تکمیل سالن سرپوشیده شش هزارنفری و افزایش سرانه ورزش در اولویت است

به گزارش مجله همراهان، به گزارش خبرنگاران، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه با حضور در اداره ورزش و جوانان استان قزوین با مدیرکل، رؤسای شهرستان ها و معاونان این اداره مصاحبه کرد.

تکمیل سالن سرپوشیده شش هزارنفری و افزایش سرانه ورزش در اولویت است

عباس علایی مقدم در این ملاقات با ارائه گزارشی از شرایط ورزش استان و موفقیت های کسب شده گفت: در استان قزوین 51 هیئت ورزشی با ساماندهی حدود 80 هزار ورزشکار بیمه شده داریم و در سال های اخیر توانسته ایم صندلی ورزش استان را از میان 52 دستگاه اجرایی در ردیف 10 دستگاه برتر قرار دهیم.

وی بیان نمود: در حوزه ورزش قهرمانی و بازی های آسیایی در سال های گذشته فقط 4 نفر اعزام می شد که دو مدال کسب شد که در این دوره با چشم انداز ترسیم شده تعداد 8 ورزشکار اعزام و 4 مدال کسب کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین توضیح داد: در مسابقات آسیایی و پار آسیایی 19 نفر اعزام شدند که 3 نفر مربی و داور بودند که توانستیم 8 مدال بگیریم که 15 درصد مدال ها نصیب استان شد که شاهد افزایش 400 درصدی کسب مدال بودیم.

علایی مقدم توضیح داد: تهمینه کربلایی اولین مدال آسیایی بانوان را دریافت کرد که افتخار عظیمی بود و علیپور و بهمن عسگری هم پرچم کشور را به اهتزاز درآوردند.

وی افزود: خیز بعدی ما برای مسابقات المپیک بود که محمدرضا مؤذن و بهمن عسگری راه یافتند و شانس مدال طلا در المپیک داریم در حالی که استان های عظیم مدال ندارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر 13 رشته آمایشی برای مردان و 11 رشته آمایشی برای بانوان داریم که تعداد ورزشکاران زن سامان یافته 37 هزار و 330 نفر و مردان 39 هزار نفراست.

وی افزود: در رشته های جودو، ژیمناستیک، تکواندو صندلی خوبی در کشور داریم و در بخش بانوان سومین سال متوالی سنجش مادران و دختران روستایی را شروع نموده ایم و ورزش قهرمانی بانوان را جدی گرفته ایم.

راه اندازی 130 خانه ورزش روستایی

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین توضیح داد: به منظور توزیع عادلانه امکانات ورزشی تا به امروز 130 خانه ورزش روستایی در مناطق مختلف راه اندازی شده که 66 مورد در حوزه انتخابیه قزوین، البرز و آبیک است.

وی گفت: امسال نیز راه اندازی 30 خانه ورزشی روستایی در دستور کار است و در صورت لزوم با نظر نمایندگان آمادگی داریم در هر روستا این امکانات را ایجاد کنیم.

علایی مقدم گفت: برای یاری به اشتغال ورزشکاران تعداد 20 طرح با یک میلیارد و 400 میلیون تومان حمایت اجرا شده است.

افزایش 25 هزار مترمربع فضای ورزشی

وی افزود: در سه سال اخیر 25 هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان قزوین اضافه شده که 19 هزار مترمربع آن در سه شهرستان قزوین، البرز و آبیک است.

علایی مقدم یادآور شد: در واگذاری طرح های نیمه تمام ورزشی شاخص هستیم و 5 پروژه تا به امروز واگذار شده است.

وی بیان نمود: امسال زمین چمن مصنوعی مینودر و خانه جوان کورانه و در شهرستان البرز ساختمان اداری الوند، خوابگاه ورزشی، زورخانه شریف آباد. چمن مصنوعی در آبیک و سالن کوندج در دستور راه اندازی است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: سرانه ورزش در استان پایین است و در برنامه چهارم باید یک متر و برنامه پنجم به یک متر و 20 سانت می رسید که در حال حاضر در قزوین 44 سانتیمتر، آبیک 94 سانتیمتر و البرز 17 سانتیمتر است.

اولویت ما تکمیل طرح های نیمه تمام است

وی بیان نمود: مهمترین اولویت ما در امسال تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی بویژه سالن سرپوشیده شش هزار نفری و پیس دو و میدانی است.

علایی مقدم افزود: در سال گذشته در 130 رقابت ورزشی میزبان بودیم و در صورت تکمیل سالن شش هزار نفری قادریم مسابقات بین المللی را هم میزبانی کنیم.

وی گفت: قزوین می تواند میزان مسابقات ملی و جهانی باشد و این کار احتیاجمند تسریع در ساخت سالن شش هزار نفری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین توضیح داد: در آبیک یک استخر نیمه تمام با حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی متعلق به شهرداری است که تکمیل آن 8 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد و آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

وی گفت: سهم اعتبارات ملی در ورزش باید بیشتر گردد تا بتوانیم سالن سرپوشیده و پیست دو و میدانی را بسرعت تکمیل کنیم.

علایی مقدم افزود: با تصویب مجلس 27 صدم درصد از محل ارزش افزوده به ورزش اختصاص داده شد که از سهم 14 میلیارد تومانی استان در سال گذشته فقط 8.5 درصد معادل یک میلیارد و 400 میلیون تومان دریافت کردیم که پاسخگو نبود.

وی گفت: اعتبارات مصوب استانی ما 20 میلیارد تومان و اعتبارات ملی حدود 14 میلیارد تومان بود که فقط 8 میلیارد تومان تخصیص یافت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خواهان حمایت نمایندگان برای تسریع در اجرای طرح های عمرانی و ورزشی در استان شد.

.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1109

به "تکمیل سالن سرپوشیده شش هزارنفری و افزایش سرانه ورزش در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل سالن سرپوشیده شش هزارنفری و افزایش سرانه ورزش در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید