خبرنگاران آموزش مجازی، سهم معلمان گنبدی در بحران کرونا

به گزارش مجله همراهان، گنبدکاووس - خبرنگاران - شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، معلمان گنبدی را به فکر تهیه فیلم های آموزشی و ارسال برای دانش آموزان و همچنین تدریس آنلاین با استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی انداخت تا دوره طولانی غیبت در کلاس های درس، موجب عقب افتادگی آموزشی آنان نشود.

خبرنگاران آموزش مجازی، سهم معلمان گنبدی در بحران کرونا

چندتن از معلمان گنبدکاووس از حدود یک ماه پیش که کرونا مهمان این شهر شده، با ابتکار و خلاقیت، رشته تدریس و آموزش خود را قطع نکرده و دانش آموزان را همچنان پای کتاب و درس نگه داشتند تا این نسل آینده ساز از قافله درس و مشق عقب نمانند.

یکی از معلمان گنبدی به خبرنگاران گفت: با طولانی شدن تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا، تلاش کردم با برقراری ارتباط با دانش آموزان و اولیای آنها، شرایط آموزش را از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی فراهم کنم.

محمد اردشیری افزود: با تهیه فیلم های آموزشی و ارسال آن برای 24 دانش آموزانم در پایه دوم دبستان، خلا تعطیلی طولانی مدارس را جبران کرده و تلاش کردم مانع از بین رفتن زحمات چند ماهه در کلاس های درس شوم.

اردشیری از دانش آموزان و اولیای آنان خواست با رعایت کامل اصول و توصیه های بهداشت فردی و عمومی که از سوی مسوولان بهداشت و درمان اعلام و از طریق رسانه ها اطلاع رسانی می شود، برای قطع رنجیره ویروس کرونا تلاش کنند.

یکی دیگر از معلمان گنبدی که این روزها از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مشغول آموزش به 15 دانش آموز پایه ششم خود در روستای چپرقویمه از توابع بخش مرزی داشلی برون این شهرستان است گفت: از زمانی که ویروس کرونا سبب تعطیلی مدارس شد به فکر افتادم تا با استفاده از راه های مختلف از جمله تهیه کلیپ های آموزشی و ارسال آن برای دانش آموزان، راستا علم آموزی را ادامه دهم.

میلاد سعادتی، دادن تکالیف به دانش آموزان و دریافت امتحان از آنها از طریق فضای مجازی را از دیگر اقدامات خود برای آموزش برشمرد و افزود: مجموعه این اقدامات با استقبال دانش آموزان و خانواده آنها روبرو شده است.

وی افزود: اگرچه آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی نتایج مطلوب آموزش حضوری بویژه برای مقطع ابتدایی را ندارد اما فایده آن در این شرایط، جلوگیری از ایجاد وقفه و فاصله بین دانش آموز با درس و مدرسه است.

اگرچه شیوه تهیه فیلم آموزشی یا تدریس از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سوی بخش زیادی از جامعه معلمان برای دانش آموزان انجام می شود اما مدیر مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی گنبدکاووس با راه اندازی مدرسه مجازی شیوه دیگری از آموزش را در پیش گرفت.

قربان صادقی به خبرنگاران گفت: در شیوه آموزشی ما که برای پنج روز هفته شامل سه روز آموزش و دو روز رفع اشکال طراحی شده، معلمان بر اساس برنامه اعلام شده و با رعایت توصیه های بهداشتی در مدرسه حضور یافته و با استفاده از تجهیزات آموزشی الکترونیک اقدام به تدریس آنلاین (برخط) دروس می کنند.

وی افزود: دانش آموزان که حضور و غیاب آنها از همین طریق انجام می شود، ضمن بهره مندی از آموزش معلمان، درصورت ایجاد پرسش برای آنها می توانند سوال خود را ارسال و معلم بلافاصله به آن پاسخ می دهد.

صادقی افزود: برخی از معلمان که امکان حضور در مدرسه را ندارند با تهیه فایل های صوتی یا تصویری مطالب را در اختیار مدرسه قرار می دهند تا از طریق کانال ایجاد شده در فضای مجازی به دست دانش آموزان برسد.

وی بابیان اینکه این شیوه آموزش مورد رضایت دانش آموزان و اولیای آنها قرار گرفته گفت: در این شیوه تدریس، انرژی معلمان و وقت 90 دقیقه ای که برای هر درس پیش بینی شده، هدر نمی رود.

این مدیر مدرسه ادامه داد: امروز همه وظیفه داریم در کنار هم باشیم و با استفاده از آموزش های مجازی و ماندن در خانه، سهم خود را در مقابله با ویروس کرونا ادا کنیم.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز گفت: با شیوع ویروس کرونا و احتمال دنباله دار بودن تعطیلی مدارس، نشست هم اندیشی با معاونین، سرگروه ها و کارشناسان آموزشی برای تدوین یک برنامه آموزشی متناسب با شرایط برگزار شد.

کمال الدین نظرنژاد افزود: بر این اساس مقرر شد با استفاده از ظرفیت مدیران، معلمان و کارشناسان همه مقطع تحصیلی، فایل های آموزشی تصویری و صوتی تهیه و از طریق فضای مجازی در اختیار خانواده ها و دانش آموزان مناطق شهری و روستایی گنبدکاووس قرار گیرد.

وی افزود: آموزش از طریق فضای مجازی متناسب با خلاقیت هایی که از سوی معلمان و دانش آموزان صورت می گیرد، برای بخش قابل توجهی از حدود 80 هزار دانش آموز دختر و پسر مدارس دولتی و غیردولتی گنبدکاووس درحال انجام است.

نظرنژاد گفت: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت معلمان مجرب شهرستان، فیلم های آموزشی دروس تخصصی و عمومی را به صورت متمرکز تهیه و از طریق فضای مجازی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.

آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس حدود 81 هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی گوناگون و و حدود 5 هزار فرهنگی شاغل در مدارس دولتی و غیردولتی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 931

به "خبرنگاران آموزش مجازی، سهم معلمان گنبدی در بحران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش مجازی، سهم معلمان گنبدی در بحران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید