مزایای خرید و سفر با بلیط قطار رجا چیست؟

به گزارش مجله همراهان، یکی از مهم ترین شرکت های ریلی کشور، شرکت رجا می باشد. این شرکت در حال حاضر قسمت عمده ای از جا به جایی مسافرین بین مقصدهای مختلف را انجام داده و این موضوع نیز به علت امکانات و خدمات خوبی است که به وسیله رجا ارائه شده است.

مزایای خرید و سفر با بلیط قطار رجا چیست؟

این شرکت از جمله بزرگ ترین شرکت های مسافربری در ایران است و قدمت زیادی دارد. موضوعی که ما در این متن قصد داریم در خصوص آن با شما صحبت کنیم، امکاناتی است که مسافرین دارای بلیط قطار رجا از آنها برخوردار می باشند.

معرفی قطار رجا

تا قبل از سال 1376 در ایران تمامی خدمات ریلی اعم از جا به جایی مسافران در راستاهای مختلف و حمل بار همگی تحت کنترل و اختیار شرکت راه آهن ایران بود اما از همین سال به بعد و با جدا شدن ناوگان حمل مسافر از حمل و جا به جایی بار یکی از اولین شرکت هایی که در این زمینه تاسیس شد، شرکت خصوصی رجا بود.

در واقع رجا یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین شرکت های حمل و نقل مسافر در ناوگان ریلی ایران است که در حال حاضر هم بیش از 1000 کارمند در خود دارد. این شرکت دارای قطارهای مختف و متفاوتی است که امکان خرید بلیط قطار رجا را برای سلیقه ها و طیف های گوناگونی از مردم شامل می شود.

درباره شرکت رجا باید این نکته را بدانید که در حال حاضر قطارهای زیادی تحت نظارت این شرکت در زمینه حمل و نقل ریلی فعالیت می کنند.

شرکت رجا با داشتن قطارهای خوب و حتی مجلل در بین شرکت هایی که خدمات ریلی را ارائه می دهند، معروف و زبانزد است.

از خصوصیات شرکت رجا این است که که نیروهای کارآزموده و با تجربه ای در این شرکت به دور هم جمع شده اند و در ارائه خدمات مناسب به مسافران همیشه کوشا هستند.

رجا با داشتن پرسنل کارا و با تجربه در کنار قطارهای مختلف و متنوع و همچینین سیستم منظم و به روزش، امروزه تبدیل به انتخاب خیلی از کسانی که می خواهند با قطار سفر کنند شده است.

همین حالا برای رزرو آنلاین بلیط قطار اقدام کنید

سرویس قطار رجا

موضوع جالبی که در خصوص امکانات قطار رجا می توان بیان نمود، سرویس هایی است که به وسیله این شرکت ارائه می شود. شرکت رجا در قطارهایی که کوپه های چهار تخته، شش تخته، جایگاه و یا سالنی هستند امکانات خود را ارائه می دهد.

افرادی که بلیط قطار رجا در سرویس چهار تخته را خریداری نموده اند باید هزینه بیشتری را برای آن پرداخت کنند و کسانی که بلیط قطار رجا در سرویس سالنی و یا جایگاه را خریداری می کنند باید هزینه کمتری برای خرید بلیط پرداخت کنند.

سرویس چهار تخته

سرویس چهار تخته شرکت رجا نیز خود شامل چند کلاس و درجه بندی می باشد. این کلاس ها شامل کلاس 1، 2 و 3 هستند و کلاس دیگری این سرویس نیز شامل کلاس ویژه است. قطارهای سبز، سیمرغ، قطار پنج ستاره زندگی و سریر از جمله قطارهای کلاس ویژه شرکت رجا می باشند.

در کلاس درجه یک سرویس چهار تخته شرکت رجا، قطارهای غزال و پلور سبز قرار دارند. در کلاس 2 از سرویس چهار تخته، نیز شامل دو سرویس لوکس چهار تخته و البرز می باشد. در کلاس 3 چهار تخته شرکت رجا نیز سرویس چهار تخته خلیج فارس قرار گرفته است.

سرویس شش تخته

افرادی که بلیط قطار رجا در سرویس های 6 تخته را خریداری نموده اند باید هزینه کمتری در مقایسه با کسانی که بلیط خود را در سرویس چهار تخته رزرو نموده اند، پرداخت کنند. به بیان دیگر می توان این گونه گفت که قطارهای 6 تخته از قطارهای 4 تخته شرکت رجا مقرون به صرفه تر هستند و امکاناتی که در آنها ارائه می شود از چهار تخته ها کمتر می باشد.

سرویس 6 تخته نیز به سه کلاس 1، 2 و 3 درجه بندی می شود. در کلاس 1، قطارهای میلاد، در کلاس 2 سرویس 6 تخته قطار پارسی و در سرویس 6 تخته کلاس 3 قطار زاگرس وجود دارد.

سرویس سالنی

از دیگر سرویس های شرکت رجا، سرویس سالنی است و آن نیز شامل سه کلاس و درجه بندی می باشد. کلاس های این سرویس نیز شامل کلاس ویژه، کلاس 2 و کلاس 3 است.

در کلاس 2، قطار صبا و ارم، در کلاس 3، سرویس های اتوبوسی و معمولی و در کلاس ویژه نیز نام قطار تندروی پردیس به چشم می خورد.

خدمات شرکت رجا

افرادی که بلیط قطار رجا را درست دارند، می توانند از یکی از امکانات ارائه شده به وسیله این سرویس استفاده کنند. از جمله امکانات ارائه شده به وسیله سرویس رجا می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • فروش غذا
  • امکان سفارش غذا
  • پذیرایی در موقع ورود
  • ارائه سرویس خواب و ملزومات مربوط به آن
  • ویلچر
  • سیستم تهویه
  • ارائه پذیرایی رایگان
  • آب آشامیدنی
  • توالت فرنگی
  • سیستم تصویری مانند مانیتور و تاچ اسکرین
  • اینترنت
  • جعبه یاری های اولیه
  • توزیع نشریه های متفاوت
  • امکان سفارش غذا

موضوعی که در خصوص امکانات موجود در قطارهای رجا باید مورد توجه قرار گیرد آن است که قطارهایی که در کلاس ویژه قرار دارند اغلب امکاناتی که در فوق گفته شد ارائه می شود، اما در قطارهای که در کلاس های معمولی قرار دارند، مانند قطارهای اتوبوسی، بعضی از این امکانات به مسافرین ارائه می شود.

از دیگر امکاناتی که به وسیله این شرکت ارائه می شود، جا به جایی خودرو است. انتقال خودرو بین راستاهای مختلف به وسیله این شرکت اجرا شده و شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این شرکت مراجعه نموده و اطلاعات مورد احتیاج را از آنجا دریافت کنید.

بعضی امکانات خاص و ویژه در قطارهای رجا

خدماتی که در زیر نام آنها را می بریم در بعضی از قطارهای شرکت رجا ارائه می شود. این خدمات خاص و ویژه به این توضیح می باشند:

  • در بعضی قطارهای شرکت رجا، مسافرین می توانند از مایکروفر استفاده کنند. این دستگاه، مناسب گرم کردن غذا بوده و افرادی که اهل خوردن غذاهای بیرونی نیستند می توانند غذای مورد احتیاج خود را در منزل تهیه نموده در مایکرووی که در قطار فراهم شده است، آن را گرم نموده و میل کنند.
  • امکان استفاده از حمام نیز امکان خاص دیگری است که در بعضی قطارهای شرکت رجا زمینه انجام آن فراهم شده است.
  • چنانچه به تنهایی سفر می کنید و دوست دارید کاملا راحت باشید توصیه می کنیم اگر خانم هستید بلیط قطار رجا را در کوپه مخصوص خانم ها و اگر آقا هستید بلیط خود را در قسمت مخصوص آقایان رزرو کنید. البته خانم هایی که فرزند پسر دارند و فرزند آنها بیش از 6 سال سن دارد نمی توانند برای خود و فرزندشان در کوپه مخصوص خانم ها بلیط خریداری کنند.
  • اگر دوست دارید در حین مسافرت در قطار کتابی مطالعه کنید و یا روزنامه ای به دست گرفته و آن را بخوانید، می توانید از مهماندار قطار درخواست کنید یک جلد کتاب و یا یک مجله در اختیار شما قرار دهید. با این امکان خاص و ویژه می توانید اوقاتی که هیچ کار خاصی برای انجام دادن در قطار ندارید به برترین شکل ممکن صرف نموده و وقت خود را بی فایده تلف نکنید. در بعضی قطارهای شرکت رجا یک کتابخانه وجود دارد، اما در بعضی دیگر باید از مهماندار قطار خواهش کنید تا یک کتاب در اختیار شما بگذارد.
  • در قطارهایی که شرایط و امکانات برای گوش دادن به موسیقی و دیدنی فیلم فراهم شده است، می توانید از مهمانداران قطار خواهش کنید یک دستگاه هدفون در اختیار شما قرار دهند تا به راحتی و بدون آنکه برای بقیه هم کوپه ای هایتان مزاحمت ایجاد کنید، موسیقی گوش نموده و یا فیلمی که دوست دارید را دیدن کنید.
  • در بعضی قطارهای شرکت رجا، رستورانی دایر است که می توانید برای صرف غذا و یا یک نوشیدنی خوشمزه به آنجا مراجعه کنید. البته مهماندارهایی که در قطار مشغول به خدمت هستند نیز می توانند آنچه که احتیاج دارید را به درب کوپه شما برسانند.

راستاهای شرکت رجا

شرکت رجا در راستاهای متفاوت در کشور به ارائه خدمات به مسافرین می پردازد. این قطار در حال حاضر در راستاهای تهران به خواف، مشهد، اهواز، ساری، مهاباد، ارومیه، زاهدان، تبریز، بندرعباس، شیراز، اصفهان، طبس و راستا برعکس در حال ارائه خدمات به افرادی است که بلیط قطار رجا را خریداری نموده اند.

از دیگر راستاهای این قطار می توان به راستا مشهد به اراک، شیراز، کرج، زنجان، کاشان، اهواز، همدان، ساری، اصفهان، شیراز، قم، ملایر و برعکس نیز مسافرین را جا به جا می کند. این شرکت در راستا اصفهان به زاهدان و بندرعباس نیز اقدام به نقل و انتقال مسافرین نموده و در این راستا نیز خدمات خوبی ارائه می دهد.

علاوه بر تمام راستاهایی که بین استانی و به وسیله شرکت رجا انجام می شود، در بعضی استان ها مانند استان های یزد، گرگان و مازندران نیز می توان شاهد فعالیت قطارهای شرکت رجا بود. این شرکت در این چند استان، قطارهای داخلی در نظر گرفته و اقدام به جا به جایی کالا و مسافرین می کند.

بلیط قطار رجا را از کجا تهیه کنیم؟

راه های مختلف و شرکت های متنوعی برای تهیه این بلیط وجود دارد. ولی یکی از برترین راه هایی که می توانید بلیط قطار رجا را در راستا قطارهای این شرکت رزرو کنید، مراجعه به خبرنگاران است.

در واقع شما می توانید با مراجعه حضوری، اقدام به وسیله وب سایت آنلاین و یا نصب اپلیکیشن موبایلی خبرنگاران بر روی گوشی موبایل خود؛ خیلی راحت و سریع و البته مطمئن بلیط قطار خود را خریداری نمایید.

قطار پردیس تندرو رجا

یکی از گزینه هایی که برای خرید بلیط قطار رجا در برابر شما وجود دارد این است که از قطارهای تندوری این شرکت به نام پردیس بهره ببرید. در واقع این قطار که کاملا کششی است در حال حاضر یکی از قطارهای بسیار پر سرعت در ایران است.

این قطار دارای دو مدل اتوبوسی و سالنی است.

قطار پردیس تندرو با سرعت 160 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. به طور مثال؛ قطار پردیس در راستا تهران به مشهد این راستا را 8 ساعته طی می کند.

قطار پردیس تندرو در حال حاضر در راستاهای:

تهران به قم

تهران به مشهد

تهران به یزد

مسافرانی را که قصد سفر به این راستاها را دارند، جا به جا می کند.

این قطار دارای جایگاه هایی است که ساختاری هواپیمایی دارند و دارای طراحی داخلی مدرنی می باشند.

درهای این قطار برقی هستند و همین باعث کاهش سر و صدای واگن ها شده است.

قطارهای پردیس در برابر سرما و گرما کاملا عایق هستند و دارای سیستم صوتی و تصویری و پخش موسیقی و فیلم می باشد.

اگر بخواهید در این قطار هدفون هم در اختیار شما می گذارند.

از دیگر امکانات داخلی این قطارها می توانیم از:

  • جعبه یاری های اولیه
  • سرویس بهداشتی
  • خدمات مهمانداران
  • وعده پذیرایی

نام ببریم.

همین حالا برای رزرو آنلاین بلیط قطار اقدام کنید

قطار کلاس ویژه زندگی رجا

قطار زندگی در کلاس ویژه رجا یکی از مجلل ترین و پر امکانت ترین هتل هایی است که در ناوگان رجا موجود است.

سفر با قطار زندگی برای سفرهای خانوادگی مناسب است.

ظرفیت این قطار 300 نفر است.

مسافرینی که با خرید بلیط قطار رجا کلاس ویژه زندگی را برای سفر خود انتخاب نموده اند، این قطار را همانند یک هتل مجلل متحرک توصیف نموده اند!

این قطار در راستا تهران به مشهد مسافران را به صورت رفت و برگشت جا به جا می کند.

با توجه به اخبار قرار است که این قطار به صورت رفت و برگشت در راستا تهران به شیراز هم افتتاح شود.

از مشخصات این قطار این است که دارای کوپه های 4 تخته و با ظرفیت 4 نفر هستند.

این کوپه ها همگی دارای سرویس خواب مجهز و بسیار تمیز، 2 مانیتور 18 اینچی، سیستم های صوتی و تصویری، سیتم تهویه هوای مطبوع و سیستم احضار مهماندار هستند.

از جمله امکانات این قطار می توانیم به:

  • کتابخانه ای کوچک
  • سرویس های بهداشتی
  • پذیرایی
  • نوشیدنی های سرد و گرم

اشاره نماییم.

قطار سیمرغ رجا

قطار دیگری که می خواهیم از ناوگان ریلی رجا به شما معرفی نماییم، قطار سیمرغ است.

این قطار که در راستا تهران به مشهد فعالیت می کند، این راستا را تنها در 10 ساعت می پیماید.

از جمله امکانات این قطار این است که واگن هایی 8 کوپه ای دارد که در هر کوپه آن 4 مسافر جا به جا می شوند.

این قطار نامش در کنار قطار زندگی قرار گرفته و در فهرست قطارهای ویژه رجا واقع شده است.

از لحاظ هزینه ای این قطار دارای هزینه ای کم و معقول است و در عوض امکانات خوبی هم در خود دارد.

از جمله ویژگی های این قطار می توانیم به شیشه های دو جداره این قطار اشاره کنیم که محیطی آرام و بی سر و صدا را در این قطار به وجود آورده اند.

کوپه های این قطار دارای سیستم تهویه هستند و هر کدام 4 تخت راحت در خود دارند.

در هر کوپه این قطار پریز برقی 220 ولتی وجود دارد که برای شارژ وسایل الکترونیکی شما در این کوپه ها قرار گرفته است.

مانیتور برای امکان پخش فیلم و موسیقی در این کوپه ها از دیگر امکانات کوپه های سیمرغ هستند.

از جمله امکانات و مزایایی که شما در سفر با سیمرغ از آن ها بهره مند می شوید می توانیم به:

  • سرویس بهداشتی
  • ویلچر برای افراد با محدودیت جسمانی
  • پزشک
  • جعبه یاری های اولیه
  • مهماندار

اشاره نماییم.

قطار میلاد رجا

از ویژگی های قطار میلاد رجا این است که این قطارها 6 تخته هستند و دارای امکانات بسیار مناسبی هستند.

این قطار برای مسافرت های خانوادگی مناسب است و دارای امکانات خوبی می باشد.

قطار میلاد در راستاهایی همانند:

تهران به طبس

تبریز به مشهد

تهران به خواف

تهران به تبریز

مسافران را جا به جا می کند.

از امکانات این قطار می توانیم به دمپایی اسپیلر، سرویس های بهداشتی، شیشه های دو جداره، سیستم های صوتی و تصویری، مانیتور، پخش موسیقی، جعبه یاری های اولیه و سیستم تهویه هوای مناسب می باشد.

از دیگر امکانات موجود در واگن قطارهای میلاد می توانیم به:

  • سیستم احضار مهماندار
  • پذیرایی
  • نوشیدنی های سرد و گرم
  • عایق صدا

اشاره نماییم.

قطار طوس رجا

یکی دیگر از قطارهایی که با خرید بلیط قطار رجا می توانید با آن به سفر بروید، قطار طوس است.

در ابتدا باید بگوییم که این قطار در دسته قطارهای مجلل و لوکس در ناوگان ریلی رجا می باشد.

این قطار را به نام های خیام و یا 4 تخته رجا هم می شناسند.

این قطار که 9 کوپه ای است، در هر کوپه آن 4 نفر ظرفیت دارد.

این قطار در راستاهای تهران به مشهد و تهران به تبریز فعالیت می کند.

از امکانات کوپه های این قطار می توانیم به عایق بودن کوپه ها به خاطر دو جداره بودن شیشه ها و بعلاوه دو لایه بودن بدنه قطار، سیستم های صوتی و تصویری، پریز برق 220 ولتی می باشد.

از امکانات واگن های این قطار می توانیم به:

  • سرویس بهداشتی در هر واگن
  • پذیرایی
  • سیستم احضار مهمانداران

را نام ببریم.

قطار صبا رجا

از دیگر قطارهای شرکت رجا باید از قطار صبا که به عنوان دو طبقه ای هم شناخته می شود، نام ببریم.

این قطار در راستاهای تهران به مشهد با صرف 10 ساعت زمان، آزادور به مشهد و تهران به سمنان فعالیت می کند.

این قطار تندرو و در عین حال بسیار مقرون به صرفه است.

قطار صبا دارای تجهیزاتی همانند:

  • سیستم صوتی و تصویری
  • قلاب اتوماتیکی که باعث ضربه گیری درهنگام توقف و حرکت است
  • سیستم تهویه مطبوع
  • شیشه های دو جداره
  • سرمایش و گرمایش مناسب
  • جایگاه های تخت خواب شو
  • زیر سری
  • زیر پایی

اشاره نماییم.

قطار سبز ویژه رجا

قطار بعدی که به شما از ناوگان قطارهای رجا معرفی خواهیم کرد، قطار سبز ویژه است.

این قطار از جمله قطارهای اتریسی و درجه 1 رجا است و از قطارهای ویژه این شرکت محسوب می شود.

این قطارها دارای واگن های 8 کوپه ای با ظرفیت 4 نفره است.

راستا حرکت این قطار در راستاهای مشهد به تبریز و تهران به مشهد است.

این قطار برای سفرهای خانوادگی بسیار مناسب است.

از جمله امکاناتی که شما با خرید بلیط قطار رجا و سفر با قطار سبز می توانید از آن بهره مند شوید این امکانات هستند:

  • شیشه های دو جداره
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیستم های صوتی و تصویری
  • کتابخانه
  • پریز برق 220 ولتی
  • سیستم احضار مهماندار
  • پذیرایی

قطار البرز رجا

از دیگر قطارهای رجا، قطار البرز است که در راستاهایی متفاوت تر از راستاهایی که بالاتر نام بردیم، مسافران را جا به جا می کنند.

این راستاها عبارتند از:

تهران به تبریز

تهران به بندرعباس

تهران به گرگان

تهران به زاهدان

اصفهان به بندرعباس

اگر قصد دارید تا با خانواده به سفر در این راستاها بروید، قطارهای البرز با کوپه های 4 نفره که تخت هم در بالا سر جایگاه ها قرار گرفته است را پیشنهاد می نماییم.

از جمله امکانات این اتاق ها می توانیم به:

  • سیستم تهویه مطبوع
  • ویلچر برای افراد کم توان
  • کتاب و مجله
  • جعبه یاری های اولیه
  • مانیتورهای LCD
  • پذیرایی

اشاره نماییم.

قطار غزال رجا

با خرید بلیط قطار رجا آن هم برای غزال می توانید سوار بر یکی از استنداردترین قطارهای ایران که مطابق با استانداردهای UIC است، سوار شوید.

قطارهای غزال دارای انواع مختلفی مثل؛ اتوبوسی، کوپه ای و VIP می باشند.

این قطارها دارای امکانات مختلفی همانند:

  • سیستم های صوتی و تصویری
  • مانیتورهای مدرن
  • سیستم تهویه
  • سیستم پیغام رسان
  • میز تاشو
  • سرویس های بهداشتی
  • ماکروفر
  • آب سرد کن
  • یخچال
  • سیستم احضار مهماندار

و بسیاری از امکانات دیگر می باشد.

قطار پلور سبز رجا

یکی از قطارهایی که می توانید با خرید بلیط قطار رجا سوار آن بشوید، پلور سبز است.

این قطار رومانیای و مجلل و از جدیدترین قطارهای ایران است. هر واگن این قطار دارای 10 کوپه 4 نفره است.

قطار پلور در راستا: اصفهان، اهواز و شیراز فعالیت می کند.

در این قطار تجهیزات و امکاناتی همانند:

  • سرویس های بهداشتی
  • شیشه های 2 جداره
  • عایق های حرارتی
  • سیستم صوتی و تصویری
  • مجله و کتاب
  • پریز برق 220 ولتی
  • وعده پذیرایی رایگان

موجود است.

قطار خلیج فارس رجا

از دیگر قطارهای رجا که می توانید در راستاهای متنوع و مختلفی از آن استفاده نمایید، قطارهای کوپه ای خلیج فارس است.

راستاهایی که این قطار در آن فعالیت می کند عبارتند از:

تهران به مهاباد

تهران به تبریز

تهران به اصفهان

تهران به مراغه

قزوین به مشهد

تبریز به مشهد

در این قطار که هر واگنش ظرفیت 44 نفر را دارد، امکان پذیرایی، سیستم های صوتی و تصویری، سرویس بهداشتی و عایق سرما و گرما موجود است.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 شهریور 1401 بروزرسانی: 13 شهریور 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2168

به "مزایای خرید و سفر با بلیط قطار رجا چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای خرید و سفر با بلیط قطار رجا چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید