دبیر فدراسیون بسکتبال: حضور حدادی در تیم ملی معین نیست، در راه پیشرفت بسکتبال، ترمز نباشیم

به گزارش مجله همراهان، مسعود عماری دبیر فدراسیون بسکتبال درباره مسائل این روزهای بسکتبال و وضعیت تیم ملی پیش از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی صحبت کرد.

دبیر فدراسیون بسکتبال: حضور حدادی در تیم ملی معین نیست، در راه پیشرفت بسکتبال، ترمز نباشیم

دبیر فدراسیون بسکتبال در گفت وگو با خبرنگاران، درباره شرایط اعزام ملی پوشان به استرالیا و فیلیپین اظهار کرد: کارهای اولیه اعزام ملی پوشان انجام و مدارک جمع آوری شده تا فرآیند دریافت روادید طی گردد. ان شاءالله طبق برنامه کادرفنی اردوی تیم ملی نیز آغاز می گردد تا ملی پوشان کنار هم جمع شوند و پس از تمرین و آماده سازی برای پنجره پنجم انتخابی جام جهانی اعزام شوند. طبق دعوت فدراسیون قطر نیز دو بازی در دوحه با این تیم خواهیم داشت، سپس تیم به استرالیا و پس از آن، مستقیم به فیلیپین می رود.

طباطبایی پیگیر وضعیت حدادی بود

عماری در پاسخ به این سوال که وضعیت حدادی چطور است و آیا به پنجره پنجم می رسد یا نه؟ اعلام کرد: حدادی برای پیگیری روند درمانی اش به ژاپن هم نرفت و کارهای درمانی اش را انجام داد. حتی تمرین هایش را هم آغاز نموده اما می دانیم که روند درمانی کشاله ران یکی از قسمت هایی است که زمان زیادی می خواهد و زود خوب نمی گردد. امیدواریم که او در درجه اول سلامتش را به زودی به دست بیاورد.

او در پاسخ به این سوال که به دو بازی پیش رو می رسد یا نه؟ گفت: هنوز قطعی نمی توان درباره این مورد صحبت کرد و باید ببینیم در ادامه نظر خودش و پزشک چه خواهد بود.

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که چرا در طول درمان حامد حدادی کسی از فدراسیون پیگیر شرایط او نبود تا جایی که ستاره تیم ملی از این بابت گله کرد؟ توضیح داد: من این موضوع را پیگیری کردم و با آقای طباطبایی هم صحبت کردم. آقای طباطبایی تاکید نمود هفته ای نبوده که با حامد صحبت نکند و جویای وضعیتش نباشد. شاید منظور حامد فرد دیگری مثلا من بوده اما آقای طباطبایی به شدت پیگیر وضعیت حدادی بود.

عماری در پاسخ به این سوال که از صمد نیکخواه چه خبر و آیا کاپیتان تیم ملی در پنجره پنجم حضور دارد یا نه؟ اعلام کرد: قطعا کادرفنی با او در تماس است اما به طور دقیق درباره این موضوع اطلاعی ندارم.

جلسه ملی پوشان با طباطبایی با درخواست خودشان بود

او در پاسخ به این سوال که خروجی جلسه ملی پوشان با اعضای کمیته فنی چه شد؟ اعلام کرد: در آن جلسه من هم حضور داشتم و هدف ما این بود که ورزشکاران بیایند و در فضایی خودمانی نظراتشان را بدهند. به هر حال ما مسیر بسیار دشواری تا جام جهانی پیش رو داریم و برای همفکری و پیشرفت جلسه ای برگزار کردیم که ورزشکاران نیز نظراتشان را اعلام نمایند. حالا دوستان فکر نموده بودند که موضوع دیگری بوده که نبود. البته آن موضوع های ماست و دوغ هم نباید مطرح می شد. با این وجود جلسه کاملا فنی بود.

عماری در پاسخ به این سوال که جلسه اخیر ملی پوشان با شخص رئیس فدراسیون درباره چه بوده؟ گفت: این جلسه به درخواست خود ملی پوشان بوده و فرد دیگری در آن حضور نداشت. خصوصی بود وگرنه من هم دعوت می شدم. به همین دلیل از صحبت های درون آن اطلاعی ندارم.

پس از جلسه ملی پوشان با اعضای کمیته فنی اطلاعات مختلفی از جلسه منتشر شد. دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که چرا اتفاقات درون جلسه به طور کامل رسانه ای نمی گردد تا اگر مسئله ای وجود دارد حل گردد؟ اظهار کرد: به هرحال برخی موارد باید بین خودمان حل گردد. اگر قرار بود همه چیز رسانه ای گردد خبرنگاران هم در جلسه حاضر می شدند. تیم ملی را نباید به عنوان یک موضوع شخصی دید. بلکه این تیم برای همه ایران است و ما باید کوشش کنیم که مسائل به بهترین شکل حل شوند.

نیمه پر لیوان را ببینیم

او در پاسخ به این سوال که پس چرا شنیده می گردد مسائل همچنان ادامه دارد و حل نشده؟ گفت: همه ما وظیفه داریم که اگر مسئله ای وجود دارد حل گردد. رسانه هم به عنوان بازویی توانمند باید به ما یاری کند که مسائل حل شوند. روند فدراسیون رو به جلو است و باید یاری کنید تا این روند رو به جلو ادامه پیدا کند.

عماری اضافه کرد: قبول کنیم که روند حرکتی ما رو به جلو بوده است. باخت هم داشتیم اما مسیر رو به جلو است. فضای موجود طوری نیست که بگوییم بسکتبال نابوده شده است. مسیر تیم ملی نیز رو به جلو است. به نظرم همه باید یاری کنیم که این روند ادامه پیدا کند و ترمز نباشیم. اکنون نباید این انتظار وجود داشته باشد که در یکی دو ماه بازیکن و ستاره ساخته گردد. ما باید طبق برنامه پیش برویم و به بضاعتمان نیز توجه کنیم.

دبیر فدراسیون بسکتبال ادامه داد: معتقدم نباید نیمه خالی لیوان را دید. بلکه نیمه پر را ببینیم و آن را بیشتر هم نشان بدهیم. وضعیت طوری نیست که بگوییم مسائل حل نمی گردد بلکه حل خواهد شد. قطعا با همدلی و هماهنگی همه چیز خوب خواهد شد.

او با اشاره به مشکل اصلی بسکتبال اعلام کرد: مشکل بسکتبال ایران ساختاری است. ساختار کل بسکتبال باید درست گردد. منظور من این است که باید ساختار آموزشی، پرورش بازیکن، مربی و داور باید درست گردد. همه چیز باید شکل درست بگیرد. من خودم سال ها کار پایه نموده ام. پنج سال کار پایه نموده ام و اکنون که به کلاس ها و مدارس بسکتبال می روم و سر می زنم گریه ام می گیرد. برخی مدارس فقط به فکر پول دریافت هستند و هیچ کار درست آموزش بسکتبال انجام نمی دهند. این ها باید درست گردد.

جلسه با داورزنی درباره مسیر جام جهانی بود

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که جلسه با داورزنی در وزارت ورزش درباره چه موضوعی بوده؟ اعلام کرد: این جلسه درباره مسیر تا جام جهانی بود. به هر حال آقای داورزنی پیگیر موارد هستند و ما هم مسائل مختلفی از جمله مسائل مالی داشتیم و در این جلسه سعی شد بهترین مسیر تا جام جهانی ترسیم گردد. هزینه های کنونی سرسام آور است و ما وظیفه داریم همه هزینه ها را انجام دهیم که خدا را شکر وزارت هم کنار فدراسیون است.

او اضافه کرد: در این جلسه درباره رسیدن به المپیک هم صحبت شد. آقای داورزنی تاکید دارد که فدراسیون های توپ و توری والیبال، بسکتبال و هندبال باید در مسیر کسب سهمیه المپیک نیز موفق باشند. راهکارهایی داشت و مدل های فعالیتی را ارائه داد که بتوانیم در مسیر پیش رو از آنها استفاده کنیم.

عماری در پاسخ به این سوال که با توجه به این که اکنون کارمان برای جام جهانی سخت شده آیا امیدی به المپیکی شدن داریم؟ توضیح داد: در این جلسه به طور کامل درباره مسیر پیش رو تا جام جهانی و روند کسب سهمیه المپیک هم صحبت شد. مسیر ما واقعا سخت است اما باید با تمام توان پیش برویم.

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا آن طور که شنیده شده داورزنی از مواردی درون بسکتبال ناراحت بوده و گلایه داشته است؟ گفت: من در جلسه بودم و واقعا گله و نارضایتی مطرح نبود.

روند بسکتبال بانوان رو به جلو است

او در پاسخ به این سوال که فدراسیون چه زمانی به فکر بسکتبال پنج نفره بانوان خواهد بود و قرار است بالاخره برنامه هایی برای این بخش داشته باشد؟ گفت: بخش بانوان بسکتبال واقعا رو به جلو است و فعالیت های خوبی در آن اجرا شده است. بسکتبال پنج نفره ما رویداد خاصی نداشت و اردو تشکیل نشد اما ملی پوشان در اردوهای سه نفره بودند و در تورنمنت های مختلف شرکت کردند. اکنون هم لیگ خوبی دارند و شرایطشان مطلوب است. تیم جوانان هم در آسیا خوب کار کرد و ملی پوشان ما جزو برترین ها بودند.

عماری در پاسخ به این سوال که چرا برای تیم جوانان تدارکات بهتر انجام نشد تا در دسته B نتیجه بگیرد و آیا برنامه ای برای آینده این ملی پوشان وجود دارد؟ توضیح داد: ما سعی کردیم شرایط مطلوب را برایشان تامین کنیم. قطعا برای آینده نیز برنامه داریم اما به این نکته توجه کنید که فدراسیون نباید تیم داری کند. من در جلسه لیگ برتر و دسته یک هم اعلام کردم که باشگاه ها باید این ملی پوشان را جذب و حمایت نمایند تا آنها در طول سال مسابقه داشته باشند و پیشرفت نمایند. تعریف باشگاه داری در کشور هنوز درست نیست و باید در این مساله نیز تغییرات باید شکل بگیرد. ما فقط اردوی مقطعی داریم تا بازیکنان در کنار هم باشند و هماهنگ شوند.

تفاهم نامه با زیباسازی شهرداری، فرهنگی است

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که وضعیت آرون گرامی پور و مایک رستم پور به کجا رسیده؟ اعلام کرد: یکسری کارهای اولیه گرامی پور اجرا شده است اما این که چه زمانی بتواند در تیم ملی باشد تعیین نیست. درباره مایک رستم پور هم صحبت هایی شده و منتظر پالس های مثبت از آن طرف هستیم.

عماری در خاتمه به سوال خبرنگاران مبنی بر این که ماجرای تفاهم نامه فدراسیون بسکتبال و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چیست و این دو چه ارتباطی دارند و بهتر نیست فدراسیون با سازمان ورزش شهرداری همکار داشته باشد؟ گفت: این همکاری درباره مسائل فرهنگی است و ما قطعا با سازمان ورزش هم همکاری خواهیم داشت. به خصوص دوستان در کمیته سه نفره پیگیر این موضوع هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 90

به "دبیر فدراسیون بسکتبال: حضور حدادی در تیم ملی معین نیست، در راه پیشرفت بسکتبال، ترمز نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر فدراسیون بسکتبال: حضور حدادی در تیم ملی معین نیست، در راه پیشرفت بسکتبال، ترمز نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید