دی لینک DWR-M961: اینترنت 4G و TD-LTE با هم در مودم روتری رده بالا

به گزارش مجله همراهان، مدت ها است بازار ایران تشنه عرضه مودمی است که از فرکانس های اینترنت موبایل 4G و TD-LTE با هم پشتیبانی کند ولی قفل شده توسط یک برند و اپراتور یا اصطلاحا لاک شده نباشد.

دی لینک DWR-M961: اینترنت 4G و TD-LTE با هم در مودم روتری رده بالا

پیش از این، مودم روتر هواوی B612 چنین خصلتی داشت که البته تا توانست در بازار ایران فروخت و همه اپراتورها آن را عرضه کردند.

هواوی B612 هیچ جایگزینی نداشت و کاربران اگرچه از کارایی و کیفیت آن راضی نبودند ولی به ناچار با قیمت هایی گران خریداری و استفاده کردند.

خوش بختانه، ظاهرا شرکت دی لینک سری جدیدی از مودم روترهای 4G LTE خود را وارد بازار ایران کرده که در میان آن ها چندین مدل مودم با پشتیبانی از 4G و TD-LTE دیده می شود. مانند مودم DWR-M961 و DWR-M960 و البته DWR-M921 که می توانند آرزوی کاربران ایرانی را برآورده کنند.

پشتیبانی از 4G و TD-LTE

مهم ترین ویژگی مودم روتر دی لینک DWR-M961 در پشتیبانی از فرکانس های رادیویی باندهای 4G (اینترنت موبایل و گوشی تلفن همراه) و باندهای TDD (اینترنت TD-LTE) است.

این مودم در FDD LTE از باندهای B1/B3/B5/B7/B8/B20 پشتیبانی می کند که همان باندهای معروف و استانداردی هستند که همه گوشی های تلفن همراه در شبکه های 4G روی آن ها تماس و دیتا انتقال می دهند. برای اتصال به اینترنت موبایل به این باندها نیاز داریم. به عبارت ساده تر، اگر سیم کارت 4G یک اپراتور را روی این مودم بیندازید می توانید از اینترنت 4G یا 4.5G بهره ببرید.

اما این مودم دی لینک فقط از باندهای FDD پشتیبانی نمی کند و خوش بختانه با باندهای رادیویی TDD سری B38/B40/B41 نیز سازگار است. همان باندهایی که دو اپراتور ایرانسل و مبین نت روی آن ها اینترنت TD-LTE می دهند. پس، اگر سیم کارت TD-LTE این اپراتورها را هم روی مودم دی لینک DWR-M961 بیندازیم؛ باز هم به اینترنت ثابت TDD متصل می شویم و چه چیزی بهتر از این؟

در معینات فنی این مودم آمده است که از رده LTE Cat6 با سرعت دانلود 300 مگابیت بر ثانیه و آپلود 50 مگابیت بر ثانیه است. مدل دی لینک DWR-M960 در رده LTE Cat4 با سرعت دانلود 150 مگابیت است.

دو آنتن 5 دسی بل خارجی LTE برای اتصال به شبکه های موبایل دارد تا از نظر آنتن دهی هم احتمالا وضعیت مطلوبی داشته باشد.

وای فای دو بانده AC1200

فقط معینات LTE این دستگاه رده بالا نیستند و در بخش ارتباطات بی سیم وای فای هم باید پایکوبی و شادی کنیم. وای فای دو بانده AC1200 با دو آنتن خارجی برای باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز به معنای این است که سرعت وای فای هم بالا است.

روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 867 مگابیت و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعتی 300 مگابیتی را تجربه خواهیم کرد. اگرچه استاندارد روز در سال 2019، وای فای 6 است و این مودم به وای فای 5 تعلق دارد ولی باز هم نسبت به وای فای مودم هواوی B612 بسیار بهتر و به روزتر است.

امکانات ارتباطی

فهرست امکانات ارتباطی این مودم هم شما را هیجان زده می کند. 4 درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت یک گیگابیت، 1 درگاه WAN با سرعت یک گیگابیت، 1 درگاه USB 2.0، یک شیار سیم کارت استاندارد 6 پین، کلید ریست، کلید WPS و کلید روشن/خاموش چیزهایی است که روی مودم LTE جدید دی لینک تجربه خواهید کرد.

این امکانات نشان می دهند دی لینک به دنبال ساخت مودمی فراتر از نیازهای کاربران معمولی بوده و بیشتر کسب وکارهای کوچک را مدنظر قرار داده است.

قیمت و ارزش خرید

مودم دی لینک DWR-M961 فعلا در بازار ایران با قیمت 2 میلیون و 470 هزار تومان (اوایل مهرماه 98) با گارانتی 24 ماهه شرکت ایزی به فروش می رسد.

قطعا این قیمت برای چنین مودمی بسیار گران است ولی وقتی با قیمت مودم هواوی B612 یا ایرانسل Tf-i60 مقایسه می کنیم که این روزها 1 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می رسد؛ به نظر می رسد ارزش خرید دارد.

البته، هنوز درباره مزایا و معایب این مودم روتر LTE نمی توان صحبت کرد تا از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد ولی حداقل می توانیم شاد باشیم خاتمه یک رقیب برای هواوی B612 در بازار ایران یافت شد.

آخرین به روزرسانی: 10 شهریور 98 این روزها کاربران سوالات زیادی درباره اینترنت TD-LTE می پرسند. آن ها به دنبال جایگزینی برای اینترنت ADSL هستند و میان اینترنت…

اگر به سایت ایرانسل مراجعه کرده باشید یا با حضور در یکی از دفاتر این شرکت برای اینترنت ثابت TD-LTE ثبت نام کنید؛ چندین مودم TD-LTE…

در نمایشگاه الکامپ امسال، ایرانسل فقط مودم TD-LTE جدید TK-2510 Plus را برای فروش و ارایه به کاربران داشت. مودم جدیدی که به تازگی وارد…

مدتی است که اپراتورهای مخابراتی مانند ایرانسل و مبین نت؛ سرویس اینترنتی جدیدی به نام TD-LTE را عرضه می کنند و هر روز بر شهرها و مناطق…

ایرانسل در اطلاعیه ای به طور رسمی فروش دوباره مودم FD-M40 را روی سایت خود آغاز کرد. این مودم با قیمت 650.900 هزار تومان به همراه…

به زودی شاهد ورود مودم 4.5G ایسوس 4G-AC53U به بازار ایران با گارانتی سه ساله شرکت آوانگ خواهیم بود. هنوز قیمت این مودم معین نشده است…

دی لینک DWR-953 یکی از بهترین مودم روترهای رومیزی است که حداقل در بازار ایران می توان یافت. اگرچه این مودم سرعت دانلودی بیشتر از 150 مگابیت…

شرکت مبین نت در اطلاعیه ای خبر داد بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب امسال می توانند طرح ها و مودم های TD-LTE این شرکت را با تخفیف ثبت نام کنند. مبین نت در اطلاعیه…

منبع: شبکه چی
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 431

به "دی لینک DWR-M961: اینترنت 4G و TD-LTE با هم در مودم روتری رده بالا" امتیاز دهید

2 کاربر به "دی لینک DWR-M961: اینترنت 4G و TD-LTE با هم در مودم روتری رده بالا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دی لینک DWR-M961: اینترنت 4G و TD-LTE با هم در مودم روتری رده بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید