آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، موج دوم در اسپانیا ، 10 استانِ ایران در شرایط قرمز

به گزارش مجله همراهان، تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در سراسر دنیا به بیش از 14 میلیون و 334 هزار نفر رسید و شمار مرگ های ناشی از این بیماری همه گیر بیش از 601 هزار نفر ثبت شد.

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، موج دوم در اسپانیا ، 10 استانِ ایران در شرایط قرمز

به گزارش خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن اعلام آخرین آمار ابتلا و مرگ ومیر بر اثر کرونا طی 24 ساعت گذشته، از کاهش فرایند ابتلا و بستری در 2 استان قرمز اطلاع داد. دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: از 27 تا 28 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2166 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 1293 نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 271 هزار و 606 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول 24 ساعت گذشته 188 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 13 هزار و 979 نفر رسید. به گفته وی، تا به امروز 223 هزار و 300 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

لاری همچنین گفت: 3529 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی ادامه داد: تا به امروز 2 میلیون و 123 هزار و 518 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی گفت: استان های آذربایجان شرقی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و فارس در شرایط قرمز قرار دارند.

وی گفت: در استان های خوزستان و زنجان با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد فرایند کاهش در ابتلا و بستری بیماران هستیم.

  • موج دوم شیوع کرونا در اسپانیا

به گزارش یورونیوز، دولت منطقه ای کاتالونیا از میلیون ها ساکن این منطقه خواسته است تا با توجه به افزایش دوباره شمار مبتلایان کووید19 در خانه بمانند. به این ترتیب جمعیت حدودا 4 میلیون نفریِ ساکن کلان شهر بارسلون تنها برای انجام فعالیت های ضروری خانه های خود را ترک می نمایند.

در حال حاضر استفاده از ماسک در سطح شهرها همچنین در فضاهای بستۀ عمومی اجباری است و صاحبان کسب و کارهای غیراساسی نیز می توانند مشتریان خود را تنها با قرار قبلی دیدار نمایند.

سخنگوی دولت منطقه ای کانالونیا در بیانیه ای گفت: برای این که مجبور نشویم در هفته های آینده بار دیگر کل کشور را قرنطینه کنیم، چاره ای نداریم جز این که در این منطقه فعالیت ها را کند نموده و محدودیت های اجتماعی را به اجرا بگذاریم. اگر شیوع ویروس کرونا با همین سرعت ادامه یابد، مجبوریم قدم های جدی تری برداریم.

اسپانیا نهمین کشور دنیا با بیشترین شمار مبتلایان به کروناست؛ تا به امروز بیش از 307 هزار نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و بیش از 28 هزار و 400 نفر نیز از این بیماری جان باخته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1161

به "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، موج دوم در اسپانیا ، 10 استانِ ایران در شرایط قرمز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا ، موج دوم در اسپانیا ، 10 استانِ ایران در شرایط قرمز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید