خبرنگاران رعایت بهداشت فردی مهم ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است

به گزارش مجله همراهان، ایلام- خبرنگاران- یک متخصص بیماری های عفونی در ایلام گفت: آنالیز های انجام شده نشان می دهد رعایت بهداشت فردی مهم ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

خبرنگاران رعایت بهداشت فردی مهم ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است

دکتر علی نظری در نشست شورای اداری گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین راه های انتقال این ویروس از راه تماس دست با چشم ، دهان و بینی است به همین دلیل شستن مرتب و مکرر دست ها با آب و صابون می تواند موجب از بین رفتن آن گردد.

وی افزود: 200 گونه ویروس در دنیا شناسایی شده است که کرونا ویروس اکنون به نام کویز 19 جهش پیدا نموده است.

این متخصص بیماری های عفونی تاکید نمود: این بیماری بدون علامت خاصی است و در افراد مختلف علائم متفاوتی دارد، افراد کهنسال، دارای بیماری زمینه ای همچون دیابت، سرطان، بیماری های قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند.

دکتر نظری با یادآوری اینکه بیماری کرونا واکسن نداشته و هنوز درمان اختصاصی ندارد، افزود: بر اساس آنالیز عموم افراد جامعه که از نظر سیستم زمینه ای مسئله ای ندارند، در صورت ابتلا به کرونا تهدیدی متوجه آنها نیست.

وی در مورد استفاده از مایعات و مواد غذایی با طبع گرم تاکید نمود: تا دوره بیماری طی گردد این درمان هایی که توصیه می گردد کاربرد ندارد.

این متخصص بیماری های عفونی راه های انتقال ویروس کرونا را به وسیله تنفس و استنشاق هوای آلوده ، سرفه و عطسه افراد مبتلا و دست دادن اظهار داشت و گفت: این ویروس قابلیت ماندگاری بر روی سطوح را دارد.

دکتر نظری افزود: شیوه استفاده بعضی از مردم از ماسک اشتباه است و تنها آنرا بر روی دهان خود می زنند ، این ماسک ها 2 ساعت بیشتر کارایی ندارد و باید دور انداخته گردد، ماسک برای کسی که بیمار است احتیاج است تا موجب جلوگیری از انتشار ویروس گردد.

وی همچنین در مورد استفاده از ماسک ان 95 گفت: این ماسک در شرایط خاص برای کارکنان بیمارستان که با بیماران مبتلا روبرو اند، لازم است.

این متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: ویروس کرونا در آزمایشگاه اختصاصی عمومی قابل تشخیص نیست و طی شرایط ویژه ای باید در آزمایشگاه های تخصصی آنالیز و تشخیص داده گردد ، هیچ کدام از آزمایشگاه های ایلام قابلیت انجام این آزمایش ندارند و برای تایید نمونه ها به تهران ارسال می گردد.

دکتر نظری با تاکید بر اینکه هیچ آنتی بیوتیکی روی این ویروس اثر ندارد، گفت: افراد از حضور در اجتماعات ، دست دادن و روبوسی خودداری و بهداشت فردی را بشدت رعایت نمایند.

وی همچنین از دانش آموزان و دانشجویان و کارمندان و افرادیکه علایم حاد تنفسی دارند، خواست سرکار نروند و در منزل استراحت نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 866

به "خبرنگاران رعایت بهداشت فردی مهم ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رعایت بهداشت فردی مهم ترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید