خاص ترین جاذبه های گردشگری مکزیک کدامند؟

به گزارش مجله همراهان، منطقه سکوت (Zona del Silencio)، عجیب ترین جاذبه گردشگری مکزیک

آیا تا به امروز به جایی قدم گذاشته اید که در آن بدون هیچ دلیل علمی امواج الکترومغناطیسی دریافت نشود، رادیو کار نکند، قطب نما شمال مغناطیسی را نشان ندهد و گیاهان و جانوران دارای جهش های غیر طبیعی باشند؟ در دل بیابان های مکزیک، بین سه ایالت Durango، Chihuahua و Coahuila، منطقه ای به نام منطقه سکوت (zona del silencio) با این ویژگی ها وجود دارد. در سال های گذشته، داستان هایی درباره ریزش سنگریزه های داغ، موجودات فضایی و انواع فعالیت های ماوراء الطبیعه در این منطقه گفته شده است. این منطقه به یکی از مناطق پربازدید برای گردشگران ماجراجو که به دنبال کشف پدیده های عجیب و مرموزاند تبدیل شده است.

خاص ترین جاذبه های گردشگری مکزیک کدامند؟

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

قوس دریایی ال آرکو (El Arco de Cabo San Lucas)

آیا میدانستید نقطه سرانجام زمین در مکزیک است؟ اِل آرکو یک قوس طلایی رنگ آهکی در نوک شبه جزیره باجا (Baja)، در محل تلاقی اقیانوس آرام و دریای کورتز است. به آن نقطه سرانجام زمین هم می گویند. زیرا هنگامی که از این قوس به سمت جنوب نگاه کنید تا جایی که چشم کار می نماید فقط آب می بینید. در واقع خشکی بعدی قطب جنوب است. این قوس از همه جای کابو سان لوکاس قابل مشاهده است. اما می توانید با قایق آن را از نزدیک ببینید. این صخره آهکی حدود 11.5 میلیون سال پیش در اثر فرآیندهای آتشفشانی آخرین دوره زمین شناسی ایجاد شده است.

کانیون مس (Copper Canyon)، گرند کانیون مکزیک

یکی از پربازیدترین جاذبه های گردشگری مکزیک در ایالت Chihuahua است. چیوهوا یکی از شمالی ترین ایالت های مکزیک و با نیو مکزیکو در ایالات متحده آمریکا هم مرز است. کانیون مس واقع در منطقه ای به نام Sierra Madre Occidental قرار گرفته و پر از دره های عمیق است. این کانیون از گرند کانیون معروف هم بزرگتر و عمیق تر است. علت نام گذاری این پدیده های طبیعی خارق العاده، رنگ سبز مسی دیواره های شیب دار دره هاست. این دره ها به دلیل عبور 6 رودخانه از این محدوده که در ریو فورتیو ( Rio Fuerte) به هم می پیوستند، ایجاد شده است. اما امروزه جهت این رودخانه ها را به سوی خلیج کالیفرنیا راهنمایی نموده اند. یکی از جاذبه های گردشگری مکزیک، قطارسواری کانیون مس و لذت بردن از طبیعت زیبای آن است. برای کسانی که به دنبال تفریحات مهیج تر هستند نیز امکان دوچرخه سواری و اسب سواری در این منطقه فراهم است.

چیچن ایتزا (Chichen Itza)

چیچن ایتزا مکزیک، قبلاً یکی از بزرگ ترین شهرهای افسانه ای مایا در مکزیک به حساب می آمد و امروزه به یک منطقه باستان شناسی دیدنی تبدیل شده که سبک های معماری متنوعی را دربرمی گیرد. چیچن ایتزا یکی از شهرهای توریستی مکزیک و از بزرگترین و بهترین سایت های باستان شناسی مرمت شده است. این محوطه باستانی در ایالت یوکاتان (Yucatán) واقع شده و در دوران پیشا کُلمبی، شهری بزرگ به حساب می آمد که مردم مایا آن را به وجود آورده بودند. از جاذبه های دیدنی چیچن ایتزا می توان به قلعه یا اهرام کوکولکان (Pyramid of Kukulkán) و بلندترین مجسمه آن در ارتفاع 30 متری اشاره نمود. دیگر نکته شگفت انگیز این سایت باستانی، رصدخانه 1000 ساله ای است که نشانگر پیشرفت قوم مایاست. ویژگی جالب این بنا، شکاف های باریک دیوارهایش است. به طوری که تنها دوبار در سال اجاره نفوذ نور خورشید به درون ساختمان را می دهند. به این ترتیب کاهنان می توانستند تاریخ دقیق را معین نمایند.

قلعه باستانی تولوم مکزیک (The Ancient Fortress of Tulum)

شهر باستانی تولوم که به عنوان تنها شهر مستحکم قوم مایا در ساحل مشهور است، یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری مکزیک در جزیره یوکاتان است. ویرانه های این قلعه در بالای صخره های 12 متری مشرف به دریای زیبای کارائیب قرار دارند. در نتیجه از ساحل به راحتی قابل مشاهده اند. همچنین تولوم به دلیل داشتن دیوارهای بلندش به عنوان قلعه برای سربازان و مرکزی مذهبی استفاده می شده است. این شهر که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی می رسد، تا زمان ورود اسپانیایی ها در سال 1544 محل سکونت مردم بوده است. در آن آثار باستانی دیگری از جمله معبد فرسکوها (Templo de los Frescos)، با مجسمه ها و نقش برجسته های دیدنی و کاستیلو (Castillo)، بزرگترین ساختمان سایت وجود دارند.

موزه مومیایی های مکزیک (گواناجواتو)

داستان این موزه که در سال 1969 در گواناجواتو آغاز به نمایش مومیایی ها به گردشگران نموده است، به قرن 19 میلادی برمی شود. در سال 1833 به دلیل شیوع بیماری وبا بسیاری از مردم شهر جان خود را از دست داده و دفن شده اند. اما چند سال بعد قانون جدید مالیاتی وضع شد که از اقوام مرده ها برای خاکسپاری دائم آن ها مالیات می گرفتند. اگرکسی این مالیات را پرداخت نمی کرد اجساد اقوامش از خاک بیرون کشیده شده و به سردابی سرد و تاریک منتقل می شد. در نتیجه شرایط آب وهوای شهر بعضی از این اجساد به طور طبیعی به مومیایی تبدیل شده اند. می گویند در سال 1833 برای جلوگیری از شیوع بیماری وبا بعضی از بیماران بدحال را زنده به گور نموده اند. پس هنگام بازدید از این موزه خود را برای دیدن چهره ترسناک و دهان باز مومیایی ها آماده کنید!

منبع: دالاهو
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 670

به "خاص ترین جاذبه های گردشگری مکزیک کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاص ترین جاذبه های گردشگری مکزیک کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید