهستان های آلپ، یعنی اتریش، در فکر بسیاری از ما نقش بسته است. اما برای تحقق این رؤیا، علاوه بر برنامه ریزی سفر، طی مراحل اداری از جمله تأیید مدارک (لگالایز مدارک) نیز لازم است. آیا می دانید که برای اخذ تاییدیه مدارک سفارت اتریش باید چه مراحلی را طی کنید و به چه مدارکی احتیاج دارید؟

در این مقاله، به صورت ساده و گام به گام، به موضوع وقت تایید مدارک سفارت اتریش پرداخته ایم و سعی نموده ایم تمامی مراحل این فرایند را تشریح کنیم تا شما بتوانید با اطمینان خاطر، سفر خود را برنامه ریزی کنید. از مدارک مورداحتیاج و نحوه رزرو وقت سفارت تا خرید وقت تایید و نکات مهم، تمامی اطلاعات مورداحتیاج شما در این مطلب گردآوری شده است تا سفری بدون دغدغه به اتریش داشته باشید.
نحوه دریافت وقت تایید مدارک سفارت اتریش
برای دریافت وقت تایید مدارک سفارت اتریش در ایران، روش های مختلفی وجود دارد که بسته به هدف سفر شما متفاوت خواهد بود.
- سفرهای تجاری و شخصی: برای این نوع سفرها، می توانید به وسیله کارگزاری VFS Global اقدام به رزرو وقت کنید. معمولاً برای 10 تا 15 روز بعد می توانید وقت بگیرید و حدود 15 روز کاری پس از حضور در VFS، نتیجه درخواست ویزای شما مشخص می گردد.
- سفرهای دانشجویی: اگر قصد تحصیل در اتریش را دارید، باید مستقیماً به سفارت اتریش ایمیل بزنید. در این ایمیل، بایستی اطلاعات شخصی خود، شماره تماس، تاریخ سفر و اسکن پاسپورت و نامه پذیرش را ارسال کنید. پاسخ سفارت معمولاً ظرف دو روز کاری به شما داده می گردد، اما زمان دقیق وقت سفارت مشخص نیست و ممکن است چند ماه بعد از درخواست شما باشد.
- سفرهای خانوادگی: برای ملاقات با خانواده در اتریش، باید به وسیله سایت سفارت اتریش وقت رزرو کنید. این روش معمولاً پیچیده تر است و احتیاج به پیش ثبت نام و کد پیش رزرو دارد. اولین وقت موجود برای این نوع سفرها معمولاً 2 تا 3 ماه بعد است.
به این نکته توجه داشته باشید که باتوجه به تفاوت در روش ها و زمان های اخذ وقت تایید مدارک سفارت اتریش، بسیار مهم است که به موقع اقدام به این کار کنید. به خصوص برای سفرهای دانشجویی و خانوادگی که ممکن است زمان بیشتری برای اخذ ویزا احتیاج باشد، بهتر است از 2 تا 4 ماه قبل از تاریخ سفر، اقدامات لازم را انجام دهید.
مدارک مورد احتیاج وقت تایید مدارک سفارت اتریش
بعد از دریافت وقت تایید مدارک سفارت اتریش، ارائه مجموعه ای از مدارک الزامی برای اخذ ویزای اتریش، الزامی است. مدارک وقت سفارت اتریش معمولاً شامل فرم درخواست تکمیل شده ویزا، پاسپورت معتبر، رسید پرداخت هزینه ویزا، ارائه برگه وقت سفارت، گردش حساب بانکی، بلیت رفت وبرگشت رزرو شده، رزرو یا همان واچر هتل است. در بعضی موارد احتیاج به ارائه دعوت نامه، مدارک شغلی یا گواهی اشتغال به تحصیل است.
تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده و به همراه اصل مدارک به سفارت ارائه شوند. عدم ارائه هر یک از مدارک یا ناقص بودن آنها می تواند منجر به تأخیر در روند صدور ویزا یا حتی رد درخواست شما گردد.
در روز مشخص شده با دردست داشتن مدارک لازم باید برای مصاحبه ویزای اتریش به آدرس سفارت اتریش در تهران (تهران، نیاوران، خیابان باهنر، خیابان مقدسی، خیابان زمانی، کوچه میرولی، پلاک 6) مراجعه کنید. دفتر VFS Global هم در تهران، میدان هروی، خیابان موسوی، مجتمع تجاری هروی، طبقه چهارم واقع شده که برای دریافت خدمات کنسولی باید به آنجا مراجعه کنید.
باتوجه به پیچیدگی مراحل اخذ ویزا و تنوع مدارک مورداحتیاج، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از مؤسسات مهاجرتی یاری بگیرند. این مؤسسات با ارائه مشاوره تخصصی و انجام تمامی مراحل اداری، فرایند اخذ ویزا را برای متقاضیان تسهیل می نمایند. مؤسسه مهاجرتی خبرنگاران، علاوه بر یاری در جمع آوری و آماده سازی مدارک، خدماتی مانند رزرو بلیت و هتل و تهیه بیمه مسافرتی را نیز ارائه می دهند.
خرید وقت تایید مدارک سفارت اتریش
همان طور که می دانید، گرفتن وقت تایید مدارک سفارت اتریش، به خصوص در زمان هایی که تقاضا برای ویزا زیاد است، می تواند بسیار زمان بر و سخت باشد. ظرفیت محدود سامانه های رزرو وقت و سرعت بالای پر شدن این ظرفیت ها، باعث شده است که بسیاری از متقاضیان به هر علتی مانند مشغله کاری یا عدم آشنایی با سیستم های آنلاین، نتوانند به راحتی و در زمان مناسب، وقت خود را رزرو نمایند.
با خرید تایم تایید مدارک سفارت اتریش، شما به جای اینکه خودتان به صورت مداوم سامانه های رزرو وقت را چک کنید و منتظر باز شدن ظرفیت های تازه باشید، این کار را به مؤسسات مهاجرتی مانند خبرنگاران واگذار می کنید. این مؤسسات با داشتن تجربه و ارتباطات قوی، به عنوان واسطه عمل نموده و در لحظه هایی که سامانه سفارت اتریش برای رزرو وقت باز می گردد، با پرداخت هزینه، برای دریافت وقت سفارت اتریش برای تایید مدارک اقدام نموده و برای متقاضیان وقت رزرو می نمایند. این خدمات باوجود هزینه، به علت صرفه جویی در زمان و کوشش و اطمینان از رزرو سریع تر وقت، بسیار مفید است.
نکات وقت تایید مدارک سفارت اتریش
همان طور که گفتیم وقت تایید مدارک سفارت اتریش یکی از مراحل حساس در فرایند اخذ ویزای این کشور است. در این بخش به نکات مهمی که باید هنگام لگالایز مدارک اتریش به آن ها توجه کنید اشاره می کنیم:
قبل از مراجعه به سفارت:
- مطمئن شوید که تمام مدارک مورداحتیاج به همراه داشته باشید. فهرست کامل مدارک را از سفارت یا مؤسسه مهاجرتی خود دریافت کنید.
- تمام مدارک باید به زبان انگلیسی یا آلمانی ترجمه شده و به وسیله مترجم رسمی تأیید شوند.
- مطمئن شوید که وقت سفارت خود را به درستی رزرو نموده اید و تاریخ و ساعت آن را به خاطر بسپارید.
- هزینه ویزا را قبل از مراجعه به سفارت پرداخت کنید و رسید آن را همراه داشته باشید.
- از همراه داشتن وسایل اضافی مانند لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه خودداری کنید.
در روز مراجعه به سفارت:
- با لباس رسمی و مرتب به سفارت مراجعه کنید.
- سعی کنید حداقل 15 دقیقه قبل از وقت مشخص شده در سفارت حضور داشته باشید.
- مدارک شناسایی خود (کارت ملی، شناسنامه یا پاسپورت) را همراه داشته باشید.
- با صراحت و صداقت به سؤالات افسر کنسولی پاسخ دهید.
- رسید دریافت شده را به عنوان مدرک مراجعه به سفارت نزد خود نگه دارید.
اگر در پی راهی آسان تر و سریع تر برای اخذ ویزای اتریش هستید، می توانید از کارشناسان مجرب خبرنگاران مشاوره یا یاری بگیرید. آنها با تجربه و تخصص خود، تمامی مراحل اخذ ویزا از جمله آماده سازی مدارک، رزرو وقت سفارت و انجام مصاحبه را برای شما انجام می دهند و به این ترتیب، شما می توانید با خیالی آسوده به سایر امور خود برسید.
جمع بندی
گرفتن وقت تایید مدارک سفارت اتریش به ویژه در زمان های شلوغ، می تواند چالش برانگیز باشد و آماده سازی مدارک مورداحتیاج، احتیاجمند دقت و برنامه ریزی دقیق است. بااین حال، با رعایت نکات ذکر شده و تکمیل صحیح فرم ها و مدارک، می توانید در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید.
کارشناسان مجرب خبرنگاران با ارائه مشاوره تخصصی، یاری به تکمیل فرم ها، رزرو وقت سفارت و پیگیری پرونده، به متقاضیان یاری می نماید تا با اطمینان خاطر، مراحل اخذ ویزای اتریش را طی نمایند. ارائه خدمات جانبی مانند رزرو بلیت و هتل، تهیه بیمه مسافرتی و ترجمه مدارک از دیگر خدماتی است که در این مؤسسه می توانید دریافت کنید. برای مشاوره رایگان و کسب اطلاعات جامع در این زمینه می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید.
منبع: پارسیس