ایدهآلترین اتاق خانه برای قرار دادن روتر و استفاده از وایفای بهتر کجا است؟

به گزارش مجله همراهان، هیچ چیزی بدتر از افت سیگنال وای فای وسط یک ویدئوکنفرانس، کلاس آنلاین و تماس تصویری نیست.

ایدهآلترین اتاق خانه برای قرار دادن روتر و استفاده از وایفای بهتر کجا است؟

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

این روزها بسیاری از ما در خانه مشغول کار هستیم. یعنی افراد و دستگاه های بیشتری به وای فای خانه وصل هستند و طبیعی است که باید به فکر تقویت وای فای باشیم؛ چون تا یک وای فای قوی از نظر سرعت و آنتن دهی نداشته باشیم؛ هیچ کاری پیش نمی رود و همه کلافه هستند.

لذت دورکاری و کار در خانه و کنار همسر و فرزندان؛ با یک وای فای ضعیف و افت سیگنال های آن از بین می رود.

مکان نصب مودم یا روتر، یکی از مهم ترین فاکتورهای تقویت وای فای است. محل قرارگیری مودم یا روتر می تواند باعث تقویت سیگنال ها، افزایش محدوده پوشش دهی وای فای، ثبات بیشتر در سیگنال دهی و سرعت بهتر شود.

اما اتاق ایده آل برای نصب مودم و روتر کدام اتاق خانه است؟

جایی که باید مودم را قرار دهید

لورا مایوری، مهندس و متخصص فناوری اطلاعات و دارنده گواهی نامه های شبکه IPv6، می گوید بهترین مکان برای نصب مودم در فضاهای باز و بزرگ و وسط خانه است.

مثلا اگر شما یک خانه دو طبقه دارید و می خواهید در هر دو طبقه از وای فای با کیفیت خوبی استفاده کنید؛ باید مودم یا روتر را در طبقه دوم و تا حد امکان وسط خانه نصب کنید تا سیگنال ها به همه نقاط طبقه دوم و اول برسند.

اگر تنها خودتان از وای فای استفاده می کنید و در طبقه اول هستید؛ مثلا میزکار یا اتاق کار شما در طبقه اول است؛ پس باید مودم و روتر را نزدیک خودتان در همان طبقه اول نصب کنید.

برخی افراد برای اینکه وای فای قوی تری داشته باشند؛ مودم یا روتر را به میزکارشان نزدیک می کنند. این راه کار می تواند برای آن فرد خوب و مفید باشد ولی سایر اعضای خانواده دیگر به یک وای فای قوی دسترسی ندارند و شاید برخی نقاط خانه کاملا از محدوده پوشش دهی وای فای خارج شود.

ایده آل ترین نقطه نصب مودم یا روتر، وسط خانه و در یک فضای باز و بزرگ است.

راه کار بهتر، استفاده از اکستندرهای وای فای یا تقویت کننده های وای فای است. مودم یا روتر را وسط خانه و در یک محیط باز مانند سالن اصلی خانه نصب کنید. حالا، اگر اتاق شما 30 متر یا بیشتر با مودم فاصله دارد و سیگنال های قوی نمی گیرد؛ می توانید یک دستگاه اکستندر وای فای با قیمت مناسب بخرید و در کنار میزکارتان نصب کنید.

در سایت شبکه چی مطالب زیادی درباره اکستندرها، نحوه کارشان، تفاوت ها و چگونه نصب آن ها نوشتیم. یکی از بهترین اکستندرهای وای فای در سال 2020 مدل TP-Link RE365 است. این اکستندر با قیمت 50 دلار دارای چندین مزیت بزرگ برای کاربران خانگی است. یکی دیگر از بهترین و ارزان ترین اکستندرهای وای فای برای مصارف خانگی تی پی لینک RE220 است.

جایی که نباید مودم را قرار دهید

همان طور که مهم است بدانید یک مودم یا روتر را باید کجا نصب کنید؛ مهم است که بدانید کجاها مناسب نیست و از آن ها دوری کنید.

مگان هایی در خانه شما وجود دارد که می توانند سیگنال های مودم یا روتر را مسدود کنند. زیرزمین، درون کمد، اتاق زیر شیروانی، حمام و مکان هایی نظیر این ها باعث ضعیف شدن سیگنال های وای فای می شوند.

مودم یا روتر نباید به دیوار، گوشه ها و کف خانه نزدیک باشند. چون هم سیگنال ها در همان ابتدای انتشار در هوا ضعیف شده و هم بیشتر به سوی بیرون پرتاب می شوند.

هرچقدر مودم یا روتر به مرکز خانه نزدیک تر باشد؛ محدوده پوشش دهی وای فای بیشتر می شود. مودم یا روتری که کنج خانه نصب شود؛ کمترین سیگنال دهی وای فای را دارد

آشپزخانه هم از دیگر نقاطی است که نباید مودم و روتر آنجا نصب شود. چون وسایل الکترونیکی مانند مایکروفر در آشپزخانه قرار دارند که روی کیفیت سیگنال های وای فای تاثیر می گذارند و باعث اختلال سیگنالی می شوند.

یکی از بدترین کارها، نصب مودم یا روتر روی دیوار است!

نکته بعدی، نباید مودم یا روتر خود را نزدیک دیواری قرار دهید که فاصله کمی با همسایه شما دارد. در واقع، مودم و روتر نباید کنار دیوارهای بیرونی خانه باشند؛ چون باز خطر تداخل سیگنال با وای فای همسایه وجود دارد.

اگر مجبور به این کار به دلیل کوچک بودن خانه هستید؛ حتما روی باندهای رادیویی وای فای خود کار کنید تا خلوت ترین باند رادیویی را پیدا و مودم یا روتر را روی آن تنظیم کنید. در مطلب زیر آموزش دادیم چگونه بهترین باند رادیویی را برای وای فای خود پیدا کنید:

چگونه با تغییر کانال رادیویی روتر بی سیم قدرت وای فای را بیشتر کنیم؟

اگر خبرهایی درباره اینترنت رایگان شب یلدا شنیدید یا منتظر هستید برای دورهمی شب یلدا و تشویق مردم به ماندن در خانه، چند گیگابایت اینترنت…

بسیاری از ما هنگام دادن یک رمزعبور وای فای طولانی و پیچیده به دوستان یا اعضای خانواده حسابی اذیت می شویم. این روزها روش های بسیار ساده تری برای…

از دیروز برخی کاربران اینترنت گزارش دادند بسته های اینترنت نامحدود شبانه همراه اول و ایرانسل حذف شدند و فقط یک الی دو بسته باقی مانده…

شرکت هواوی در اوایل اسفند سال گذشته (فوریه 2020) از اولین روتر وای فای 6 خود به نام AX3 رونمایی کرد. روتری که در طراحی مشابه…

در هفته های اخیر مودم نزتک NZT-99C وارد بازار ایران شده و به طور گسترده ای توسط فروشگاه های فیزیکی و آنلاین شبکه به فروش می رسد. این مودم…

همیشه سعی کردیم بهترین سرویس های اینترنت از نظر حجم، سرعت، قیمت و کیفیت را در سایت شبکه چی معرفی کنیم تا کاربران مقداری از سردرگمی خرید…

رایتل به تازگی 400 سایت خود را روی فرکانس 2100 مگاهرتز فعال کرده است تا بتواند از قابلیت تجمیع فرکانس (carrier aggregation) استفاده کند و…

بسیاری از کاربران برای مودم های موبایل آنتن تقویتی و خارجی خریداری می کنند و آنتن های 4G بیشتر در بورس هستند. ولی می توان با خرید آنتن وای فای…

منبع: شبکه چی
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: hmvd.ir شناسه مطلب: 1415

به "ایدهآلترین اتاق خانه برای قرار دادن روتر و استفاده از وایفای بهتر کجا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایدهآلترین اتاق خانه برای قرار دادن روتر و استفاده از وایفای بهتر کجا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید