سفر در 100 سال آینده چه تغییری خواهد کرد؟

به گزارش مجله همراهان، سفرهای 100 سال آینده

برای اینکه بتوانید سفرهای 100 سال آینده را تصور کنید باید کمی قوه تخیل خود را بالا ببرید. بسیاری از دانشمندان پیش بینی می کنند که تا 83 سال دیگر یعنی تا قرن بعدی سفر در زمان نه تنها امکان پذیر شده است بلکه بسیار عادی شده است. هم اکنون تکنولوژی استفاده از iPad ها در اتاق های هتل، راحتی بیشتری را برای مسافران به وجود آورده است. در ادامه و مطلب زیر مجله خبرنگاران آن چه را که در سفرهای 100 سال آینده امکان پذیر می شود و رخ خواهد داد را برای شما توصیف می کند. خیلی از مطالبی که گفته می شود هم اکنون کشف شده اند و در پی خود پیشرفت های بعدی را خواهند داشت.

سفر در 100 سال آینده چه تغییری خواهد کرد؟

سفر در سال 2030

در 15 سال آینده، پیشرفت های دیجیتالی جستجوها، برنامه ریزی ها و رزرو سفرها را به یک تجربه بی نظیر و بصری برای هر کدام از ما تبدیل خواهد کرد. دیگر رزرو تور و سفر به آسانی خرید یک کتاب از سایت های اینترنتی شده است.

در آینده به جای اینکه برای رزرو هواپیما و هتل به پشت کامپیوترتان بروید، پیش بینی می شود که هر کدام از ما در درون انگشتر یا دستبند خود یک منشی الکترونیکی داشته باشیم. شخصی به هر شکلی که ما دوست داریم به صورت هولوگرام در هوا ظاهر شود و تمام درخواست های اینترنتی ما را انجام دهد. حتی قیافه این شخص را خودمان می توانیم انتخاب کنیم.

سایت های رزرو پرواز معتقد هستند که در آینده نیاز به گیت های پرواز و چک این در فرودگاه ها برطرف خواهد شد. شما حتی می توانید چمدان و وسایل خود را در هر جایی از فرودگاه که مایلید رها کنید و تکنولوژی تازه به طور اتوماتیک چمدان شما را حرکت خواهد داد.

استیو توز Steve Tooze مدیر پروژه های مخصوص در آزمایشگاه آینده راجع به سفرهای 100 سال آینده می گوید: تجهیزات دیجیتالی تازه از جمله تشخیص چهره از روی چشم و صورت نیاز به پاسپورت و کارت شناسایی را از بین می برد و در فرودگاه ها و سفرهای برون مرزی دیگر به هیچ عنوان معطل نخواهید شد. حتی دستگاه های چک کردن وسایل و بار نیز تغییر خواهد کرد به طوری که همزمانی که شما در حال رد شدن از مرز هستید و با چند قدم تمام وسایل شما اسکن می شود. دیگر نیازی به در آوردن لباس و کفش در گیت های ورودی فرودگاه ها نخواهید داشت. در حقیقت ما برای این تجهیزات نیازی نداریم که حتماً چند دهه صبر کنیم. برای مثال، در فرودگاه اینچون سئول در کره جنوبی، به زودی یک سیستم مهاجرت بیومتریک، با استفاده از شناسایی چهره و ماشین قابل خواندن گذرنامه و در فرودگاه سنگاپور شانگی T4، سیستم های مهاجرت بیومتریک فراوانی استفاده می شود.

و در حالی که سفر به فضا را تا سال 2030 شاهد خواهیم بود، انتظار می رود که بسکمک از هتل ها به زیر آب ها منتقل شوند. اگر چه امروزه اتاق های زیر آب لوکس به ندرت دیده می شوند اما همانند پروژه هتلWater Discus Hotel دبی کم کم شاهد تغییر نمای هتل ها و ورود به دنیای زیر آب خواهیم بود.

سفر در سال 2050

کارخانه جات هواپیمایی از جمله ایرباس، برای سال 2050 پیش بینی کرده اند که صنعت هواپیمایی به کل تغییر خواهد کرد و هواپیماها چیزی شبیه آنچه که در فیلم های علمی تخیلی می بینید خواهد شد. بر طبق گفته های این کمپانی، مسافران در این هواپیماها بر روی جایگاه هایی خواهند نشست که خستگی را از تنشان بیرون می آورد، برای آن ها ویتامینه و نوشیدنی سرو می کند و حتی نسیمی با عطر بوی درخت کاج یا دریا را به سمت آن ها می فرستد.

اگر عاشق دیدن نمای بیرون از هواپیما هستید، می توانید سوار هواپیماهایی با پنجره های پانورامیک شوید که حتی از طرفی شفاف نیز می شوند. جایزه این تکنولوژی، نمایی 360 درجه از نماهای مجذوب کننده دنیای بیرون و هر جاذبه ای است که از بالای آن می گذرید. تحقیقات هواپیمایی ایرباس می گوید که به طور میانگین هر پروازی حدود 13 دقیقه کوتاه تر خواهد شد. در نتیجه می توان در مصرف میلیون ها تن سوخت صرفه جویی کرد.

گزارش سفر در آینده ای که از طریق شرکت اسکار اسکنر ارائه شده است بیشتر بر روس سفرهای فضایی تمرکز کرده است. این شرکت می گوید که در آینده بیشتر افراد تعطیلات خود را در سفرهای فضایی می گذرانند. این شکرت تخمین می زند که برای افراد ثروتمند و لوکس تا سال 2030 یا شاید هم 2050 سفر به فضا عادی خواهد بود. شاید حتی مردم با سطح مالی میانه هم بتوانند تا آن زمان به این گونه سفرها بروند. دانیل بوروس، آینده نگر این شرکت، در این گزارش می گوید: ما قادر خواهیم بود سفرهای مقرون به صرفه تری به فضا را رزرو کنیم. می توانیم به آنجا برویم و تا هر زمان که می خواهیم برای لذت بردن آنجا بمانیم.

چه بخواهیم و چه نخواهیم در آینده انسان ها بر روی ماه زندگی خواهند کرد. شرکت اسکای اسکنر می گوید که با پرواز در فضای گردان با ارتفاع پایین می توانیم فاصله بین سیاره ای تا ماه را کاهش دهیم. در مورد کشتی فضایی گالاکتیک Virgin Galactic، این کشتی می تواند در مدت 2.5 ساعت به دور زمین بچرخد. در حال حاضر یک مسافر پرواز عادی از لندن به سیدنی را در مدت 2.5 ساعت طی می کند. اگر تکنولوژی هوافضا پیشرفت کند، این موضوع به زودی محقق خواهد شد. اگر این نوع تکنولوژی پیشرفت کند حتی سفرهای بین قاره ای نیز در زمان بسیار کوتاه تری انجام خواهد گرفت.

تا اواسط دهه آینده طراحی داخلی هواپیماها شباهت بسیار اندکی با چیزی که اکنون می بینید خواهد داشت.

سفر در سال 2100

در قرن آینده، آسمان کاملاً مکانی بسیار شلوغ و محدود می شود. یعنی به قول ما ایرانی ها دیگر جایی برای سوزن انداختن نیز در آسمان نمی ماند. به گفته محققان آزمایشگاه های آینده و گزارشات تازه آن ها، تعطیلات فراوان، ماشین های هواپیما غول پیکر، جزایر متحرک ساخته شده به دست انسان و اتاق های هوشمند هتل ها، در 100 سال آینده به مکان هایی عادی و عمومی تبدیل خواهند شد. ساحلی را تصور کنید که با اتاق های هتل شناوری در دسترستان است و از مکانی به مکان دیگر حرکت می کند.

تصور کن خط ساحلی با استراحتگاه شناور که می تواند از مقصد به مقصد حرکت کند. این دقیقاً همان آینده ای است که در آن تعطیلات تامپسون Thomson در مورد آن صحبت می شود.انرژی پایدار تا سال 2030 همه گیر شده است و در نتیجه شما برای 100 سال آینده جزایر شناور و اتاق های هتلی را تصور کنید که خودشان انرژی، آب و غذای خودشان را تولید می کنند. در یک ایده که برای هتل ها در سفرهای 100 سال آینده تصور شده است، اتاق ها همانند یک کشتی کروز فضایی در آسمان هستند و هیچ گونه ردی در زمین بر جای نمی گذارند و حتی هیچ زباله ای نیز تولید نمی کنند.

در اتاق های هتل، همه چیز به صورت اتوماتیک و بسیار شخصی خواهد شد.

بسکمک از هتل ها در حال حاضر شروع به نصب چراغ ها، بلندگوها و امکانات خدماتی در اتاق هایشان کرده اند که از طریق دستگاه های iPad کنترل می شوند. این امکانات تنها در دهه های آینده در بین مردم محبوبیت و رشد می کنند. اما یان پریسون، متخصص آینده شناسی، پیش بینی می کند که اتاق های هتل در آینده این تکنولوژی را یک گام بیشتر به جلو پیش می برند. به نظر وی، ما در سفرهای 100 سال آینده می توانیم از اتاق خواب های هتل انتظار بالشت هایی با تکنولوژی ماساژ و کمک کننده به خواب، سیستم های دیجیتالی هولوگرافی نشان دهنده مربیان شخصی یا حتی دوستان و خانواده در حالت 3 بعدی و خیلی موارد دیگر را انتظار داشته باشیم.

در آینده پروازهای طولانی برای رفتن به جایی که می خواهید را فراموش کنید. طبق گفته دکتر مری ژاکلین رومرو از دانشکده فیزیک و نجوم دانشگاه گلاسکو، در سفرهای 100 سال آینده و تا سال 2080 تله پورت افراد به هر نقطه ای که بخواهند تبدیل به یک رویداد روزانه و عادی می شود او می گوید: یک مورد خوب در مورد تله پورت کردن این است که هیچ قانونی اساسی وجود ندارد که به ما بگوید این کار را نمی توانیم انجام دهیم و تمام تکنولوژی های پیشرفته ای که در فیلم ها می بینیم تا سال 2080 برآورده می شوند.

منبع: dailymail.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 2041

به "سفر در 100 سال آینده چه تغییری خواهد کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر در 100 سال آینده چه تغییری خواهد کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید