حال عمومی بیماران مشکوک به کرونا در گناباد خوب است

به گزارش مجله همراهان، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: چند بیمار مشکوک به کرونا در گناباد بستری شده اند اما تا این لحظه هنوز موارد مثبتی از ابتلا به این بیماری گزارش نشده و حال عمومی بیماران مشکوک به کرونا نیز خوب است.

حال عمومی بیماران مشکوک به کرونا در گناباد خوب است

جواد باذلی در رابطه با شرایط ویروس کرونا در گناباد مطرح نمود: از وقتی که موارد مثبت ابتلا به بیماری در قم گزارش شد، کمیته دانشگاهی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کل کشور نیز تشکیل و به همین منظور تصمیماتی اتخاذ گشت و کارگروه هایی نیز برای اجرایی کردن این تصمیمات شکل گرفت.

وی ادامه داد: در شهرستان گناباد نیز موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده اما تا این لحظه مورد مثبتی از ابتلا تائید نشده و حال عمومی بیماران مشکوک نیز خوب است.

وی اعلام کرد: 2 بخش از بخش های بیمارستان علامه بهلول گنابادی که قابلیت جداسازی داشتند با ظرفیت 60 تخت، برای بستری بیماران احتمالی تجهیز شده است و کارکنان این بخش ها نیز آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اضافه نمود: تب، سرفه های خشک و تنگی نفس از علائم آلودگی با ویروس کرونا است که در این میان تنگی نفس بارزترین نشانه ابتلا به بیماری است.

وی تاکید نمود : با توجه به اینکه این بیماری درمان مشخصی ندارد، بهترین راه برای مقابله با آن پیشگیری است و از آنجا که ساختار این ویروس از جنس لیپید و چربی است بهترین روش پیشگیری، شستن دست ها با آب و صابون است و لزومی به استفاده از سایر مواد شوینده و ضدعفونی نماینده ها نیست.

باذلی در رابطه با کمبود ماسک و مواد ضدعفونی نماینده در داروخانه های شهر اظهار کرد: سعی شده است که توزیع ماسک و ضدعفونی نماینده ها از سوی بخش خصوصی خارج شده و توزیع آن فقط به وسیله ارگان های دولتی مربوطه انجام گیرد.

وی گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک در جامعه خیلی رایج شده و تقاضا برای آن هم زیاد است در صورتی که استفاده از ماسک خیلی توصیه نمی گردد و سازمان بهداشت جهانی نیز استفاده از ماسک را بیشتر برای بیماران مبتلا ضروری می داند.

وی در انتها با اشاره به نقش مؤثر رسانه ها در اطلاع رسانی درست و به موقع ، از مردم خواست ضمن رعایت اقدامات پیشگیرانه استاندارد و صحیح، درگیر شایعات و اخبار فضای مجازی نشوند و به منظور آگاهی بیشتر خود و اطرافیان، اخبار و اطلاعات را فقط از منابع موثق و مورد اعتماد پیگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 873

به "حال عمومی بیماران مشکوک به کرونا در گناباد خوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال عمومی بیماران مشکوک به کرونا در گناباد خوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید