خطرناک ترین مقاصد گردشگری دنیا

به گزارش مجله همراهان، اگر از آن دسته هستید که ترجیح می دهید تعطیلات خود را با هیجان و کمی ترس بگذرانید، خوب است برخی از مقاصد گردشگری در جهان با این ویژگی ها را بشناسید. برخی از این اماکن به قدری خطرناک هستند که ورود به آنها به صورت مطلق ممنوع است و رفتن به برخی دیگر از آن ها، تنها با حضور راهنمای باتجربه امکان پذیر می باشد. در این مطلب ده منطقه را که در عین جذابیت و شکوه و زیبایی، جزو خطرناک ترین مکان ها در جهان محسوب می شوند، معرفی می کنیم.

خطرناک ترین مقاصد گردشگری دنیا

1. دره مرگ، آمریکا

اگر فرض کنید زمین خانه ما باشد، دره مرگ (Death Valley) در آمریکا اجاق گاز داغ آن محسوب می گردد. این بیابان جذاب، بالاترین دمایی را که در سیاره ما تا این زمان ثبت شده، یعنی 56.7 درجه سانتی گراد را به خود اختصاص داده است. مهم نیست که چقدر سرسخت و مقاوم هستید، خورشید درخشان و گرمای سوزان در دره مرگ، خیلی سریع شما را خسته خواهد نمود. ضروری است بدانید که بدون آب حدبیشتر 14 ساعت در این بیابان زیبا دوام می آورید.

2. صحرای داناکیل، اریتره

دمای بسیار بالا و غیر قابل تحمل - اغلب بالای 50 درجه سانتی گراد- آتشفشان های فعال متعدد و آب گرم هایی که گازهای سمی از آن ها متصاعد می گردد، این منطقه را به مکانی ترسناک تبدیل نموده است. تصور جایی بی رحم تر از صحرای داناکیل اریتره (Eritrea Danakil Desert) در شرق آفریقا سخت است. بیشتر مردم، این محل وحشتناک را جهنم روی زمین می دانند، اما این صحرا همچنان بسیاری از ماجراجویان شجاع را از سراسر دنیا جذب خود می نماید. فقط به خاطر داشته باشید که بازدید از داناکیل به تنهایی و بدون یک راهنمای باتجربه اکیداً ممنوع است.

3. کوه واشنگتن، آمریکا

قله کوه واشنگتن، رکورد سریع ترین بادهای سطحی روی زمین را دارد. بالاترین سرعت ثبت شده در این مکان 327 کیلومتر بر ساعت بوده است. هرچند بادهای قوی، تنها نگرانی این منطقه نیست. دمای هوا تا منفی چهل درجه و بارش سنگین و مداوم برف، این کوه را به مکانی خطرناک تبدیل نموده است. با وجود ارتفاع متوسط 1917 متری، کوه واشنگتن یکی از مرگبارترین قله ها را دارد. فشاری که بدن انسان در این قله متحمل می گردد قابل مقایسه با تجربه حضور در قله اورست است.

4. آتشفشان سینابونگ، اندونزی

آتشفشان سینابونگ (Sinabung Volcano) در جزیره سوماترای اندونزی قرار گرفته است. در این مکان فوران مواد آتشفشانی به کرات رخ می دهد که باعث بی سرپناه شدن هزاران نفر می گردد. شهرها و روستاهای نزدیک، در سال های 2010، 2013، 2014 و 2015 چندین بار با گدازه و خاکستر پوشیده شدند. آخرین فوران عظیم در 27 فوریه 2016 رخ داد. این فوران یک توده کشنده حاوی گازهای آتشفشانی، سنگ و خاکستر در ارتفاع 2500 متری ایجاد نموده و هیچ کس نمی داند فردا ممکن است چه اتفاقی در این مکان رخ دهد.

5. جزیره ایها دا کیمادا گرانده ، برزیل

جزیره ایها دا کیمادا گرانده (lha da Queimada Grande) جایی در ساحل برزیل مخفی شده است. این جزیره که به جزیره مارها معروف شده، در نظر بسیاری از گردشگران ماجراجو، یکی از خطرناک ترین مکان ها بر روی کره زمین به حساب می آید. دلیل این امر ساده است. ایها دا کیمادا گرانده، میزبان سمی تری مار دنیا یعنی مار افعی است. محققان بر این باورند که در هر متر مربع از این جزیره، 5 مار افعی وجود دارد. چندین داستان از افرادی که از طریق این شکارچی مرگبار کشته شده اند، شنیده شده است. یکی از آنها در خصوص نگهبان دریایی است که مورد حمله افعی ها قرار گرفته و بعد از این حادثه دولت برزیل ضمن اتوماتیک کردن فانوس دریایی، بازدید از این جزیره را ممنوع نمود.

6. پارک ملی مدیدی، بولیوی

پارک ملی مدیدی (Madidi National Park) در آمریکا در نگاه اول بسیار تماشایی، اما در واقع بسیار خطرناک است. چرا؟ چون محل زندگی سمی ترین گیاهان دنیا است. تماس با هر کدام از گیاهانی که در این پارک رشد می نمایند، خارش بسیار شدید، بثورات پوستی و سرگیجه ایجاد می نماید. هرگونه بریدگی یا حتی یک زخم کوچک منجر به آلوده شدن بدن انسان به انگل های گرمسیری می گردد.

7. دره مرگ کامچاتکا، روسیه

شبه جزیره کامچاتکا (Kamchatka) در شرق روسیه ، دره مرگ خود را دارد. غلظت بالای گازهای سمی در این دره، تهدیدی جدی برای همه موجودات زنده است. گیاهان و حیوانات سریع می میرند، در حالی که مردم بلافاصله بعد از استنشاق این گاز، احساس ناخوشایندی برایشان پیش می آید، تب و لرز می نمایند و سرگیجه می گیرند.

8. کمپ فیل ها، تایلند

در تایلند صاحب یک مزرعه کروکودیل، بخشی نیمه بسته به نام قلمرو فیل ها (Elephant Kingdom) برای جهانگرد ها ایجاد نموده که می توانند برای بازدید و غذا دادن به کروکودیل ها با یک چوب ماهیگیری به آن جا بروند. بسیاری از تروریست ها نیز کروکودیل ها را با گوشت های آویزان تحریک می نمایند و بعد از بیرون پریدن آن، غذا را دور می نمایند تا حیوان گرسنه را بیشتر ببینند.

9. آتشفشان ارتا الی، اتیوپی

آتشفشان اِرتا اَلی (Erta Ale) در منطقه آفار (Afar) اتیوپی در آفریقا، یکی از خطرناک ترین آتشفشان ها بر روی کره زمین است. زلزله های کوچک به طور مداوم منطقه را تکان می دهد و دره های عظیم و عمیقی را ایجاد می نماید. علت این رویداد وجود دو دریاچه گدازه ای در دهانه قله است. میزان گدازه این کوه به طور پیوسته کم و زیاد می گردد که نتیجه آن لرزش سطح زمین است.

10. دریاچه ناترون، تانزانیا

ممکن است فکر کنید که تصویری از کرات دیگر را می بینید؛ اما نه، این عکس فوق العاده از دریاچه ناترون (Natron) در تانزانیا است. پوسته نمک قلیایی روی سطح دریاچه به قدری خطرناک است که همه موجودات زنده در صورت تماس با آن خواهند مرد. به همین دلیل شنا در این دریاچه اکیداً ممنوع است. البته بوی شدید هیدروژنْ سولفیدی که از سطح آن متصاعد می گردد به شما اجازه نمی دهد که برای مدت طولانی منظره خیره نماینده اش را تحسین کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1456

به "خطرناک ترین مقاصد گردشگری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین مقاصد گردشگری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید