جذابیت کاشی شیشه ای در طراحی آشپزخانه

به گزارش مجله همراهان، استفاده از کاشی شیشه ای برای آن دسته از افرادی که به دنبال یک طراحی زیبا و متفاوت برای آشپزخانه هستند، انتخاب بسیار مناسبی می باشد. استفاده از این کاشی ها نمای بسیار چشم نوازی در آشپزخانه ایجاد می نماید. آن ها ویژگی های منحصر بفردی دارند که در ادامه به بیان مهم ترین آن ها می پردازیم.

جذابیت کاشی شیشه ای در طراحی آشپزخانه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

چشم نوازی کاشی های شیشه ای

از ویژگی های اصلی و منحصر بفرد این کاشی ها می توان به زیبایی آن ها و ایجاد فضایی کلاسیک در آشپزخانه اشاره نمود. کاشی های سفید رنگ نه تنها در کنار سایر رنگ ها می تواند مورد استفاده قرار گیرد، بلکه بر زیبایی آشپزخانه نیز می افزاید. انتخاب کاشی شیشه ای به رنگ خنثی، هیچ گاه قدیمی نشده و انتخاب مناسبی برای استفاده در آشپزخانه می باشد.

استفاده از کاشی های تیره رنگ

همه افراد به دنبال راهی برای دستیابی به یک طراحی زیبا و چشم نواز در آشپزخانه هستند. یکی از روش هایی که می توان از طریق آن به طراحی این چنین دست یافت، استفاده از کاشی هایی است که رنگ تیره دارند. استفاده از آن ها در طراحی آشپزخانه های مدرن بسیار کاربرد داشته و باعث ایجاد عمق در فضای آشپزخانه می گردد.

طراحی به سبک مدرن

استفاده از این مدل کاشی ها در طراحی مدرن بسیار کاربرد دارند. به این منظور شما می توانید از طیف تیره رنگ این کاشی ها در آشپزخانه استفاده نمایید. استفاده از آن ها باعث ایجاد جذابیت منحصر بفردی در آشپزخانه می گردد و بدون شک چشم هر بیننده ای را محصور می نماید.

طراحی ساده

استفاده از طراحی ساده در هر قسمتی از خانه همواره زیبایی خود را حفظ نموده و هیچ گاه قدیمی نمی گردد. از این رو بهتر است برای طراحی آشپزخانه نیز از یک طراحی ساده و کاربردی استفاده نمایید. به همین منظور پیشنهاد ما به شما استفاده از کابینت های چوبی در کنار این کاشی ها می باشد. استفاده از این کابینت ها در کنار کاشی نه تنها از سادگی برخوردار است، بلکه باعث ایجاد زیبایی در آشپزخانه می گردد.

استفاده از رنگ های خاکستری و آبی

رنگ خاکستری به عنوان رنگی خنثی شناخته می گردد و با همه رنگ ها تطبیق پذیری دارد. استفاده از این رنگ در کنار رنگ آبی باعث ایجاد فضایی چشم نواز می گردد. به همین خاطر این امکان وجود دارد که از کاشی های خاکستری رنگ در کنار رنگ آبی در آشپزخانه استفاده نمایید. به این منظور می توانید از جایگاه های آبی رنگ در آشپزخانه استفاد کنید. به طور قطع انجام این کار باعث ایجاد نمایی متفاوت در آشپزخانه می گردد.

استفاده از سنگ مرمر در کنار کاشی

می توان گفت هیچ چیز به اندازه استفاده از سنگ مرمر در آشپزخانه زیبایی ندارد. استفاده از کاشی در کنار سنگ مرمر باعث ایجاد جذابیتی چند برابر می گردد. این روش برای آن دسته از افرادی که تمایل به طراحی آشپزخانه به سبک کلاسیک دارند، بسیار مناسب می باشد.

استفاده از کاشی آبی رنگ

اگر تمایل به استفاده از کاشی های آبی رنگ در آشپزخانه دارید، بهتر است در انتخاب رنگ کابینت، کفپوش، جایگاه های آشپزخانه و دیگر المان ها از رنگ های خنثی استفاده نمایید. استفاده از رنگ آبی در آشپزخانه یکی از بهترین انتخاب های ممکن می باشد.

استفاده از رنگ های سیاه و سفید

در جهت طراحی آشپزخانه ای لوکس، پیشنهاد ما استفاده از رنگ های سیاه و سفید می باشد. به این منظور بهتر است از کاشی های سیاه رنگ در کنار کابینت های سفید استفاده نمایید. انجام این کار باعث می گردد آشپزخانه ای لوکس در اختیار داشته باشید.

استفاده از کاشی در طراحی بوهمیا

اگر در طراحی آشپزخانه خود از این سبک استفاده نموده اید، می توانید از کاشی های خاکستری رنگ استفاده نمایید. اگرچه این کاشی ها به نظر ساده می آیند اما نمای بسیار زیبایی در آشپزخانه ایجاد می نمایند.

استفاده از موزاییک های تزئینی

هیچ چیز به اندازه استفاده از موزاییک های تزئینی در قسمت دیوار بین کابینتی باعث ایجاد نمایی مدرن نمی گردد. استفاده از این موزاییک ها باعث افزودن بافت، طرح و رنگ به آشپزخانه می گردد. برای ایجاد زیبایی بیش تر این امکان وجود دارد که از تلفیق موزاییک و کاشی های شیشه ای استفاده نمایید.

استفاده از کاشی های طرح دار

استفاده از کاشی های طرح دار نه تنها باعث ایجاد نمایی رنگی می گردد، بلکه استفاده از آن ها به فضای آشپزخانه عمق می بخشد. برای استفاده از این تایل ها و انواع طرح دار آن ها، گزینه های زیادی در مقابل شما وجود دارد و شما می توانید با توجه به سایر رنگ های به کار رفته در آشپزخانه و سلیقه شخصی نمونه ای مناسب از آن ها را انتخاب نمایید.

نکات پایانی

طراحی آشپزخانه از آن جهت که یکی از مهم ترین قسمت های خانه به شمار می آید، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از کاشی های شیشه ای به جای انواع قدیمی آن از جمله ایده هایی است که می توانید در طراحی آشپزخانه استفاده نمایید. این کاشی ها در انواع ساده و طرح دار و رنگ های مختلف وجود دارند و باعث ایجاد نمای متفاوتی در آشپزخانه می گردد. از این کاشی ها می توان در تمامی قسمت های آشپزخانه استفاده کرد. برای مثال می توان از آن ها بر روی دیوار آشپزخانه، دیوار پشت اجاق گاز، دیوار بین کابینتی و غیره استفاده کرد. از آن جایی که این کاشی ها حالت درخشنده دارد و باعث بازتاب نور می شوند، استفاده از آن ها درآشپزخانه های کوچک باعث بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه می گردد. بهتر است از کاشی های رنگ روشن در آشپزخانه های کوچک استفاده نمایید. این امکان برای شما وجود دارد که در صورت تمایل از انواع تیره رنگ آن ها در آشپزخانه های بزرگ بهره ببرید. استفاده از انواع تیره رنگ این کاشی ها باعث ایجاد فضایی دراماتیک در آشپزخانه می گردد. با مراجعه به مجلات دکوراسیون داخلی و منابع آنلاین می توانید به ایده هایی در زمینه چگونگی استفاده از این کاشی ها در آشپزخانه دست یابید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 667

به "جذابیت کاشی شیشه ای در طراحی آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت کاشی شیشه ای در طراحی آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید